TEST Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Nissan Almera Tino
Nissan Almera Tino
Nissan Almera Tino
Nissan Almera Tino
33 Fotogalerie
Výkon nahoru cena dolů – tak vypadá aktuální pohled na řadu Almera Tino od Nissanu. Nejnovějším přírůstkem v motorizaci je turbodiesel 2.2 dCi s výkonem zvýšeným na 100 kW a souběžně probíhá pro zákazníka zajímavá slevová akce. Je tedy...

Vůz, který jsme testovali s motory 2.2 Dizážehovým 2.0 s automatickou bezstupňovou převodovkou CVT se již na domácím trhu dostatečně etabloval a stále jej můžeme řadit ke špičce pomyslného žebříčku „hodnota za peníze“. Variabilita interiéru, stále neokoukaný design nissan testy mpvnissan testy mpv | Zdroj: acz či jisté chování při jízdě – to všechno tomuto minivanu zůstalo a tak jsme se tedy mohli plně věnovat motoru.

Ke standardní verzi, která se u tohoto vozu dodává s výkonem 84 kW, je přidán mezichladič stlačeného vzduchu, s nímž výkon vrcholí hodnotou rovných 100 kW (nejde o motor Renault 2,2 dCi, jak by se mohlo z názvu zdát). Maximální krouticí moment 304 Nm při 2000 otáčkách je také plně srovnatelný s konkurencí. Moderní turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail kombinuje litinový blok s hliníkovou hlavou a jeho specifikem je integrace pomocných zařízení přímo do motoru – takto je umístěno například čerpadlo posilovače řízení.

Po nastartování je studený agregát přece jen slyšet o trochu více – brzy si ale „sedne“ a od té chvíle je připraven k téměř jakékoli zátěži. Výrobcem slibovaná akcelerace 0-100 km/h za 10,5 s je záhy potvrzena, je ovšem potřeba častěji řadit. V praxi je využitelný rozsah jen mezi cca 1900 a 3500 otáčkami, kdy motor neprotestuje ani neztrácí výkon. Nástup vrcholu točivého momentu zhruba při 2000 otáčkách není tak drastický jako například u agregátů TDI se systémem čerpadlo/tryska, jisté „nakopnutí“ ale posádka pocítí.

Pokud by šlo o samotné zrychlení, bylo by vše v nejlepším pořádku – řízení ale moc nezpříjemňuje řadicí páka s relativně dlouhými drahami řazení a poměrně gumovým chodem. Užuž vyslovené stížnosti ovšem Tino eliminuje alespoň přidaným šestým stupněm, díky němuž můžeme naplno využít úspornost turbodieselu na dálnici.

nissan testy mpvnissan testy mpv | Zdroj: acz

Zatímco ve městě jsme dosáhli spotřeby lehce pod devět litrů, což odpovídá údaji výrobce, při mimoměstské jízdě se spotřeba pohybovala od pohádkových pěti litrů až po 7,5 l na 100 km stylem brzda/plyn. V dálničním provozu bylo ještě veseleji – i když jsme si hráli na tempomat a udržovali stálou rychlost 130 km/h, i s občasným předjížděním jsme spotřebovali jen 5,7 l/100 km, což je na takto silný motor extrémně příznivá hodnota. Výborné výsledky spotřeby jsou ovšem podmíněny stylem jízdy – common rail je prostě skvělý sluha s extrémní závislostí platu na výkonu.

Vyjma méně přesného řazení a vcelku pochopitelného hluku studeného motoru jsme u silnějšího turbodieselu v nabídce motorizací pro Almeru Tino objevili docela podstatná pozitiva: evidentní úspornost a pružnost motoru, v některých případech komfortnější hladinu hluku než u zážehových motorů (dálnice a 6. stupeň) a v neposlední řadě i pravděpodobně lepší prodejnost coby ojetého vozidla.