Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Daihatsu Sirion: nový druh

Daihatsu Sirion
Daihatsu Sirion
Daihatsu Sirion
Daihatsu Sirion
7 Fotogalerie
Diskuze (0)
Automobilka, která už několik let nemá zastoupení na českém trhu, uvede na počátku roku 2005 novou generaci modelu Sirion. Z baculatého kompaktu se vyklubalo Daihatsu s vlastním stylem...

Specialista na malé automobily ze země vycházejícího slunce před několika lety opustil český trh, ale po letech by u nás možná opět uspěl. V sousedním Německu patří nejmenší extrémně hranaté modely Cuore k nejlevnějším miniautům na trhu, lifestylový minikabriolet Copen oslovuje zákazníky i přesto, že je k dostání pouze v pravostranném provedení a kompaktní hatchback YRV je k dostání mj. s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.3 o výkonu 95 kW, který by se snadno mohl stát konkurentem třeba Fabii RS.

Od ledna 2005 rozšíří nabídku nový Sirion, který se odklání od původního zaobleného image rodinného vozu a přidává špetku sportovního naturelu. Automobil o rozměrech 3600 x 1665 x 1550 mm má poměrně velký rozvor 2430 mm, výrazné blatníky a čtyři rozměrné boční dveře, které se otevírají do úhlu 80° a usnadňují tak nastupování do interiéru. Základní objem zavazadlového prostoru činí 225 litrů, sklopením zadních sedadel lze získat až 630 l.

Sirion bude poháněn zážehovým celohliníkovým tříválcem 1.0 l, se čtyřventilovým rozvodem s varibilním časováním ventilů, který dává nejvyšší výkon 51 kW při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 94 Nm při 3600 ot./min. Předností tohoto motoru bude nízká spotřeba. V normalizovaném kombinovaném evropském jízdním cyklu stačí tomuto Daihatsu jen 5 litrů benzínu na 100 km. Nejvyšší rychlost přitom činí 160 km/h a Sirion 1.0 zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s.

Druhým motorem v nabídce je čtyřválec 1.3 DVVT o výkonu 64 kW při 6000 ot./min a nejvyšším točivém momentu 120 Nm při 3200 ot./min. S ním umí 940 kg těžký Sirion zajet 100 km za 5,8 l (kombinovaná spotřeba), nejvyšší rychlost činí 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,9 s.

Technickou zajímavostí je tzv. inteligentní katalyzátor, který Daihatsu vyvinulo a poprvé nasazuje do produkčního automobilu. Jeho smyslem je zachování funkčnosti katalyzátoru a tím i čistoty výfukových plynů po celou dobu životnosti zavedením regeneračních cyklů. V takovém katalyzátoru bude nakonec o 70 % méně aktivních vzácných kovů (např. Palladium) než v běžném katalyzátoru.

V Německu se začnou nové Siriony prodávat za 11.290,- Euro (1.0 l) resp. 11.790,-Euro (1.3 l) od poloviny ledna 2005.

Začít diskuzi