www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Čt, 11/30/2017 - 23:59

Jednou z důležitých strategií, jak zvýšit konverze elektronického obchodu je udržovat váš e-shop stále aktualizovaný a živý. Sem můžete zařadit např. tvorbu obsahu, nové produkty nebo speciální propagační akce.

Nebo může jít o pravidelné úpravy vzhledu e-shopu, zlepšení navigace a dalších prvků. Samozřejmě jde rozhoduje také typ elektronického obchodu, zda máte pronájem e-shopu, kde toho až tak moc neupravíte nebo e-shop na míru, kde máte volné ruce.

Kdy jste se naposledy dívali na svůj e-shop stejně kriticky jako tomu bylo při jeho spuštění? Máte na úvodní stránce produkty, které se prodávají v zimě a ono už je léto? Používáte stále stejné propagační bannery měsíc, co měsíc. Kdy jste naposledy přidali příspěvek na Facebook nebo na svůj blog?

Je pravděpodobné, že na začátku jste se e-shopu věnovali více, abyste měli jistotu, že vše funguje v pořádku. Jak šel čas, stále více se však začínáte spoléhat na autopilota? Pozor na tuto past, která může spolehlivě odradit vaše návštěvníky od opakovaných návštěv vašeho e-shopu.

 

10 tipů pro aktuálnost e-shopu

Níže je už konkrétních 10 způsobů, které vám pomohou udržet váš elektronický obchod svěží a vysoce relevantní k vašim návštěvníkům.

Týdenní očista e-shopu

Určete někoho, kdo jednou za týden projde vaši homepage, stránky kategorií, celý nákupní proces a další části vašeho e-shopu, které se mohou měnit. Vymažte staré propagační akce či sezónní nabídky. Ověřte, že vám nikde nechybí obrázky. Podívejte se na recenze zákazníků, zda jsou vhodné k vašim stránkám. Ujistěte se, že nepropagujete produkty, které nemáte na skladě.

Nové zboží

Návštěvníci chtějí vidět nové zboží. Ověřte si, že máte nové položky dobře zadané v administraci e-shopu a poté o nich informujte své návštěvníky. Vytvořte speciální kategorii, kde jsou pouze nové položky. Nechte je zobrazovat v horní části výpisu produktů před těmi starými. Napište o nich na blog.

Rotujte propagační akce

Pokud používáte denní, týdenní nebo sezónní nabídky, pravidelně je střídejte. Pokud návštěvníci budou po delší dobu vidět pouze jednu propagační akci, přestanou si jí všímat.

Experimentujte s navigací

Na začátku nastavení vašeho e-shopu na míru či v pronájmu jste jistě provedli nějaké otestování toho, jak lidé reagují na vaše stránky a navigaci. Kdy jste to naposledy zkontrolovali? Podívejte se do analytiky a zjistěte, jakým způsobem se lidé na stránkách pohybují. Pokud máte kategorie, kam chcete dostat víc lidí, nastavte k nim jednodušší cestu. Pokud zjistíte, že některý odkaz lidé nepoužívají, zbavte se ho a použijte jiný.


 

Upravte motiv stránek

V mnoha moderních e-shopových řešením i v pronájmech e-shopu můžete nyní relativně snadno upravit vzhled stránek pomocí jiných barevných schémat. Na Vánoce zkuste např. červené a zelené téma a zlaté s hnědou na podzim.

Buďte konkurenční

Vyberte si svých 5 největších konkurentů a nejméně jednou za týden si prohlédněte jejich stránky. Můžete najít např. slevovou akci na 50 % nebo cílení pro některé vybrané produkty. Není třeba tuto nabídku kopírovat, pouze je třeba si toho být vědomi a být připraveni upravit svou propagaci u konkrétních produktů.

Sledujte designové trendy

Web design se neustále mění. Tři sloupce kategorií s obrázky na homepage bývali dříve standardní. Navigace byla nahoře a vlevo. Už tomu není. Pro mnoho e-shopů je lepší minimalistický styl s bílými prostory. Velké rotační bannery produktů nebo videa přímo u produktů jsou dnes už běžné.  Když někde nakupujete online a něco se vám líbí, poznačte si to a zvažte update svého e-shopu.

Zveřejněte nový obsah

Pokud máte svůj vlastní blog nebo máte rozjetý profil na Facebooku je třeba pravidelně přidávat nový obsah. Ujistěte se také, že monitorujete komunikaci od zákazníků a vaše reakce jsou dostatečně rychlé.

Dostatečné skladové zásoby

Nic tak nedokáže rozčílit, jako když je vámi vybraná položka označen – není skladem. Pokud víte, že dané položky nebudou na skladě ještě minimálně pár dní, tak je raději schovejte.

 

Redesign každých pár let

Každé 3–4 roky je vhodné provést kompletní úpravu vzhledu a případně i funkcí vašeho e-shopu. Zvlášť v případech, kdy se pohybujete v konkurenčním odvětví, kde se dbá na aktuální vzhled obchodu. Za pár let totiž váš aktuální vzhled může působit zastarale, což ovlivní i návštěvníky stránek.

Neumožňuje váš e-shop většinu z navržených úprav? Vyzkoušejte moderní e-shopové řešení Zoner inShop. V rámci něj si můžete vyzkoušet i e-shop zdarma díky demoverzi bez omezení na 60 dní! Demoverzi je možné propojit přímo s vaší doménou a začít rovnou prodávat.

Jestliže se vám budou široké možnosti úprav e-shopu líbit, můžete přejít na pronájem e-shopu, kde máte opět možnost si vybírat z několika variant přesně dle vašich požadavků a velikosti e-shopu.

V poslední fázi je možné plynule přejít na zakázkový e-shop na míru, kdy si již řeknete své požadované funkce a samozřejmě budete mít svůj vlastní vzhled.

Stačí se podívat na stránky www.inshop.cz