Pondělí 10. června 2024, svátek má Gita

Tary prodává vlastní energetické nápoje. Takové věci nemůžeš doporučovat dětem, kritizují ho lidé | foto: instagram.com

Tary prodává vlastní energetické nápoje. Takové věci nemůžeš doporučovat dětem, kritizují ho lidé

Taras Povoroznyk alias Tary začal prodávat vlastní energetický nápoj. Protože ho ale sleduje spousta dětí, které by nic podobného pít neměly, lidé se na youtubera zlobí. Podle některých mu jde jenom o peníze a na ničem jiném už mu nezáleží. Jiní ho také obviňují z toho, že nápad okopíroval od youtubera, který si říká Fizi.
  18:00

Youtuber Taras „Tary“ Povoroznyk opět přišel s vlastním produktem, kterým pobouřil spoustu lidí. Není to dlouho, co se lidé zlobili kvůli vysoké ceně jeho plyšáka a nyní youtuber představil další výrobek, vlastní energetický nápoj. Povoroznyk ale kvůli nápoji opět schytal obrovskou kritiku, tentokrát nikoliv kvůli ceně, ale kvůli tomu, že ho sledují převážně malé děti. A právě těm nyní Povoroznyk svůj vlastní energetický nápoj doporučuje.

Podle spousty lidí se Povoroznyk snaží pouze vydělat co nejvíce peněz a vůbec mu nezáleží na tom, jakým způsobem toho dosáhne. To zmiňuje také hned několik lidí, kterým se nelíbí youtuberova propagace vlastního energetického nápoje, který nazval Tary Drink. Daleko větší kritiku ale Povoroznyk schytává za to, jaké cílové skupině nápoj propaguje. Povoroznyka totiž sledují převážně malé děti, které si rády kupují merch svého oblíbence a nyní také jeho energetický nápoj. To ale spoustě lidem vadí. „Kdyby tam alespoň byly vitamíny pro děti, když už je to na ně cílené. Dobrá reklama na ten tvůj kofeionvý drink pro děti, ty k*eténe. Něco takového doporučuješ dětem? Zbláznil ses? Chápu, že chceš prachy, ale dětem tohle prostě cpát nemůžeš. Taková nezdravá s*ačka a mají to pít děti? Ty už ses snad úplně p*sral,“ kritizují Povoroznyka lidé na Instagramu.

Povoroznyk ale na kritiku nijak nereaguje a očividně je na svůj nový produkt nesmírně pyšný. Jeho instagramový profil je nyní pochopitelně plný příspěvků, kterými se youtuber snaží co možná nejvíce rozšířit povědomí o jeho žhavé novince na trhu. Několik plechovek s nápojem daroval svému bratrovi k narozeninám a předávání svého dárku si natočil. Povoroznykův bratr měl z jeho nápoje podezřele přehnanou radost a youtuber ve videu zároveň popisoval, jak můžou lidé vyhrát různé ceny. Lidé, kteří si jeho energetický nápoj koupí, totiž mohou soutěžit o různé ceny a jedné malé dívce se dokonce podařilo vyhrát novou herní konzoli. I tak ale lidé neustále poukazují na to, že by Povoroznyk zkrátka neměl dětem doporučovat energetické nápoje, protože jsou pro ně škodlivé. Soudě podle komentářů ale Povoroznykova reklama splnila svůj účel, protože se ozvalo plno dětí, které se chlubí tím, že už si Povoroznykův nápoj koupily.

To, že jsou energetické nápoje pro děti škodlivé, si ale myslí opravdu mnoho lidí. V prosinci loňského roku se dokonce v Poslanecké sněmovně jednalo o novele zákona, díky které by se měl regulovat prodej energetických nápojů. Podle návrhu by děti mladší patnácti let neměly mít možnost kupovat si energetické nápoje. Ty totiž obsahují nadměrné množství kofeinu a taurinu, který je pro děti škodlivý, a proto se diskutuje také o snížení množství těchto látek v nápojích. O novele zákona se ale i nadále jedná a podporuje ji také spousta lékařů a především pediatrů. Povoroznyk zatím nemusí složení svých nápojů nijak řešit a vesele si proto svou novinku propaguje na sociálních sítích. Vytváří různá „zábavná“ videa, ve kterých svůj nápoj neustále ukazuje a doporučuje svým sledujícím.

Mnoho lidí ho ale také kritizuje proto, že se svým vlastním energetickým nápojem nedávno pochlubil youtuber Filip Zima, který si říká Fizi. Také jeho nápoj mnoho lidí zaregistrovalo a tentokrát se Povoroznyk v očích lidí dopustil kopírování. „Takže ty teď budeš kopírovat Fiziho? Už neví co by, tak se opičí po ostatních influencerech. Tary to okopíroval od Fiziho, ten musí být už totálně v p*deli. Zlaté časy, kdy ho nejvíc zajímal parkour,“ kritizují lidé na Instagramu Povoroznyka. Ten samozřejmě zaregistroval, že ho lidé viní z kopírování nápadu Zimy a reagoval na kritiku videem, ve kterém si z podobných komentářů dělá legraci. Svému novému energetickému nápoji dokonce Povoroznyk založil instagramový profil, na kterém opět využil k propagaci malé děti. Ty jsou ale očividně šťastné, že se mohou podílet na propagaci produktů svého oblíbeného youtubera.