Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Navara 2,5D – Kick-up

Nissan Navara
Nissan Navara
Nissan Navara
Nissan Navara
32 Fotogalerie
O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala...

O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala kdejaká asfaltová silnice.

Zatímco standardní pracovní pick-up zůstává u Nissanu v nezměněné podobě, jeho luxusní derivát Navara se v Čechách prodává už půl roku v nové generaci.

nissan testy pickupnissan testy pickup | Zdroj: aczSkok je to vskutku generační – na klasickém žebřinovém rámu s neméně klasickými listovými pružinami vzadu najdeme prostornou čtyřdveřovou kabinu Double Cab, která pečlivé zpracování a dobrou ergonomii převzala z modelu Pathfinder (test zde). Oproti minulé generaci chválíme ovládání připojitelného pohonu přední nápravy i redukce jediným otočným spínačem, na rozdíl od Pathfinderu najdeme na středovém panelu i spínač uzávěry zadního diferenciálu. Všestranně seřiditelná a pohodlná přední sedadla doplňuje široká zadní lavice, na kterou se bez problémů vejdou tři dospělí lidé. Místa je dost ve všech směrech, výhled vynikající a nastupování i přes užší zadní dveře bezproblémové. Zadní sedadla i opěradla lze navíc i sklápět a vzniklý prostor tak může nahradit chybějící krytý zavazadelník.

Vnější dojem je impozantní: přes pět metrů délky a rozvor 3,2 metru ve spojení s mohutnou čelní maskou budí respekt. V praxi jsme pochopitelně žehrali na chybějící parkovací asistent, ale při manévrech v omezených prostorech pomáhají velká zpětná zrcátka i dostatečný rejd.

nissan testy pickupnissan testy pickup | Zdroj: aczDvouapůllitrový čtyřválec common-rail s maximálním výkonem 128 kW je oproti předchozí generaci dvojkrokem vpřed. Mohutná tažná síla a nadstandardně tichý chod doplňuje námi dosažená průměrná spotřeba 8,6 l/100 km, přičemž jsme v drtivé většině jezdili s polovičním zatížením a vzhledem k povrchu vozovek i s trvale zapnutým pohonem 4x4. Motor táhne spolehlivě už od nízkých otáček a díky šestistupňové převodovce neobtěžuje hlukem ani při ustálené jízdě vysokými rychlostmi.

Na běžných silnicích se díky nadprůměrnému výkonu Navara směle měří se silnými osobními vozy, handicapem je pak vzhledem k stálému pohonu zadní nápravy náchylnost k přetáčivému smyku a citlivost zádě na náhlé nerovnosti. Na kluzkém povrchu pomůže přiřazení předního pohonu, které z přetáčivého mastodonta udělá poslušný off-road.

nissan testy pickupnissan testy pickup | Zdroj: aczI když je Navara ve třídě pick-upů luxusem, do terénu se řidič bát nemusí. Nájezdové úhly postačí i do velmi drsných podmínek, jediným limitem je dlouhý rozvor. Naopak světlá výška 233 mm a námi používané skvělé zimní pneumatiky dovolují prodrat se skutečně kalamitními situacemi se ctí. Redukční převodovku a uzávěr zadního diferenciálu jsme ani využívat nemuseli, naopak hojně jsme využívali značné brzdné síly motoru při sjíždění svahů.

Výčet výbavy je impozantní už u základní verze, za nejužitečnější doplněk ale považujeme plastový kryt dna a stěn nákladového prostoru. Mimochodem, Navara uveze „papírově“ přes 600 kg a zavěsit se za ni dá až třítunový přívěs.

První cena vozu644.538,- (2.5 D, King cab, XE)
První cena vozu s testovanou karoserií685.630,- (2.5 D, Double cab, XE)
Základní cena testovaného vozu839.412,- (2.5 D, Double cab, LE)
Cena testovaného vozu vč. příplatků849.496,- (2.5 D, Double cab, LE)

- ceny jsou bez DPH.

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • design
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor
  • optimální odpružení
  • cena a výbava

Minusy

  • ESP za příplatek