Karbonové umění: Nahlédněte pod sukni novému supersportu De Tomaso P72
Italská značka De Tomaso ukazuje první prototyp produkčního modelu De Tomaso P72. Tenhle supersport má poctivý osmiválec s manuálem.
S blížícím se koncem roku 2024 se několik šťastlivců dočkalo svých vysoce exkluzivních supersportů. Nejprve česká Praga předala vůbec první produkční bohemu prvnímu majiteli a následně se i italská Alfa Romeo pochlubila, že úspěšně dodala první zákaznický supersport 33 Stradale. A během posledních letošních dnů se k nim připojila i znovuzrozená značka De Tomaso, která oficiálně ukázala první prototyp produkčního P72.
Nové De Tomaso P72 se poprvé ukázalo už před více než pěti lety, když vzniklo na základech supersportu Apollo Intensa Emozione, a vzdalo hold historickému závodnímu prototypu De Tomaso P70. Malá továrna na svém novém projektu pracuje už dlouhé roky a už při slavnostním debutu uvedla, že vyrobí jen 72 kusů se základní cenou od 1,6 milionu eur, tedy přibližně 40,2 milionu korun.
De Tomaso P72 se sice stále nedočkalo prvního zákaznického kousku, ale továrna nám na prototypu produkčního modelu ukazuje, jak vypadá jeho krása pod sukní. Karbonový supersport teprve zamíří do lakovny a následně jej bude čekat závěrečná fáze dynamického testování a schvalování, včetně homologačních zkoušek.
Znovuzrozená značka chce milionářům nabídnout ryzí řidičskou zábavu a pod elegantním retro designem ukrývá puristickou techniku. Srdcem nového supersportu je americký kompresorem přeplňovaný pětilitrový vidlicový osmiválec Ford Coyote, jež se v atmosférické verzi používá třeba v nejnovějším Fordu Mustang. De Tomaso P72 si dokonce zachovává i šestistupňovou manuální převodovku a láká na 750 koní a 900 newtonmetrů.
Italská značka nám na zveřejněných fotografiích ukazuje i krémový interiér z pravé kůže a říká, že kabina supersportu se inspiruje světem šperků. Netradiční přístroje s měděnou povrchovou úpravou přitom nechává vyrábět ručně. Italské supersporty zkrátka nejsou pouze o rychlosti, ale také o uměleckém pojetí.