www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Čt, 10/20/2016 - 14:08
Evolučně-biologická teorie Červené královny vysvětluje chování živého organismus v konkurenčním prostředí. Název dostala podle postavy červené královny, která v jedné z Carrollových knih říká Alence: "Abys zůstala na místě, musíš stále běžet, jak jen to dovedeš.“

Tento protimluv v 
teorii Červené královny znamená, že pokud chce organismus přežít na stejném místě, musí neustále měnit sám sebe, jinak se neubrání před konkurencí.

V přeneseném významu se dá evoluční teorie Červené královny vztáhnout i na chování firem a společností v konkurenčním prostředí volného trhu. I společnosti totiž musí neustále „běžet, jak jen to dovedou.”.

Mění jak svoji nabídku produktů, tak i pracovní a výrobní procesy, aby si udržely svůj současný segment trhu a „zůstaly na místě”. Teorie Červené královny nám dokonce dává odpověď na otázku, jak firma či společnost dopadne, když „běžet” přestane. Skončí jako vyhynulý organismus.

Teorie a podnikání

Mnohé firmy, ač možná evoluční teorii Červené královny neznají, se jí podvědomě řídí. Stejně jako Alenka „běží” stále dál. Ať už je to v oblasti marketingu, kde se soustředí na metody jako je data mining, anebo v oblasti PR, kde si budují vlastní značku či vytvoří zcela novou v procesu rebrandingu.

Firmy dále aktualizují a vylepšují své produkty a to paradoxně jen proto, aby si udrželi své stávající zákazníky. Zásadní je i neustále zefektivňování výrobních procesů anebo lean managment, během kterého ořezají své výdaje na nezbytné minimum.

Trochu neprávem stojí v pozadí HR, neboť i v této oblasti lze získat náskok před konkurencí. Konkrétně máme na mysli firemní vzdělávání zaměstnanců, které je nejen investicí do lidského kapitálu, ale má i viditelné dopady na příjmy a obrat společnosti.

Firemní vzdělávání

V oblasti podnikání a businessu stále navíc roste důležitost angličtiny. Spousta slov se přejímá do češtiny a někdy se termíny dokonce nepřekládají vůbec. Firma, která bude ignorovat tento trend, skončí nejspíše brzy jako organismus, který přestane „běžet” – a to tak, že vyhyne.

Firemní výuka angličtiny je tedy nezbytnou součástí firemního vzdělávání pro každou společnost sídlící v brněnské metropoli anebo v jejím okolí. Firemní angličtina se vaší firmě rozhodně vyplatí. Budou-li zaměstnanci vaší společnosti dobře hovořit anglicky, získáte tím konkurenční výhodu.

Ušetříte navíc za překlady, neboť řadu věcí si již zvládnou zaměstnanci přečíst sami. O výhodách plynoucích z komunikace se zahraničními partnery ani nemluvě.

Stejně jako rostliny musejí posílat svá semena do předem neprobádaného okolí, aby si zajistily přežití další generace, tak obdobně musí společnosti expandovat na sousední trhy, aby si vynahradily ztráty, které jim na domácím trhu uštědří konkurence. Zajistí si tak stejný podíl na trhu i do budoucna.

Většinu státních hranic sdílí Česká republika s německy mluvícími zeměmi (Rakouskem a Německem). To platí obzvláště pro firmy sídlící v Jihomoravském kraji v blízkosti Horních Rakous.

Firemní němčina od brněnské jazykovky Pelican by se měla stát základním kamenem firemního vzdělávání každé z firem fungujících uvnitř a v okolí brněnské aglomerace. Pokud chce firma expandovat anebo v případě, že již partnery či dokonce vlastníky v Rakousku/Německu má, je znalost němčiny pro ni přímo nutností, bez které se neobejde téměř žádný zaměstnanec.

I když jí třeba zaměstnanec nepoužívá během své každodenní práce, zužitkuje své znalosti např. na firemních akcích s německy mluvícími partnery či majiteli. Špatná jazyková vybavenost zaměstnanců vrhá negativní stín na celou společnost.

Firemní jazykové kurzy na míru

Pokud vás tedy zaujaly firemní kurzy angličtiny či němčiny a příležitosti, které mohou vaší společnosti otevřít, tak neváhejte a přihlaste se ještě dnes. Na Moravě patří k jedné z nejlepších jazykových škol PELICAN s právem státní jazykové zkoušky.

Firemní vzdělávání patří k hlavní doméně této jazykové škole díky zkušenostem se zahraničími projekty a individuálnímu přístupu ke každému ze zákazníků, kdy je firemní kurz dané společnosti prakticky „ušitý” na míru. Posilujte svoji konkurenceschopnost co nejefektivněji a to s Jazykovou školou PELICAN.

Pokud si chcete svůj podíl na trhu udržet, držte se rady červené královny a nezapomeňte nadále „běžet”. Firemní vzdělávání je skvělým prvním krokem k tomu, abyste „běžet„ začali anebo nepřestali.

reklama: