Vrcholný Volkswagen Golf R má být poslední se spalovákem. Ukázal se v maskování
Příští Volkswagen Golf R se odhalí v létě jako labutí píseň ostrých spalovacích golfů. Přijede jako hatchback i kombík Variant, ale podobně jako GTI už nedostane manuální převodovku. Automobilka se pochlubila fotografiemi prototypů obou karosářských verzí.
Stejně jako civilní verze i provedení GTE, GTI a GTD, i Volkswagen Golf R projde modernizací v rámci přerodu generace 8 v 8.5. „Erko“ je jediná varianta golfu, která ještě v modernizovaném provedení nebyla odhalena, ovšem chystá se na to letos v létě.
Tolik říkají informace webu britského magazínu Autocar. Automobilka sama k připravovanému vrcholnému golfu připravila dvě čerstvé sady fotogalerií. Ovšem, ukazuje na nich „jen“ maskovaná auta z více úhlů. A taky bez interiéru, ale jeho gros je jasné už z ostatních verzí – kromě dílčích změn bude mít větší centrální displej s podsvícenou ovládací lištou vespod.
Novinka má být o nějakých 10 kW (14 k) a 20 Nm silnější oproti dosavadnímu provedení, což by znamenalo výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 420 Nm, alespoň podle webu Motor1. Stejné parametry měly i verze R 333 a specialitka k 20. výročí volkswagenů R, které byly v nabídce v letech nedávno minulých.
Před několika dny se objevily také informace o možném příchodu ostřejší verze R Clubsport, která by podle některých spekulací mohla dostat i 2,5l pětiválec z Audi RS3 a Cupry Formentor VZ5. Zda se tak stane, je zatím ve hvězdách. Pohon všech kol s tzv. torque splitterem na zadní nápravě, nahrazujícím diferenciál dvěma vícelamelovými elektronicky řízenými spojkami, určitě ve výbavě zůstává.
Ve standardu bude sedmistupňová dvouspojková převodovka; manuál už nebude k mání ani v Evropě, ani ve Spojených státech. K mání bude také jízdní režim Drift, stejně jako dosud, a adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) má být nově ve standardní výbavě; dosud byla za příplatek.
Stejně jako u ostatních verzí, i u R můžeme očekávat upravené nárazníky, světla na obou koncích auta či designy kol. Ceník a termín startu prodejů samozřejmě zatím nejsou na světě, lze ale očekávat, že o faceliftovanou verzi bude velký zájem. Má totiž být posledním ostrým golfem se spalovacím motorem před tím, než divize R od roku 2030 přejde na elektropohon.