www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, So, 02/18/2017 - 11:01

Firemní vzdělávání stejně jako ostatní obory a odvětví dnes čelí hlavně výzvám, které pro ně vyplývají z digitální a technologické revoluce současnosti. Možná se nám to na první pohled nemusí zdát, ale digitální technologie mění v přímém přenosu svět kolem nás.

Současným nejsilnějším trendem ve firemním vzdělávání je skutečnost, že se mění nároky na odborníky vzdělávající zaměstnance. Moderní technologie jako je virtuální a rozšířená realita budou jednou součástí jejich každodenní práce.

Firemní jazyková výuka budoucnosti, Brno má náskok před ostatními městy

Představte si, jak by taková technologicky orientována firemní výuka angličtiny budoucnosti mohla jednou vypadat. Například, že byste si místo učení se jednotlivým časům v angličtině mohli jednoduše nasadit virtuální realitu a pohybovat se v prostředí, kde by všechny poučky byly převedeny do názorných prostorových schémat. Předpřítomný a předminulý čas by při takové výuce jistojistě nedělal problém tolika studentům.

I když takovéto firemní kurzy angličtiny jsou ještě hodně daleko, některé z moderních metod a konceptů si své místo ve výuce cizích jazyků již našly. Máme tím na mysli hlavně koncept gamifikace, což je používání herních prvků v neherním prostředí.

firemni vyuka jazyku
 

Koncept gamifikace se dá prakticky aplikovat na nejrůznější formy vzdělávání, kromě on-line kurzů se tak dá gamifikace uplatnit i při klasickém firemním vzdělávání v podniku a na pracovišti. Je to hlavně společnost PELICAN, která koncept gamifikace již delší dobu využívá pro firemní jazykové kurzy, které má ve své nabídce pro Brno a jeho nejbližším okolí.

Firemní výuka angličtiny za pomocí gamifikace

V podání lektorů společnosti PELICAN je gamifikace použití prvků herního designu a herních principů v kontextu vzdělávání cizích jazyků. Samotné takové hry, jejichž hlavním účelem není zábava, ale jazykové vzdělávání, se poté označují jako serious games (v překladu vážné hry, pozn. autora).

Důvod pro využití tohoto konceptu je jednoduchý, využití herních struktur podporuje motivaci studentů, produktivitu a učení. Techniky gamifikace jsou založeny na základních potřebách studenta dosáhnout viditelných výsledků, úspěchu, komunikace, soutěžit a projevit se. Systém gamifikace je založen na pozitivní motivaci, používá odměn pro ty, kteří dosáhnou požadovaných výsledků nebo vyhrají v soutěži mezi studenty.

Typy odměn jsou např. body, odznaky nebo úrovně, které představují a posilňují vnímání pokroku mezi studenty. Následně je pak důležité, aby ukazatele pokroku nezůstaly pouze v teoretické rovině, při dosažení určité úrovně či počtu bodu bude student odměněn např. slevovými poukazy, poukazy k jídlu v restauraci a podobně.

Už z tohoto popisu musí být jasné, že propracovanější používání konceptu gamifikace umožňuje lektorovi více pracovat s motivací, emocemi ale i kognitivními procesy u svých studentů. To však vyžaduje skutečně profesionální a propracovanou metodickou přípravu.

V čem jsou firemní kurzy angličtiny od PELICANa tak výjimečné?

Společnost PELICAN však tuto přípravu jako jediná svým lektorům může poskytnout, neboť na rozdíl od ostatních společností nabízejících firemní kurzy angličtiny vypracovala vlastní metodu výuky cizích jazyků – Pelican Active Learning System (PALS), která je založená na zkušenostech společnosti s on-line systémem vzdělávání a rozvojem audio-vizuálních materiálů v rámci mezinárodních projektů.

Metodika PALS povzbuzuje a podporuje činnost, kreativitu a nezávislost zaměstnanců a mimo jiné se také zaměřuje na implementaci konceptu gamifikace. Více informací o společnosti PELICAN poskytující ty nejmodernější firemní jazykové kurzy pro Brno a okolí se dozvíte na tomto webovém odkaze.

 

reklama: