Škoda Fabia III ujela půl milionu kilometrů: Překvapení s tipem pro vás

15/38
Zavřít
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Dnes už ve Škodě Fabia jiný než kůží potažený volant vůbec nekoupíte. Původní polyuretanové nebyly moc kvalitní a zde jde o určitě nejvíce opotřebenou část vozu.
    Dnes už ve Škodě Fabia jiný než kůží potažený volant vůbec nekoupíte. Původní polyuretanové nebyly moc kvalitní a zde jde o určitě nejvíce opotřebenou část vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedačky Škody Fabia III jsou měkké, ale potažené odolnými materiály. Ani ta řidičova není po 500 000 km nikde prodřená.
    Sedačky Škody Fabia III jsou měkké, ale potažené odolnými materiály. Ani ta řidičova není po 500 000 km nikde prodřená.| Zdroj: Svět motorů
  • Ostřelování posypovou drtí poznamenalo též krycí skla hlavních světlometů. Na účinek to však nemá větší vliv.
    Ostřelování posypovou drtí poznamenalo též krycí skla hlavních světlometů. Na účinek to však nemá větší vliv.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky testu jsme objevili brzdy, které sice nejsou originální, ale na škodovce fungují: Brembo Max. Ostatní náhrady většinou pískají, špatně brzdí nebo mají krátkou životnost.
    Díky testu jsme objevili brzdy, které sice nejsou originální, ale na škodovce fungují: Brembo Max. Ostatní náhrady většinou pískají, špatně brzdí nebo mají krátkou životnost.| Zdroj: Svět motorů
  • Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.
    Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.| Zdroj: Svět motorů
  • Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.
    Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.
    Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.| Zdroj: Svět motorů
  • Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.
    Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.| Zdroj: Svět motorů
  • Chladič ostřílený od hmyzu a kamení ukazuje na najeté kilometry. Překvapivě ale stále těsní.
    Chladič ostřílený od hmyzu a kamení ukazuje na najeté kilometry. Překvapivě ale stále těsní.| Zdroj: Svět motorů
  • Běžný český bazarista by takto ostřílenou kapotu jen nalakoval. Rez by sice po roce vylezla, ale to už bude vůz někde daleko.
    Běžný český bazarista by takto ostřílenou kapotu jen nalakoval. Rez by sice po roce vylezla, ale to už bude vůz někde daleko.| Zdroj: Svět motorů
  • V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.
    V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.| Zdroj: Svět motorů
  • V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.
    V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.| Zdroj: Svět motorů
  • Daniel Říha žasne, jak málo orezlý je podvozek fabie. I všechny příchytky tepelných šítů, v Podkrkonoší pravidelně zcela rozložené korozí, jsou zde velmi hezké. Vůz za to vděčí každotýdennímu mytí podvozku.
    Daniel Říha žasne, jak málo orezlý je podvozek fabie. I všechny příchytky tepelných šítů, v Podkrkonoší pravidelně zcela rozložené korozí, jsou zde velmi hezké. Vůz za to vděčí každotýdennímu mytí podvozku.| Zdroj: Svět motorů
  • Nechvalně proslulý motor 1.4 TDI (neplést se starším litinovým TDI-PD z Fabie I a II) zde zazlobil jen jedinkrát, když selhal vstřikovač značky Delphi.
    Nechvalně proslulý motor 1.4 TDI (neplést se starším litinovým TDI-PD z Fabie I a II) zde zazlobil jen jedinkrát, když selhal vstřikovač značky Delphi.| Zdroj: Svět motorů
  • Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.
    Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.| Zdroj: Svět motorů
  • Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.
    Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.| Zdroj: Svět motorů
  • Provozovatelé auta nevyužívali prodloužených servisních intervalů a olej měnili každých 15 000 km. Po 10 000 km od poslední výměny je výsledek kapkové zkoušky vzorný: v mazivu nejsou žádné nerozpustné staré kaly.
    Provozovatelé auta nevyužívali prodloužených servisních intervalů a olej měnili každých 15 000 km. Po 10 000 km od poslední výměny je výsledek kapkové zkoušky vzorný: v mazivu nejsou žádné nerozpustné staré kaly.| Zdroj: Svět motorů
  • Filtr pevných částic už byl příliš naplněný popelem. Saze však spaloval stále dobře a ven žádné nepouštěl.
    Filtr pevných částic už byl příliš naplněný popelem. Saze však spaloval stále dobře a ven žádné nepouštěl.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz je sice pětimístný, ale v reálu pojme pohodlně čtyři. V dané třídě nejde o velké překvapení.
    Vůz je sice pětimístný, ale v reálu pojme pohodlně čtyři. V dané třídě nejde o velké překvapení.| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco první fabia měla měkčenou palubní desku, druhá povlakovanou, tak třetí přešla zpět na tvrdé plasty, jaké jste znali naposled ze Škody Felicia
    Zatímco první fabia měla měkčenou palubní desku, druhá povlakovanou, tak třetí přešla zpět na tvrdé plasty, jaké jste znali naposled ze Škody Felicia| Zdroj: Svět motorů
  • Nižší výbavy mají elektrické ovládání jen předních oken. Může se zdát, že to stačí, bohužel v tom případě chybí automatické dojezdy. Pokud jsou ovládána všechna čtyři okna, objevily se automatické dojezdy vzadu až v roce 2018 s faceliftem.
    Nižší výbavy mají elektrické ovládání jen předních oken. Může se zdát, že to stačí, bohužel v tom případě chybí automatické dojezdy. Pokud jsou ovládána všechna čtyři okna, objevily se automatické dojezdy vzadu až v roce 2018 s faceliftem.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník verze Combi měl ve třídě malých aut rekordní objem 530 l. Škoda že se zadní sedačky nesklápí do roviny.
    Zavazadelník verze Combi měl ve třídě malých aut rekordní objem 530 l. Škoda že se zadní sedačky nesklápí do roviny.| Zdroj: Svět motorů
  • Nevýhodou třetí fabie jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky s pouze jednou vrstvou výplňových molitanů. Na výběr byla standardní nebo tato funkčně jen o málo lepší sportovní varianta.
    Nevýhodou třetí fabie jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky s pouze jednou vrstvou výplňových molitanů. Na výběr byla standardní nebo tato funkčně jen o málo lepší sportovní varianta.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 TSI je překvapivě odolný a 300 000 km zvládne bez problémů. Po deseti letech nebo 150 000 km vyměňte rozvodový řemen přesto, že výrobce to nepředepisuje.
    Motor 1.0 TSI je překvapivě odolný a 300 000 km zvládne bez problémů. Po deseti letech nebo 150 000 km vyměňte rozvodový řemen přesto, že výrobce to nepředepisuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 MPI
    Motor 1.0 MPI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.2 TSI
    Motor 1.2 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 TSI
    Motor 1.0 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.4 TSI
    Motor 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.4 TDI
    Motor 1.4 TDI| Zdroj: Svět motorů
  • Když kolem lampičky osvětlení registrační značky je viditelná rez, bývá už i zevnitř dveří, kde ji nemáte jak zlikvidovat.
    Když kolem lampičky osvětlení registrační značky je viditelná rez, bývá už i zevnitř dveří, kde ji nemáte jak zlikvidovat.| Zdroj: Svět motorů
  • Příčinou jsou elektrochemické procesy nastartované teplem, vlhkostí a bludnými proudy klasické lampičky s žárovkou.
    Příčinou jsou elektrochemické procesy nastartované teplem, vlhkostí a bludnými proudy klasické lampičky s žárovkou.| Zdroj: Svět motorů
  • Problémy se zásadně zredukovaly po přechod na typ LED, kterému stačí menší proud a nevyvíjí teplo.
    Problémy se zásadně zredukovaly po přechod na typ LED, kterému stačí menší proud a nevyvíjí teplo.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrzající spodní ramena jsou klasika, nyní se k nim přidávají i vymačkaná horní uložení tlumičů, jejichž vinou jsou odklony mimo toleranci.
    Vrzající spodní ramena jsou klasika, nyní se k nim přidávají i vymačkaná horní uložení tlumičů, jejichž vinou jsou odklony mimo toleranci.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Fabia
    Škoda Fabia| Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Dnes už ve Škodě Fabia jiný než kůží potažený volant vůbec nekoupíte. Původní polyuretanové nebyly moc kvalitní a zde jde o určitě nejvíce opotřebenou část vozu.
Sedačky Škody Fabia III jsou měkké, ale potažené odolnými materiály. Ani ta řidičova není po 500 000 km nikde prodřená.
