TEST Audi A3 2.0 TFSI Cabrio – TeenageOpen
Malé kabriolety vidíme nejčastěji v amerických filmech, kde s nimi rozjuchaná omladina obráží večírky. Pakliže je tato bohatší, sahá po prémiových značkách. A pokud navíc tatínek neuvolnil dost místa v garáži, je třeba čehosi kompaktního. A tak vznikla Audi A3 Cabrio.
Aktuální počet jedinců, kteří cítili podobnou kombinaci potřeb, je od dubnového začátku prodeje v České republice patnáct. Přitom to není špatné auto.
Třetí karosářskou variantou trojkové řady je malý kabriolet klasické koncepce s plátěnou střechou vyrobenou z dobře izolujících materiálů. Vnitřní hluk při rychlosti 140 km/h je tak u Cabria, podle výrobce, pouze o 1 dB vyšší než u A3 s pevnou střechou. Plátěné nebe může být černé, modré nebo červené a jeho největším kladem je kromě potvrzené tichosti při jízdě i plně automatické otevírání a zavírání během 10 (!) sekund a dokonce i za jízdy v rychlosti do 30 km/h. Skutečně to funguje a výrobci patří dík za zachování plátěné tradice – mimo jiné kvůli minimálním nárokům na prostor.
Ani složená střecha totiž příliš nezmenšuje zavazadelník. Ten má za všech okolností fabiatický objem 260 litrů, přičemž hlavní nevýhodou je velmi úzký, v podstatě svislý vstupní otvor. Situaci trochu vylepšují páčky uvnitř zavazadelníku, kterými lze sklopit zadní opěradla a využít i tento prostor.
Cestující na předních sedadlech těží z veškerého myslitelného komfortu jako v klasických A3, přibyla jen tlačítka ovládající střechu a klimatizace, která si chvályhodně pamatuje nastavení teploty pro zavřené či otevřené plátno. Příjemně tuhé sedačky s vysokými opěradly jsou vzhledem k potenciálu motoru skoro povinné, u palubní ani přístrojové desky není co vytknout.
O komfortu na zadních sedadlech leccos vypovídá šířka 116 centimetrů ve výši loktů, slavnější to není ani s prostorem pro kolena. Pokud je tedy právě tohle oním zdrojem touhy metrosexuálů po extrémně vychrtlých partnerkách, bůh opatruj ortopedy.
Zatímco přeplňovaný motor 2.0 TFSI s maximálním výkonem 147 kW je asi tím nejlepším, co mohlo tohle auto potkat, plné využití trochu tlumí podvozek, který se přece jen trochu kroutí. Jde ale jen o extrémní situace a pokud se řidič nechá vést někdy i mozkem, zhusta zažije kolem uší solidní vánek bez pocitu nebezpečí. Ve městě se při běžné jízdě lze dostat i pod desetilitrovou hodnotu, dálniční průměr je osmilitrový, silniční ještě o litr až dva méně. Šlapání na krk zde kupodivu nezpůsobuje smrt, ale lepší zvuk, solidní zrychlení a dva litry spotřeby navíc.
Aktuální navázání cen vozů Audi na kurz Eura vůz poněkud zdostupnilo (pokud máte zrovna na aktuální měnový kurz štěstí), zájemce je ale i nadále konfrontován s politikou příplatkových výbav. Kuriozitou je položka Sportovní podvozek (+5.991,-Kč) zvláště například v porovnání s parkovacími čidly vzadu (+10.100,-Kč). Zajímavě působí i konektory pro iPod (+5990,-Kč) a USB (+5.990,-Kč), ukazatel vnější teploty (+2.800,- Kč) a tempomat (+7.219,-Kč).
Přes zjevnou úži (bráním se napsat úzkost) cílové skupiny a veselé ceny příplatků je A3 Cabriolet ve své třídě povedeným vozem, které nedělá ostudu prémiové značce. Pokud bude mít majitel úzká zavazadla a lýtka spolujezdců, budiž mu přáno.
První cena vozu | 681.800,- (1.6 75 kW 5M Attraction) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition) |
Základní cena testovaného vozu | 1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition) |
Cena testovaného vozu | 1.000.300,- (2.0 TFSI 147 kW Stronic Ambition) |
Ceny jsou kalkulovány kurzem 25 Kč/Euro. Mění se v závislosti na aktuálním měnovém kurzu UniCredit Bank (devizy, prodej)
Plusy:
- Skvělý výkonný motor
- Sklápění zadních opěradel, stálý objem zavazadelníku
- Rychlost manipulace se střechou
- Kvalita zpracování interiéru
- Základní ceny
Minusy:
- Obtížné využití potenciálu motoru
- Úzký vkládací otvor zavazadelníku
- Ceny příplatkových výbav
- Málo místa pro kolena cestujících vzadu