www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Po, 09/12/2016 - 11:57

Jedno moudré rčení říká, že za každým úspěšným podnikatelem stojí schopný účetní. Pokud s byznysem teprve začínáte, možná vám v hlavě utkvěla myšlenka na zpracování účetnictví svépomocí. Proč byste to neměli dělat? Třeba proto, že kvalifikovaný odborník rozumí dané problematice mnohem lépe než vy. Postará se o to, aby byly všechny doklady v pořádku a v lepším případě vám ušetří spoustu peněz. V tom horším „jen“ fůru času, který můžete využít mnohem efektivněji. Otázka však zní, zda se vyplatí zaměstnanec, nebo externí firma. Odpovědi najdete v tomto článku.

Proč si (ne)najmout zaměstnance?

Účetní jako zaměstnanec bude mít ve své pracovní době na starost jediný podnikatelský subjekt. Stane se součástí vaší firmy a lépe uvidí do interních procesů. Bude-li to v jeho kompetencích, zastoupí některé kolegy v době jejich nepřítomnosti.

K nevýhodám patří vysoké náklady. Oproti službám externí firmy je zaměstnanec obecně dražší. Navíc nejde jen o náklady na mzdu, ale také vybavení kanceláře, pravidelná školení apod. Subjektivní nevýhodou je nižší motivace. Nemá-li zaměstnanec vidinu lepšího postu, nemá potřebu cokoliv zlepšovat.

Negativní stránka vlastního zaměstnance vyjde najevo v momentě, kdy se rozhodne opustit zaměstnání nebo dlouhodobě onemocní.

Proč svěřit účetnictví externí firmě?

Ke zpracování účetnictví externí firmou se přiklání zejména menší a středně velké firmy. Je to pro ně výhodnější než zřizování vlastního účetního oddělení a administrativa související se zaměstnancem. Externí firmy mají obvykle silnou motivaci k dobrému výkonu. Spolupráce s kvalifikovanými specialisty s mnohaletými zkušenostmi firmě prospívá a posouvá ji kupředu.

Stinnou stránkou může být horší reakční doba – externí firmy mají na starost množství klientů. U renomovaných účetních firem však k ničemu podobnému nedochází.

reklama: