Třílitr je málo? Australané nabízejí Ford Ranger Raptor s kompresorovou V8
Kompresorový osmiválec Coyote nabídne víc než dvojnásobek výkonu oproti sériovému šestiválci. Vydat se pro něj však budete muset doslova na druhý konec světa.
Málokterý evropský fanoušek aut by v Evropě prohlásil třílitrový šestiválec za příliš malý motor, zejména v dnešní době. Austrálie je však, nikoliv nepodobně Severní Americe, trochu jiný svět. A tak se úpravce Killa Conversions & Performance, sídlící v queenslandském Landsborough, rozhodl pod kapotu Fordu Ranger Raptor vměstnat pětilitrový osmiválec – a rovnou s kompresorem.
Ranger sice je australské auto, ale osmiválcová varianta není něco, co by si tamní divize Fordu nechávala výhradně pro domácí trh. Je to nápad zmíněného úpravce a sám o sobě není až zas tak nový. Jednak, ve Spojených státech se různé osmiválce montují do rangerů celkem běžně. A jednak, už pro minulou generaci rangeru Raptor nabízela Killa možnost zástavby pětilitrového osmiválce Coyote.
Pod kapotou nové, na facebookové stránce firmy před pár dny odhalené stavby pracuje stejný pětilitr, ovšem zatímco dříve byl atmosférický, nově má kompresor značky Roush. Ten z něj doluje 760 koní (559 kW) a 908 Nm – víc než dvojnásobek výkonu a téměř dvojnásobek točivého momentu oproti sériové 3,0 V6 EcoBoost, která nabízí 292 koní (215 kW) a 491 Nm.
Kromě motoru do vozu Killa zabuduje také silnější verzi desetistupňového automatu 10R80. Úpravu nabízí za 89 tisíc australských dolarů, tedy 1,27 milionu korun. Samozřejmě navíc k pořizovací ceně Rangeru Raptor, který v Austrálii začíná těsně pod 98 tisíci dolary (1,4 milionu korun). Jestli je k mání také ve verzi s levostranným řízením pro případ, že by některý český zájemce o extra výkonný raptor chtěl firmu kontaktovat se zájmem, není známo.
Zdroj info, videa: Killa Conversions & Performance | zdroj foto: Ford