Nejkrásnější BMW, které nikdy nevzniklo, dostává šestiválec z M3 E46
Společnost Smit Vehicle Engineering vyrábí sportovní kupé inspirované BMW Z8. Dosud bylo nabízeno s osmiválcovým motorem, nyní nabídku rozšiřuje řadový šestiválec.
Zhruba před rokem jsme vám představili společnost Smit Vehicle Engineering (SVE) a její projekt Oletha. Jde o sympatické sportovní kupé s designem inspirovaným BMW Z8, které je zřejmě natolik úspěšné, že se nabídka motorizací rozšiřuje o řadový šestiválec S54.
Dosud nabízená Oletha má pod kapotou atmosférický 4,4litrový vidlicový osmiválec S65 z M3 generace E92. Výkon motoru SVE uvádí hodnotou 450+ koní (335+ kW) a červené pole otáčkoměru začíná na 8.500 ot/min. Kdo ale ve svých BMW preferuje řadové šestiválce, může nyní sáhnout po provedení s jednotkou S54. Ve své době se nacházela například pod kapotami BMW Z4 M generace E85 nebo BMW M3 generace E46.
Na první pohled je šestiválcová Oletha k nerozeznání od té osmiválcové, ale jedno vodítko přeci jen existuje. Když srovnáte kapoty motoru obou provedení, všimnete si podstatně jednoduššího provedení bez vyboulení u Olethy s motorem S54. Jde o drobný rozdíl, ale zatímco osmiválci dodává na lehké agresi, šestiválec bez vyboulení působí elegantněji.
Model Oletha je představou tvůrců, bratrů Willem a Kaess Smit, o ideálním BMW. A protože takové auto mnichovská automobilka nikdy nepostavila, vrhli se do toho sami. Se společností BMW však jejich SVE nemá nic společného, proto na karoserii vozu nenaleznete loga BMW. Příď se dokonce objede bez jakéhokoliv loga či nápisu.