Volkswagen chystá ještě Golf R Clubsport: Více koní, méně kilo
Německá automobilka začala pracovat na ultimátní verzi nejvýkonnějšího Volkswagenu Golf v nabídce, která by si měla libovat především na okruhu.
Dlouho se spekulovalo, jestli Volkswagen pro svůj vlajkový model Golf „nevybojuje“ vynikající přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI od Audi. To si tenhle motor dosud nechávalo výhradně pro sebe, svolilo pouze s použitím u limitované edice Cupry Formentor VZ5, které vzniklo několik tisíc exemplářů.
Použití pětiválce v některém z rychlých golfů ovšem aktuálně možná opět leží na stole. Němci totiž ústy Martina Hubeho, mluvčího značky Volkswagen, potvrdili, že pracují na okruhově orientované variantě kompaktního hatchbacku. Vrchol by se mohl jmenovat Golf R Clubsport.
Klasická „eRková“ verze aktuálně používá dvoulitrový čtyřválec EA888 s turbodmychadlem o výkonu 235 kilowattů. Jednou z možností je proto navýšení výkonu tohoto motoru, který by dalších dvacet třicet koní bez větších problémů snesl, nebo jeho nahrazení zmíněným 2.5 TFSI s výrazně větším potenciálem a hutnějším zvukem.
Vedle vyššího výkonu můžeme očekávat také o několik desítek kilogramů nižší hmotnost. Okruhový charakter Volkswagenu Golf R Clubsport bude podtrhovat též jiné nastavení podvozku a agresivnější geometrií kol, výkonnější brzdy a další úpravy.
Ačkoliv projekt na papíře vypadá hodně lákavě, poslední slovo bude mít představenstvo Volkswagenu, který se aktuálně potýká s nižší poptávkou po elektrických modelech rodiny ID. Vývoj řidičsky zajímavého, ovšem prodejně minoritního modelu proto nemusí mít na růžích ustláno. Doufejme ovšem v opak. Zábavných aut totiž rok od roku ubývá.