ABT Sportsline otevírá českou pobočku. Vytuní octavii, audi i lamborghini
Česká pobočka německé tuningové společnosti ABT Sportsline nabízí kompletní sortiment a většinu úprav provádí v Praze.
ABT Sportsline, jedna z nejstarších automobilových značek v Evropě, otevírá oficiální zastoupení v Česku. V automobilovém světě slavná společnost, založená v roce 1896, se už přes padesát let věnuje tuningu silničních aut a v posledních pěti desetiletích je partnerem koncernu Volkswagen Group. I díky tomu umí upravovat škodovky, volkswageny, audi nebo lamborghini.
České zastoupení ABT Sportsline se právě otevřelo prvním českým zákazníkům a téměř všechny tuningové zásahy realizuje ve svých pražských prostorech. Německá centrála českým technikům poskytuje veškeré potřebné komponenty, včetně pokročilejšího zvyšování výkonu, ale neumožňuje montáž motoru pro vrcholnou tisícikoňovou úpravu Legacy 1000 s kovanými díly mimo vlastní motorárnu.
Pro koncernové modely nabízí tři standardní úrovně zvýšení výkonu – Power, Power S a Power R. U všech poskytuje vlastní záruku na 5 let nebo 120.000 kilometrů a všem majitelům doporučuje minimálně 100oktanový benzin, ideálně 102 oktanů. Nižší oktanová čísla vedou ke klepání motorů a české zastoupení také říká, že nejjednodušší cestou k potřebným oktanů jsou aditiva pro běžná paliva.
Nejlevnější tuningová úprava Power začíná od zhruba 1600 eur (cca 40 tisíc korun) bez DPH a můžete ji mít pro benzinové i naftové škodovky. V Česku jsou k dispozici i pakety pro osmiválcová audi nebo netradiční tuning pro volkswageny Transporter a Multivan. Z oficiálních informací uvádíme několik příkladů, které najdete v tabulce na konci tohoto článku.
ABT Sportsline prodává technické úpravy – motorů i podvozků – spolu s exteriérovým tuningem, ale nikdy vám neprodá samostatný bodykit nebo díl. Zakládá na kompletních balíčcích, ale zároveň nabízí, že pokud se rozhodnete pro úpravu Power R, avšak současně chcete střídmější styling nižšího paketu Power S, vyjde vám vstříc. Stejně tak můžete mít Power R bez exteriérového tuningu.
Každá tuningová přestavba trvá v řádu několika dnů, pokud je konkrétní tuningová sada skladem v Praze. U exkluzivní nejsilnější úpravy Legacy 1000 si však zákazníci počkají až dva měsíce, než se motor vrátí z přestavby v Německu. Pro tuto úpravu ABT neumožňuje základ ve vozech s nájezdem vyšším než 5000 kilometrů. Všechny tuningové úpravy přitom podléhají české legislativě a jsou zapsány do technických průkazů.
Dokonce i v Česku je spousta nadšenců, co mají zájem o profesionální tuning koncernových vozů. Prohlédněte si naší fotogalerii, protože kromě dvou předváděcích vozů – ABT RS3-R a ABT RS7 Legacy Edition – jsme si při oficiálním odhalení mohli prohlédnout vozy tuzemských zájemců.
ABT Sportsline: Ukázka zvýšení výkonů | |||
Tuningový paket | Sériový maximální výkon | Výsledný maximální výkon | |
Škoda Kodiaq 1.5 TSI | ABT Power | 110 kW (150 koní) | 140 kW (190 koní) |
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 | ABT Power | 142 kW (193 koní) | 162 kW (220 koní) |
Škoda Octavia RS 2.0 TSI | ABT Power S | 180 kW (245 koní) | 213 kW (290 koní) |
Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4 | ABT Power | 147 kW (200 koní) | 169 kW (230 koní) |
Audi RSQ8 | ABT Power S | 441 kW (600 koní) | 515 kW (700 koní) |
Audi RSQ8 | ABT Power R | 441 kW (600 koní) | 544 kW (740 koní) |
Audi RS6 Avant | ABT Power S | 441 kW (600 koní) | 515 kW (700 koní) |
Audi RS6 Avant | ABT Power R | 441 kW (600 koní) | 544 kW (740 koní) |
Audi RS7 Sportback | ABT Legacy 1000 | 441 kW (600 koní) | 735 kW (1000 koní) |