Jen pro 50 vyvolených! McLaren 750S Le Mans oslavuje významné události motorsportu
McLaren připomíná slavnou minulost edicí 750S Le Mans a oznamuje ambiciózní plány pro sezónu 2027.
Loni se McLaren v barvách týmu United Autosports vrátil do světové série vytrvalostních závodů s modelem 720S GT3 EVO v kategorii LMGT3. Sezónu uzavřel devátým místem. Nyní automobilka ohlásila vstup do nejvyšší třídy této série v roce 2027. K tomu přidává oslavu třicátého výročí od triumfálního vítězství v závodě 24 hodin Le Mans.
Tato výhra byla klíčová, protože byla posledním dílkem k zisku tzv. Triple Crown. Tento titul si může pověsit značka, která kromě Le Mans vyhraje i 500 mil Indianapolis a Velkou cenu Monaka, přičemž McLarenu se to podařilo jako jediné automobilce.
V jakém duchu budou oslavy? Mezi zákazníky bude slavný moment připomínat speciální edice modelu 750S s přívlastkem Le Mans, jejíž výroba je omezená na 50 exemplářů. V letošním ročníku vytrvalostního závodu se o titul LMGT3 utkají dva vozy McLaren GT3 EVO založené na tomto modelu.
Na první pohled je patrné, že při jeho navrhování se automobilka nechala inspirovat historickým monopostem F1 GTR v barvách týmu Kokusai Kaihatsu, který Le Mans vyhrál v úvodní sezóně 1995. K tomu si připsal rekordní maximální rychlost 281 km/h, kterou se hnal po rovince Mulsanne. A nejen to – ve vítězné pětici se objevily další tři F1 GTR, čímž zcela ovládly závod.
Primárně se očekává, že majitelé zvolí právě šedý odstín Le Mans, ale mají možnost i tradiční oranžovou barvu McLaren. V každém případě vůz zdobí karbonový paket MSO High Downforce Kit pro zvětšení přítlaku o 10 % ve srovnání se standardním modelem. Balíček zahrnuje nový přední nárazník s větším splitterem, žebrování na předních i zadních blatnících a obří aktivní spoiler na zádi. Černý odstín má i střecha a další drobné detaily.
Na předek z poloviny devadesátých let odkazují pětipaprsková kola, skrze něž prosvítají zlaté třmeny s červeným logem značky. Vzadu ještě najdeme přímý titanový výfuk.
Interiér je dostupný ve stejných barvách jako karoserie, vždy doplněný černou Alcantarou a kůží. Limitovanou edici připomínají loga na opěrkách hlavy a kobercích a také plakety. Fajnšmekři mohou vůz dále vylepšit řadou příplatkových prvků. Na seznamu jsou tři exteriérové pakety nahrazující černě lakované prvky za karbonové, dále zadní spoiler v lesklém provedení, okruhový set brzdových komponentů a plaketa připomínající vítězství v Le Mans v roce 1995 spolu s dosažením Triple Crown.
Zatímco paket pro větší přítlak skutečně vylepšuje jízdní vlastnosti, motor jako takový zůstal v sériovém stavu. To znamená dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru s výkonem 522 kW a točivým momentem 800 Nm.
Zdroj: McLaren