Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Průměrný nájezd v čase
Extrémy za 50 000 Kč: Šestnáctiletý benzinový Chevrolet Spark s 16 000 km
Devítiletá dieselová Škoda Fabia s 500 000 km
Velkoprostorová auta se s nájezdy nemazlí. Typickou ukázkou jsou dieselové sharany. Nemusí jim být jako tomuto ještě ani deset let, na počítadle ale mají už přes 400 000 kilometrů. Koupíte je pak určitě pod 200 000 Kč.
5 Fotogalerie

Kilometrové nájezdy ojetých aut v Česku: Kolik najezdí ojetiny?

David Šprincl

Deset let, do dvaceti tisíc najetých kilometrů ročně, cena dvě stě tisíc – to je letos typické bazarové auto Česka. Ale najdeme viditelné rozdíly podle značek i tříd. A pak jsou tu i nevídané bazarové extrémy.

V Česku se letos prodává přes dva tisíce ojetých vozů den co den, a to s průměrnou cenou přes 300.000 korun, stářím dvanáct let a sumou 153.000 ujetých kilometrů. Když budeme hledat nejtypičtější auto, dostaneme se mezi mladší, a přitom levnější vozy – klasika má totiž najeto více kilometrů. „Asi nepřekvapí, že jde o octavii. Konkrétně třetí generaci ve verzi kombi a s dieselovým motorem. Průměrná cena je kolem dvě stě tisíc korun a průměrný roční nájezd se pohybuje okolo patnácti, maximálně dvaceti tisíc kilometrů ročně,“ prozrazuje Filip Kučera, ředitel marketingu AutoESA. 

Jak ukazuje náš graf, v čase se stav kilometrů u ojetin posouvá, a to zhruba o patnáct až dvacet tisíc kilometrů každých deset let. Před dvacetiletím jsme byli u typické ojetiny na sto dvaceti tisících, letos na sto pětapadesáti. Koncem roku to nejspíš bude víc.

Průměrný nájezd v časePrůměrný nájezd v čase | Zdroj: Svět motorů

Není auto jako auto

Počet ujetých kilometrů se u jednotlivých ojetých aut pochopitelně liší. Záleží na tom, jak jsou velká, co mají pod kapotou, ale i na kapotě – myslíme tím logo.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!