www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, So, 06/09/2018 - 21:37

Únik moči patří k problémům, o nichž se veřejně příliš nemluví. I když jsme v 21. století odbourali už spoustu tabu, inkontinence jím stále zůstává. Proto většina lidí vlastně ani neví, že existují způsoby, jak proti ní bojovat a zmírnit ji. Cviky na posílení pánevního dna jsou přitom úplně jednoduché a lze je provádět kdekoliv a kdykoliv.

Ženy trápí únik moči o něco častěji než muže. Jak pro ně, tak pro mužskou část populace je na trhu spousta pomůcek od různých inkontinenčních vložek až po kalhotky, v nichž se cítíte přirozeně. Vždycky je ale lepší řešit spíš příčiny než důsledky. A přesně proto by všichni, jež únik moči trápí, měli provádět cviky na pánevní dno.

Svaly pánevního dna ovládají močový měchýř

Za únik moči mohou povolené svaly pánevního dna. Pokud fungují správně, můžete kontrolovat, kdy moč půjde ven. Jakmile se ale oslabí a přestanou být pružné, dochází k samovolným únikům. Právě cviky na posílení pánevního dna pomohou nad svaly opět získat kontrolu. Ovládnete je, a tím se zbavíte i neočekávaných úniků moči.

Cvičení je neviditelné

Kegelovy cviky jsou naprosto jednoduché. Prostě se snažíte svírat svaly pánevního dna, což se dá provádět v práci, na zastávce, doma při večeři nebo v tramvaji – nikdo si toho ani nevšimne. Ze začátku, abyste se ujistili, že posilujete správné svaly, lze trénovat během močení. Pokuste se pozastavit proud moči. Nejdříve třeba na pět sekund, postupně časový interval prodlužujte. Pak už vám nebude dělat problém ani cvičení mimo toaletu na různých místech. Jednoduše svírejte, kdekoliv a kdykoliv to půjde.

Mimochodem cviky Kegelovy pro ženy vymyslel v polovině minulého století americký gynekolog Arnold Kegel. Posilují nejen pánevní dno, ale také svaly z oblasti pochvy, konečníku a močové trubice. Procvičíte tedy několik partií naráz, což rozhodně není na škodu.