Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací test: VW Sharan 1.4 TSI DSG vs. Multivan 1.5 TSI DSG

Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG
116 Fotogalerie

Velké rodiny budou mít výběr nového auta zase o něco složitější. Letos totiž končí sharan a jako alternativa má v případě Volkswagenu sloužit nový Multivan T7. Vyplatí se spěchat po poslední skladovky, nebo je multivan univerzální volbou pro všechny?

Nenápadný dříč – tak by se dala shrnout pozice sharanu v rámci portfolia Volkswagenu. Spolu s příbuzným Fordem Galaxy (dnes je již technicky odlišný) a Seatem Alhambra začala jeho produkce v roce 1995 a poslední kus sjel z linky v portugalské Palmele před dvěma týdny. Hlavní záře reflektorů však sharanu kolikrát nepatřila ani zde, neboť větší pozornost na sebe strhávaly dnes již zapomenuté kupé-kabrio Eos, model Scirocco a v posledních letech většina produkce připadala na populární SUV T-Roc.

Sharan si však celou dobu jel „to svoje“. Metu milionu vozů pokořil nicméně až po 24 letech v roce 2019, což činí průměr asi 42.000 vozů za rok. To je v dnešní době nutnosti unifikovat a transformovat automobilový trh směrem k elektromobilitě příliš málo, aby se vyplatilo jeho kariéru dále prodlužovat, či dokonce vyvíjet nástupce. Sharan byl ostatně unikátní i tím, že období 1995 až 2022 přečkal pouze ve dvou generacích (golf jich za tu dobu vystřídal šest). První sharan vydržel s jednou designově výraznější modifikací patnáct let, současná však zůstala dvanáct roků na pohled téměř stejná. Facelift z roku 2015 totiž poznáte hlavně podle odlišné grafiky světel.

Video placeholder
Volkswagen Multivan T7 konečně spaluje diesel. Jak jezdí? • Zdroj: Auto.cz

Kategorie velkých MPV v Evropě vymírá – zmizel kdysi zakládající Renault Espace, trio Peugeot 807, Citroën C8, Fiat Ulysse, Chrysler/Lancia Voyager i doplňkové počiny typu Kie Carnival či Mitsubishi Grandis. Zatím zůstávají Fordy Galaxy/S-Max, ale nabízejí se již pouze s hybridem. A ani v jejich případě se s nástupci nepočítá. Roli rodinných MPV převzaly osobní dodávky.

Dvakrát dobře

V případě Multivanu T7 je však pojem dodávka zavádějící, neboť jiná než osobní verze není. Zvyklosti platné mezi užitkovými modely zde ale stále jsou – třeba chudší základní výbava nebo tvrdé plasty v interiéru – a nadále jde také o model spadající pod Volkswagen Užitkové vozy.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!