Mít webové stránky je dobrý základ, ale pokud se na ně nedostanou návštěvníci, jsou vám k ničemu. Zdroje návštěvnosti jsou dvojího druhu – placená návštěvnost prostřednictvím PPC reklamy a přirozená návštěvnost z výsledků vyhledávání. Jenomže který z nich je pro vaše účely výhodnější?
Na výše položenou otázku bohužel nelze odpovědět obecně. Vždy záleží na specifikách konkrétního webu, situaci na trhu a mnoha dalších faktorech. Z dlouhodobého hlediska je však většinou výrazně levnější přirozená návštěvnost, které lze dosáhnout pomocí promyšlené seo – optimalizace webu pro vyhledávače (search engine optimization).
Bez propracované seo optimalizace nemůže web konkurovat ostatním a ztratí se na x-té stránce vyhledávání. Otázkou je, jak ho tedy dostat mezi první výsledky? Budete muset zapracovat jak na on-page, tak na off-page optimalizaci.
Alfou a omegou je linkbuilding
Vyhledávače používají množství hodnotících faktorů, na základě kterých pak seřazují výsledky vyhledávání. K těm nejvýznamnějším však od nepaměti patří zpětné odkazy – linky. Proces tvoření tzv. odkazového profilu – linkbuilding – by měl být dlouhodobý a pokud možno „přirozený“. Nárazový nákup tisíce odkazů z pochybných webů může vašemu projektu naopak přitížit.
V praxi jde o umisťování odkazů do diskuzí pod články, ale také o publikaci textů. A právě PR články na vhodně zvolených tématických webech mají z hlediska linkbuildingu největší přínos.
Nárazově to nemá smysl
Pokud si myslíte, že stačí zakoupit několik článků a váš web se začne zobrazovat na předních pozicích, pak raději investujte do něčeho jiného. Linkbuilding musí probíhat dlouhodobě, a to s ohledem na efektivní klíčová slova. Ale s tím vám rádi poradí odborníci na SEO optimalizaci – kontaktovat je můžete na www.seolight.cz.