www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Pá, 12/30/2016 - 11:44

Už jsme publikovali nějaké články na téma PPC kampaní a výstupu z nich, zhodnocení jejich investic, jak se dá udělat SEO jednoduše v 6 krocích, ale pořád jsme se nebavili o těch základních přístupech podrobněji. Dokonce jsme měli i články na téma onpage SEO. Zde budeme pojednávat krátce o tom, co je nezbytné udělat poté, co jste spustili své webové stránky, a o způsobech docílení vysoké návštěvnosti těchto stránek. Rovněž se zmíníme o tom, co se při té optimalizaci dělat nesmí. Samozřejmě, že vás nebudeme k tomu nabádat – účelem je pouze informovat vás o tom, jak nepostupovat tak, aby se vaše stránky „zabanovaly v Googlu“...

Zkrátka a dobře, optimalizace pro vyhledávače slouží k tomu, aby se webové stránky umístily na vysoké pozice ve výsledcích vyhledávání po zadání klíčového slova, vystíhující váš produkt či službu. Dobré pozice ve vyhledávaní zaručují dobrou návštěvnost webu, a z hlediska svých zkušeností – jak odborných, tak i uživatelských – můžu říct, že téměř všichni uživatelé klikají na prvních 10 odkazů z první stránky výsledků. Málokterý uživatel se dnes dostane dál, než 3. stránka výsledku. Pro nás to znamená, že naším cílem je dostat "webovky" na onu vytouženou první stránku, úplně však nejlépe – do první třetice výsledků vyhledávaní. Není to jednoduché, jsou to dlouhé dny velmi precizní práce, která je ovlivňována spoustou faktorů – i těmi, kteří nezávisí na nás (e.g. konkurence, nabízený produkt, apod.).

Na co je potřeba dát pozor už od začátku

Níže vám po bodech ukážeme, některé základní kroky musíte podniknout k tomu, aby vaše stránky byly dobře optimalizované už od samého začátku.

1. Volba názvu domény je půdou, do které zasadíte vaše webové stránky. I u námořníků platí pravidlo „loď pluje tak, jak ji pojmenovali“. Jednoduchý a přesto precizně vaši službu vystihující název je nezbytný nejen pro přilákání návštěvníků, ale i pro budoucí SEO. Proto je dobrou volbou název domény, který se shoduje s vašim oborem podnikání nebo nabízenými služby (triviálně: koberce.cz, dobra-kava.cz...)

2. Kvalitní obsah - zaměřte se na informace, které opravdu pomohu / nadchnou / ohromí vaše klienty. Proč je důležité dbát na kvalitu? Mezi základní ukazatele pro vyhodnocování webů patří chování uživatelů na stránkách, navíc užitečný obsah je většinou jednoduše šiřitelný. Oba tyto faktory výrazně ovlivňují umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávaní.

3. Meta-tagy - musí být vhodně sepsané jak pro úvodní stránku, tak i pro každou jednotlivou podstránku webu. Meta tagy, zejména meta title je pro vyhledávače velmi směrodatným prvkem webu. Návštěvníci stránek meta tagy na stránkách webu neuvidí, snad jen s výjimkou meta title v záložce prohlížeče. Je nezbytné vhodně dosadit klíčová slova proto, aby vyhledávače snadněji rozeznali tématické zaměření jednotlivých stránek.

4. Strukturalizace a formátování obsahu spočívá především ve zjednodušení orientace uživatelů na webu. V dnešní době chytrých telefonů a tabletů je nezbytné mít praktickou a přehlednou strukturu webu jak pro desktopovou, tak pro mobilní verzi stránek. Obsah stránek musí mít určitý řád postavený na prioritách informací, obchodních cílech a principech UX.

5. Optimalizace obrázků - provádí se to zejména snižováním objemu obrázkových souborů a přiřazováním atributů Title (název) či Alt (popis) obrázků, které pomáhají vyhledávačům identifikovat, co je obsahem obrázku. Příkladem může sloužit systém zpětného vyhledávání obrázků (nebo podle obrázků) TinEye.

Chcete se o efektivitě SEO dozvědět více?

Popsali jsme pouze několik základních prvků, které ovlivní vnímání vašeho webu z pohledu vyhledávačů. Využijte bezplatnou konzultaci od našeho týmu specialistů.

reklama: