Video: Soutěžili jsme v závodním simulátoru za půl milionu. Od té chvíle je v redakci dusno
Zkoušku závodního simulátoru jsme si okořenili malou soutěží. Jak dopadlo porovnání zkušeného matadora se zelenáčem?
Kolik stojí takový závodní simulátor? Těžká otázka. Jak nám říkají sami experti ze společnosti All4Sim, která se sim racingu věnuje přes 15 let, jezdit se dnes dá prakticky na čemkoliv. Začít můžete klidně na volantu s pedály za pár tisícovek, své vybavení postupně upgradovat a když budete mít dost času, chuti (a hlavně peněz), skončíte u profi stroje za stovky tisíc.
Tentokrát jsme dostali s Martinem Machalou možnost vyzkoušet dílo za zhruba půl milionu vybavené krom jiného motion systémem, které sice nesimuluje „géčka“, pohyby pod zadkem vás však velmi dobře informují o kvalitě povrchu pod vámi či momentu, kdy zrovna najedete na obrubník. Tento stroj mimochodem pomáhal ladit i český závodník Tomáš Enge a ač není fanouškem pohyblivých závodních simulátorů, toto řešení si prý velmi rychle oblíbil.
Ale zpět k našemu malému redakčnímu souboji. S Martinem jsme si vymysleli jednoduchou soutěž. Oba máme deset minut a k dispozici auto, které jsme nikdy neřídili na okruhu, kde nemáme prakticky žádné zkušenosti. Volba padla na úžasnou „cupovou“ 911 a dějištěm se stala italská Monza, na kterou máme hezké zářijové vzpomínky ze závodního víkendu formule 1. Martin má se simulátory tohoto typu zkušeností podstatně víc, byť v sedle preferuje spíš štěrk a šotolinu. Já si na takových mašinách vyzkoušel nanejvýš pár kol, Monzu mám ale v paměti z dob, kdy jsem u PS4 proseděl desítky hodin... s ovladačem.
Že se nám profi simulátor od expertů v oboru líbil, o tom asi není pochyb. Ale jak dopadl náš interní redakční souboj? A co přesně bylo předmětem sázky? Nebudu vás dále napínat, všechno důležité se dozvíte ve videu výše.