Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To neuhodnete! Nejrychleji rostoucí automobilová značka je...

BYD Han EV
BYD Han EV
BYD Han EV
BYD Han EV
23 Fotogalerie

Ani Tesla, natožpak třeba Dacia, nejrychleji rostoucí automobilovou značkou z hlediska hodnoty je pro mnohé neznámá čínská značka BYD.

Čínští výrobci automobilů v globálním automobilovém průmyslu hrají stále větší roli. Snaží se expandovat na zavedené trhy v Evropě nebo USA, některé už dokonce vlastní zavedené evropské značky. Nejnovějším důkazem trendu je i žebříček Brand Finance. Ten v rámci hodnocení nejsilnějších značek na světě sledoval i meziroční růst jejich hodnoty. A právě mezi automobilkami nejvíce zabodovala jedna čínská značka, BYD.

Hodnocení Brand Finance tvrdí, že za rok 2021 značka BYD zdvojnásobila svoji hodnotu. Jestliže ještě o rok dříve nebyla s hodnotou 3,2 miliardy dolarů ani mezi 500 značkami světa, v roce 2021 údajně dosáhla hodnoty 6,4 miliardy dolarů a stala se 364. nejhodnotnější značkou světa.

Takový růst zažilo loni jen málo značek. Nejvíce podle očekávání rostla hodnota značky TikTok, sociální sítě, rovněž původem z Číny. Ta meziročně vyskočila o 215 %. Naopak třeba hodnota takového Twitteru meziročně vzrostla o 85 %.

Z automobilových značek se žádná jiná takovému nárůstu nepřiblížila. Brand Finance si ale všímá také růstu hodnoty značky Haval, patřící do koncernu Great Wall. Ta vzrostla o 55 % proti roku 2020.

Jako nejhodnotnější automobilovou značku vůbec žebříček Brand Finance považuje Toyotu. V celkovém pořadí značek skončila na 12. příčce, s hodnotou 65,283 miliard dolarů. Patnáctý v celkovém pořadí byl Mercedes-Benz, Tesla 28. Propadl se pak Volkswagen, obsadil 33. místo mezi značkami, jeho hodnota podle Brand Finance meziročně spadla z 47,02 miliardy dolarů na 41,05 miliardy dolarů.

Na to nepochybně měly vliv potíže s výrobou, kdy Volkswagen řešil nedostatek výrobních dílů, což následně ovlivnilo i jeho odbyt. To BYD zřejmě zaujal rychlou expanzí na poli elektromobilů a meziročním růstem prodejů o 232 %. Navíc je druhým největším výrobcem plug-in hybridů na světě a aktuálně plánuje rozmach na evropských trzích.

Nejhodnotnější značkou vůbec podle Brand Finance byl i za rok 2022 americký výrobce elektroniky Apple. Meziročně hodnota jeho značky vzrostla z 263,4 miliardy dolarů na 355,1 miliardy dolarů. Následovaly Amazon a  Google.