Ojeté BMW Z4 (E89): Příprava na jaro. Berte jenom šestiválce!

3/69
Zavřít
  • BMW Z4
    BMW Z4| Zdroj: Svět motorů
  • Dvouřádkový displej občas vynechává zobrazování řádků, až text zmizí úplně
    Dvouřádkový displej občas vynechává zobrazování řádků, až text zmizí úplně| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 18i, 20i, 28i N20 (2,0 R4, 16V, 115/135/180 kW, 240/270/350 Nm, 2013-2016/2011-2016/2011- -2016)
    Motor 18i, 20i, 28i N20 (2,0 R4, 16V, 115/135/180 kW, 240/270/350 Nm, 2013-2016/2011-2016/2011- -2016)| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 35i, 35is N54 (2,5/3,0/3,0 R6, 24V, 225 kW, 400 Nm, 2006-2012)
    Motor 35i, 35is N54 (2,5/3,0/3,0 R6, 24V, 225 kW, 400 Nm, 2006-2012)| Zdroj: Svět motorů
  • Bezproblémová šestistupňová samočinná převodovka ZF představuje komfortní a zároveň většinovou volbu. Jenže pravý zájemce o sportovní roadster ji stejně vždycky odmítne.
    Bezproblémová šestistupňová samočinná převodovka ZF představuje komfortní a zároveň většinovou volbu. Jenže pravý zájemce o sportovní roadster ji stejně vždycky odmítne.| Zdroj: Svět motorů
  • Že šlo o vůz pro bohaté individualisty, dokazoval tehdejší mnohastránkový katalog příplatkové výbavy: na výběr bylo z několika výrazných odstínů koženého čalounění, výklopný displej navigace, hliníkové obklady…
    Že šlo o vůz pro bohaté individualisty, dokazoval tehdejší mnohastránkový katalog příplatkové výbavy: na výběr bylo z několika výrazných odstínů koženého čalounění, výklopný displej navigace, hliníkové obklady…| Zdroj: Svět motorů
  • Střešní zámky v rámu čelního skla jsou bytelné a horní díl se do nich zakousne jako šelma, propracovaný systém se obejde bez dodatečné ruční fi xace
    Střešní zámky v rámu čelního skla jsou bytelné a horní díl se do nich zakousne jako šelma, propracovaný systém se obejde bez dodatečné ruční fi xace| Zdroj: Svět motorů
  • Tak vzorný přístup k žárovkám světlometů bychom si přáli mít v každém autě. Doma si však vyměníte leda dálkové halogeny, s potkávacími xenony stejně navštívíte servisní dílnu.
    Tak vzorný přístup k žárovkám světlometů bychom si přáli mít v každém autě. Doma si však vyměníte leda dálkové halogeny, s potkávacími xenony stejně navštívíte servisní dílnu.| Zdroj: Svět motorů
  • Na testovaném roadsteru nás překvapilo vysklené zrcátko ve sluneční cloně. Sice drobnost, kterou už nikdo měnit nebude, ale jak tohle proboha předchozí majitel dokázal?
    Na testovaném roadsteru nás překvapilo vysklené zrcátko ve sluneční cloně. Sice drobnost, kterou už nikdo měnit nebude, ale jak tohle proboha předchozí majitel dokázal?| Zdroj: Svět motorů
  • Přestože je motorový prostor i podvozek plný rozpěr a výztuh, vrzání střechy se po letech provozu musí zákonitě projevit. Ale co, nad hlavou ji stejně za jízdy mít nechcete.
    Přestože je motorový prostor i podvozek plný rozpěr a výztuh, vrzání střechy se po letech provozu musí zákonitě projevit. Ale co, nad hlavou ji stejně za jízdy mít nechcete.| Zdroj: Svět motorů
  • Z1 (E30/Z) (1989-1991)
    Z1 (E30/Z) (1989-1991)| Zdroj: Svět motorů
  • Z3 (E36/7) (1995-2002)
    Z3 (E36/7) (1995-2002)| Zdroj: Svět motorů
  • Z8 (E52) (2000-2003)
    Z8 (E52) (2000-2003)| Zdroj: Svět motorů
  • Z4 I (E85) (2003-2008)
    Z4 I (E85) (2003-2008)| Zdroj: Svět motorů
  • Z4 II (E89) (2009-2016)
    Z4 II (E89) (2009-2016)| Zdroj: acz
  • Z4 III (G29) (Od 2018)
    Z4 III (G29) (Od 2018)| Zdroj: auto.cz/Ondřej Lilling
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Ani v základní verzi nevypadala kabina nikterak ošizeně. Nechyběla v ní dokonce ani samočinná dvouzónová klimatizace. Škoda že si se střechou dole nepamatuje trvalé vypnutí.
    Ani v základní verzi nevypadala kabina nikterak ošizeně. Nechyběla v ní dokonce ani samočinná dvouzónová klimatizace. Škoda že si se střechou dole nepamatuje trvalé vypnutí.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Úložných prostor najdete v kokpitu dostatek, ale vesměs pojmou spíše jen drobnosti. Nepříliš sportovně vytvarovaná sedadla jsou příkladně pohodlná.
    Úložných prostor najdete v kokpitu dostatek, ale vesměs pojmou spíše jen drobnosti. Nepříliš sportovně vytvarovaná sedadla jsou příkladně pohodlná.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Pohyb mechanismu sklápění střechy je sice rozvážně pomalý, ale při prudkém spouštění horního dílu jsme u testovaného vozu měli nepříjemný pocit, že nám spadne na hlavu
    Pohyb mechanismu sklápění střechy je sice rozvážně pomalý, ale při prudkém spouštění horního dílu jsme u testovaného vozu měli nepříjemný pocit, že nám spadne na hlavu| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Ačkoliv Z4 je v základním principu emotivní auto určené na letní výlety, zavazadlový prostor kvůli rozměrnému mechanismu hliníkové střechy nepobere skoro nic. Nesměj se, Mazdo MX-5…
    Ačkoliv Z4 je v základním principu emotivní auto určené na letní výlety, zavazadlový prostor kvůli rozměrnému mechanismu hliníkové střechy nepobere skoro nic. Nesměj se, Mazdo MX-5…| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Cenově nejdostupnější dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a označením sDrive20i na zběsilé závodění není, postradatelné specifi kaci sDrive18i se vyhněte obloukem
    Cenově nejdostupnější dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a označením sDrive20i na zběsilé závodění není, postradatelné specifi kaci sDrive18i se vyhněte obloukem| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Základní čtyřválec z tehdejší nabídky se sice chlubí schopným výkonem 135 kilowattů, přesto není stavěný na žádné dovádění. Po osmi letech provozu se na vytlučených silentblocích chvěje jako baletka.
    Základní čtyřválec z tehdejší nabídky se sice chlubí schopným výkonem 135 kilowattů, přesto není stavěný na žádné dovádění. Po osmi letech provozu se na vytlučených silentblocích chvěje jako baletka.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Poškození hadic nezpůsobila hladová kuna, ale ještě mnohem zákeřnější zub času
    Poškození hadic nezpůsobila hladová kuna, ale ještě mnohem zákeřnější zub času| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Osmiletý provoz se podepsal také na šrámech na karoserii. Naštěstí zde ale jen na plastových dílech.
    Osmiletý provoz se podepsal také na šrámech na karoserii. Naštěstí zde ale jen na plastových dílech.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Roadster s dámskou posádkou se zřejmě pohyboval většinou po městě, což odnesla všechna kola bezpočtem šrámů
    Roadster s dámskou posádkou se zřejmě pohyboval většinou po městě, což odnesla všechna kola bezpočtem šrámů| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • BMW Z4 sDrive 20i
    BMW Z4 sDrive 20i| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Ze servisního plánu hlásí diagnostika čerstvý záznam o výměně oleje, jenže pohled do prázdné servisní knížky vyvolává pochybnosti. Buď ji předchozí majitelka zapomínala do dílny nosit, nebo někdo hlášení jen smazal. Olej proto doporučujeme vyměnit neprodleně.
    Ze servisního plánu hlásí diagnostika čerstvý záznam o výměně oleje, jenže pohled do prázdné servisní knížky vyvolává pochybnosti. Buď ji předchozí majitelka zapomínala do dílny nosit, nebo někdo hlášení jen smazal. Olej proto doporučujeme vyměnit neprodleně.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Častou bolest přední nápravy představují vůle v ramenech a odcházející přední stabilizátory. Zde se musí následující majitel zaměřit na druhý z problémů, naštěstí ten levnější.
    Častou bolest přední nápravy představují vůle v ramenech a odcházející přední stabilizátory. Zde se musí následující majitel zaměřit na druhý z problémů, naštěstí ten levnější.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
  • Petr Dorotovič okamžitě odhalil brzdy na hranici životnosti, kotouče mají mezní limit opotřebení skoro za sebou
    Petr Dorotovič okamžitě odhalil brzdy na hranici životnosti, kotouče mají mezní limit opotřebení skoro za sebou| Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
BMW Z4
Dvouřádkový displej občas vynechává zobrazování řádků, až text zmizí úplně
Motor 18i, 20i, 28i N20 (2,0 R4, 16V, 115/135/180 kW, 240/270/350 Nm, 2013-2016/2011-2016/2011- -2016)
Motor 35i, 35is N54 (2,5/3,0/3,0 R6, 24V, 225 kW, 400 Nm, 2006-2012)
Bezproblémová šestistupňová samočinná převodovka ZF představuje komfortní a zároveň většinovou volbu. Jenže pravý zájemce o sportovní roadster ji stejně vždycky odmítne.
Že šlo o vůz pro bohaté individualisty, dokazoval tehdejší mnohastránkový katalog příplatkové výbavy: na výběr bylo z několika výrazných odstínů koženého čalounění, výklopný displej navigace, hliníkové obklady…
Střešní zámky v rámu čelního skla jsou bytelné a horní díl se do nich zakousne jako šelma, propracovaný systém se obejde bez dodatečné ruční fi xace
Tak vzorný přístup k žárovkám světlometů bychom si přáli mít v každém autě. Doma si však vyměníte leda dálkové halogeny, s potkávacími xenony stejně navštívíte servisní dílnu.
Na testovaném roadsteru nás překvapilo vysklené zrcátko ve sluneční cloně. Sice drobnost, kterou už nikdo měnit nebude, ale jak tohle proboha předchozí majitel dokázal?
Přestože je motorový prostor i podvozek plný rozpěr a výztuh, vrzání střechy se po letech provozu musí zákonitě projevit. Ale co, nad hlavou ji stejně za jízdy mít nechcete.
Z1 (E30/Z) (1989-1991)
Z3 (E36/7) (1995-2002)
Z8 (E52) (2000-2003)
Z4 I (E85) (2003-2008)
Z4 II (E89) (2009-2016)
Z4 III (G29) (Od 2018)
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
Ani v základní verzi nevypadala kabina nikterak ošizeně. Nechyběla v ní dokonce ani samočinná dvouzónová klimatizace. Škoda že si se střechou dole nepamatuje trvalé vypnutí.
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
Úložných prostor najdete v kokpitu dostatek, ale vesměs pojmou spíše jen drobnosti. Nepříliš sportovně vytvarovaná sedadla jsou příkladně pohodlná.
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
Pohyb mechanismu sklápění střechy je sice rozvážně pomalý, ale při prudkém spouštění horního dílu jsme u testovaného vozu měli nepříjemný pocit, že nám spadne na hlavu
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
Ačkoliv Z4 je v základním principu emotivní auto určené na letní výlety, zavazadlový prostor kvůli rozměrnému mechanismu hliníkové střechy nepobere skoro nic. Nesměj se, Mazdo MX-5…
BMW Z4 sDrive 20i
Cenově nejdostupnější dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a označením sDrive20i na zběsilé závodění není, postradatelné specifi kaci sDrive18i se vyhněte obloukem
Základní čtyřválec z tehdejší nabídky se sice chlubí schopným výkonem 135 kilowattů, přesto není stavěný na žádné dovádění. Po osmi letech provozu se na vytlučených silentblocích chvěje jako baletka.
Poškození hadic nezpůsobila hladová kuna, ale ještě mnohem zákeřnější zub času
BMW Z4 sDrive 20i
BMW Z4 sDrive 20i
Osmiletý provoz se podepsal také na šrámech na karoserii. Naštěstí zde ale jen na plastových dílech.
Roadster s dámskou posádkou se zřejmě pohyboval většinou po městě, což odnesla všechna kola bezpočtem šrámů
BMW Z4 sDrive 20i
Ze servisního plánu hlásí diagnostika čerstvý záznam o výměně oleje, jenže pohled do prázdné servisní knížky vyvolává pochybnosti. Buď ji předchozí majitelka zapomínala do dílny nosit, nebo někdo hlášení jen smazal. Olej proto doporučujeme vyměnit neprodleně.
Častou bolest přední nápravy představují vůle v ramenech a odcházející přední stabilizátory. Zde se musí následující majitel zaměřit na druhý z problémů, naštěstí ten levnější.
Petr Dorotovič okamžitě odhalil brzdy na hranici životnosti, kotouče mají mezní limit opotřebení skoro za sebou