Ostřelování posypovou drtí poznamenalo též krycí skla hlavních světlometů. Na účinek to však nemá větší vliv.
Díky testu jsme objevili brzdy, které sice nejsou originální, ale na škodovce fungují: Brembo Max. Ostatní náhrady většinou pískají, špatně brzdí nebo mají krátkou životnost.
Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.
Kontrolní náměr geometrie dopadl velmi dobře. Za nesprávný odklon pravého předního kola zřejmě může volnější horní uložení tlumiče.
Měření na válcové zkušebně
Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.
Jiří Hrůza dokázal bez problémů vyndat žhavicí svíčky (to bývá u moderních dieselů problém), a tak nic nebránilo změření komprese. Dopadlo to nad očekávání dobře.
Chladič ostřílený od hmyzu a kamení ukazuje na najeté kilometry. Překvapivě ale stále těsní.
Běžný český bazarista by takto ostřílenou kapotu jen nalakoval. Rez by sice po roce vylezla, ale to už bude vůz někde daleko.
V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.
V těchto místech pravidelně bují koroze. Díky pravidelnému mytí a provoznímu režimu, kdy nikdy nevychladla, je však má rekordní fabia stále nedotčená.
Daniel Říha žasne, jak málo orezlý je podvozek fabie. I všechny příchytky tepelných šítů, v Podkrkonoší pravidelně zcela rozložené korozí, jsou zde velmi hezké. Vůz za to vděčí každotýdennímu mytí podvozku.
Nechvalně proslulý motor 1.4 TDI (neplést se starším litinovým TDI-PD z Fabie I a II) zde zazlobil jen jedinkrát, když selhal vstřikovač značky Delphi.
Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.
Spojka selhala v 280 000 km, byť obložení na ní bylo stále dost. Vychýlila se pružinka a zabírala o přítlačný kotouč, takže stále přenášela točivý moment a šlo špatně řadit.
Provozovatelé auta nevyužívali prodloužených servisních intervalů a olej měnili každých 15 000 km. Po 10 000 km od poslední výměny je výsledek kapkové zkoušky vzorný: v mazivu nejsou žádné nerozpustné staré kaly.
Filtr pevných částic už byl příliš naplněný popelem. Saze však spaloval stále dobře a ven žádné nepouštěl.
Škoda Fabia
Vůz je sice pětimístný, ale v reálu pojme pohodlně čtyři. V dané třídě nejde o velké překvapení.
Zatímco první fabia měla měkčenou palubní desku, druhá povlakovanou, tak třetí přešla zpět na tvrdé plasty, jaké jste znali naposled ze Škody Felicia
Nižší výbavy mají elektrické ovládání jen předních oken. Může se zdát, že to stačí, bohužel v tom případě chybí automatické dojezdy. Pokud jsou ovládána všechna čtyři okna, objevily se automatické dojezdy vzadu až v roce 2018 s faceliftem.
Zavazadelník verze Combi měl ve třídě malých aut rekordní objem 530 l. Škoda že se zadní sedačky nesklápí do roviny.
Nevýhodou třetí fabie jsou měkké sedačky bez stavitelné bederní opěrky s pouze jednou vrstvou výplňových molitanů. Na výběr byla standardní nebo tato funkčně jen o málo lepší sportovní varianta.
Motor 1.0 TSI je překvapivě odolný a 300 000 km zvládne bez problémů. Po deseti letech nebo 150 000 km vyměňte rozvodový řemen přesto, že výrobce to nepředepisuje.
Motor 1.0 MPI
Motor 1.2 TSI
Motor 1.0 TSI
Motor 1.4 TSI
Motor 1.4 TDI
Když kolem lampičky osvětlení registrační značky je viditelná rez, bývá už i zevnitř dveří, kde ji nemáte jak zlikvidovat.
Příčinou jsou elektrochemické procesy nastartované teplem, vlhkostí a bludnými proudy klasické lampičky s žárovkou.
Problémy se zásadně zredukovaly po přechod na typ LED, kterému stačí menší proud a nevyvíjí teplo.
Vrzající spodní ramena jsou klasika, nyní se k nim přidávají i vymačkaná horní uložení tlumičů, jejichž vinou jsou odklony mimo toleranci.
Škoda Fabia