Dnes už ve Škodě Fabia jiný než kůží potažený volant vůbec nekoupíte. Původní polyuretanové nebyly moc kvalitní a zde jde o určitě nejvíce opotřebenou část vozu.|
Zdroj: Svět motorů
Sedačky Škody Fabia III jsou měkké, ale potažené odolnými materiály. Ani ta řidičova není po 500 000 km nikde prodřená.|
Zdroj: Svět motorů
Ostřelování posypovou drtí poznamenalo též krycí skla hlavních světlometů. Na účinek to však nemá větší vliv.|
Zdroj: Svět motorů
Díky testu jsme objevili brzdy, které sice nejsou originální, ale na škodovce fungují: Brembo Max. Ostatní náhrady většinou pískají, špatně brzdí nebo mají krátkou životnost.|
Zdroj: Svět motorů
Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.|
Zdroj: Svět motorů
Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.|
Zdroj: Svět motorů
Měření na válcové zkušebně|
Zdroj: Svět motorů
Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.|
Zdroj: Svět motorů
Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.|
Zdroj: Svět motorů
Chladič ostřílený od hmyzu a kamení ukazuje na najeté kilometry. Překvapivě ale stále těsní.|
Zdroj: Svět motorů
Běžný český bazarista by takto ostřílenou kapotu jen nalakoval. Rez by sice po roce vylezla, ale to už bude vůz někde daleko.|
Zdroj: Svět motorů
V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.|
Zdroj: Svět motorů
V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.|
Zdroj: Svět motorů
Daniel Říha žasne, jak málo orezlý je podvozek fabie. I všechny příchytky tepelných šítů, v Podkrkonoší pravidelně zcela rozložené korozí, jsou zde velmi hezké. Vůz za to vděčí každotýdennímu mytí podvozku.|
Zdroj: Svět motorů
Nechvalně proslulý motor 1.4 TDI (neplést se starším litinovým TDI-PD z Fabie I a II) zde zazlobil jen jedinkrát, když selhal vstřikovač značky Delphi.|
Zdroj: Svět motorů
Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.|
Zdroj: Svět motorů
Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.|
Zdroj: Svět motorů
Provozovatelé auta nevyužívali prodloužených servisních intervalů a olej měnili každých 15 000 km. Po 10 000 km od poslední výměny je výsledek kapkové zkoušky vzorný: v mazivu nejsou žádné nerozpustné staré kaly.|
Zdroj: Svět motorů
Filtr pevných částic už byl příliš naplněný popelem. Saze však spaloval stále dobře a ven žádné nepouštěl.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia|
Zdroj: Svět motorů
Vůz je sice pětimístný, ale v reálu pojme pohodlně čtyři. V dané třídě nejde o velké překvapení.|
Zdroj: Svět motorů
Zatímco první fabia měla měkčenou palubní desku, druhá povlakovanou, tak třetí přešla zpět na tvrdé plasty, jaké jste znali naposled ze Škody Felicia|
Zdroj: Svět motorů
Nižší výbavy mají elektrické ovládání jen předních oken. Může se zdát, že to stačí, bohužel v tom případě chybí automatické dojezdy. Pokud jsou ovládána všechna čtyři okna, objevily se automatické dojezdy vzadu až v roce 2018 s faceliftem.|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník verze Combi měl ve třídě malých aut rekordní objem 530 l. Škoda že se zadní sedačky nesklápí do roviny.|
Zdroj: Svět motorů
Nevýhodou třetí fabie jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky s pouze jednou vrstvou výplňových molitanů. Na výběr byla standardní nebo tato funkčně jen o málo lepší sportovní varianta.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.0 TSI je překvapivě odolný a 300 000 km zvládne bez problémů. Po deseti letech nebo 150 000 km vyměňte rozvodový řemen přesto, že výrobce to nepředepisuje.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.0 MPI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.2 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.0 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 TDI|
Zdroj: Svět motorů
Když kolem lampičky osvětlení registrační značky je viditelná rez, bývá už i zevnitř dveří, kde ji nemáte jak zlikvidovat.|
Zdroj: Svět motorů
Příčinou jsou elektrochemické procesy nastartované teplem, vlhkostí a bludnými proudy klasické lampičky s žárovkou.|
Zdroj: Svět motorů
Problémy se zásadně zredukovaly po přechod na typ LED, kterému stačí menší proud a nevyvíjí teplo.|
Zdroj: Svět motorů
Vrzající spodní ramena jsou klasika, nyní se k nim přidávají i vymačkaná horní uložení tlumičů, jejichž vinou jsou odklony mimo toleranci.|
Zdroj: Svět motorů