www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, St, 04/12/2017 - 05:34

Tiskárna už přestala tisknout? Pak je důležité zjistit, jaké tonery či cartridge jsou s ní kompatibilní a pořídit nové. Pojďme si udělat trochu jasno v tom, co vlastně vaše konkrétní tiskárna potřebuje a kde náplň levně pořídit.

Na začátek je potřeba si ujasnit rozdíl mezi cartridgí a tonerem. Toner používají laserové tiskárny, je to prášek. V cartridgích je tekutý inkoust, používaný pochopitelně do inkoustových tiskáren.

Proč jsou tonery dražší?

Mnoho lidí ceny nových náplní do laserových tiskáren odradí, a tak si pořídí raději inkoustové. Ve finále ovšem prohloupí, jelikož tonery obvykle vydrží delší dobu. S inkoustem v cartridgi vytisknete méně stránek, navíc může vyschnout. To se vám u práškového toneru nestane. Chcete-li tedy dlouhodobě ušetřit, pořiďte si laserovou tiskárnu. Ta je také rychlejší a zpravidla tiskne kvalitnější fotografie.

Jak na nich lze ušetřit?

Nemusíte si kupovat novou originální náplň stejné značky jako je vaše tiskárna. Pár stovek vám ušetří tzv. kompatibilní tiskové náplně. Jsou nové, jen je vyrobila jiná firma. Rozdíl v tiskové kvalitě je přitom nepatrný. Kompatibilní cartridge Praha jsou bezpečnou volbou, procento reklamovaných kusů je stejné jako u originálních náplní.

Ještě více ušetříte, pokud si pořídíte repasovanou náplň. Jedná se o použitý obal, který byl znovu naplněn práškem či inkoustem (renovují se cartridge i tonery). U solidních výrobců se nemáte čeho bát a kvalita dosahuje téměř originálního balení. Jak celý proces probíhá, krásně popisuje společnost Tonera, která nabízí právě repasované cartridge a tonery Praha.

Jak probíhá znovudoplnění kazety?

Nejdříve se rozebere a jednotlivé součástky se pečlivě očistí. Ty, které jsou ještě vhodné, se použijí, zbylé se nahradí novými. Kazeta se zbaví zbytků toneru, složí se a vsype se do ní nová náplň. Pak proběhne kvalita těsnosti a kontroly tisku, a když je vše v pořádku, putuje k zákazníkům.

Tak co, už máte jasno v tom, čím doplníte svou tiskárnu?

reklama: