Italové chtějí vrátit na silnice opravdovou radost z jízdy. Mignatta Riny se inspiruje závodními ikonami
Sportovní barchetta Mignatta Riny kombinuje surovou sílu, krásný retro design a nulové digitální rozptylování. Roční kapacity je nastavena na 30 aut, cena tomu odpovídá.
V záplavě elektromobilů a euro-unijních škatulek plných bezpečnostních prvků je osvěžující slyšet o dalším výrobci, který vrací na silnice čistou radost z jízdy. Čerstvě vzniklá značka Automobili Mignatta se sídlem ve městě Valfenera d’Asti nedaleko Turína láká na svou vizi retro sportovního automobilu Riny klasické koncepce.
To znamená pětilitrový vidlicový osmiválec bez jakéhokoliv přeplňování, osazený čtyřmi ventily na válec, čtyřmi vačkami a zdvihem 92,7 mm. To poukazuje na základ v podobě motoru Coyote z Mustangu. Plný výkon bude na zadní nápravu posílat šestistupňová manuální převodovka. Kolik ho je, automobilka neprozradila, ale magazíny Autocar a Car and Driver dále uvádějí, že motor ladila společnost Italtecnica Engineering, která má za sebou několik úspěšných aplikací v moderních restomodech, naladěných na přibližně 335 až 378 kW (450 až 500 koní) s točivým momentem kolem 520 Nm. Proslýchá se, že vůz by měl mít poměr výkonu ke hmotnosti 2 kg na koně, což odpovídá předpokladům.
Koně budou krotit brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu, zadní náprava si vystačí se čtyřpístkovou sestavou. Model Riny obuje pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo RS navlečené na 19palcová přední a 20palcová zadní kola.
Surová síla je obalena ručně zhotoveným karbonovým monokokem, jehož tvary jsou inspirovány závodními roadstery zlaté éry – například Ferrari 250 Testa Rossa nebo Maserati 450S. Karoserie typu barchetta má elegantní zaoblené tvary s krátkými převisy, elipsovitou masku chladiče a oválné světlomety. V duchu minimalismu bylo čelní sklo nahrazeno dvěma větrnými štíty a za opěrkami hlavy sedadel se nacházejí bezpečnostní oblouky.
Karbonové vlákno se objevuje také v interiéru plném hnědé kůže a hliníkových detailů. Pro zachování klasického vzhledu tu nenajdete žádné obrazovky, protože digitální technika postupem času zastarává, zatímco analogové ručičky jsou věčné. Zároveň řidiče nesmí nic rozptylovat od řízení. Na soutěžní geny odkazuje i rozložení palubní desky – na dominantním místě za volantem se nachází otáčkoměr, zatímco rychloměr se přestěhoval napravo od volantu.
Automobilka plánuje ročně vyrobit jen 30 kusů s předpokládanou cenou v přepočtu od 6,5 milionu korun.
Zdroj: Automobili Mignatta, Autocar, Caranddriver I Foto a video:Automobili Mignatta