Lotus Elise 2010: Facelift a nový motor 1,6 (100 kW)
Facelift se zaměřil především na přední část karoserie. Nová přední světla obsahují diody pro denní svícení a diodové směrovky. Světla a nový nárazník přibližují vzhled většímu kupé Evora a stylistické změny mají také rozhodující vliv na snížení součinitele aerodynamického odporu o 4 %.
Úprav se dočkal i kryt motoru. Vynutil si to nový motor, který je vyšší než dosud používaná základní pohonná jednotka. Konstruktéři Lotusu navrhli také nový zadní nárazník s účinnějším difuzorem. Boční diodové směrovky jsou převzaty z Evory.
Nový motor 1,6 l (1ZR-FAE) dodávaný do základního Elise disponuje technikou variabilního časování i zdvihu ventilů Valvematic. Ačkoliv je motor původem od Toyoty, řídicí jednotka je Lotus T6. Agregát dosahuje výkonu 100 kW při 6800 min-1, což je hodnota podobná osmnáctistovce v končícím Elise S. Maximum točivého momentu 160 Nm leží v 4400 min-1 a kombinovaná spotřeba klesla o 23 % na 6,1 l/100 km.
Nový základní motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, která má kratší převody než stávající pětistupňová. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 200 km/h. Omezovač otáček zasáhne při 7000 min-1.
V nabídce nadále zůstávají dvě další motorizace. Elise R má motor 1,8 l (144 kW) a sprint 0-100 km/h zvládne za 5,4 sekundy, Elise SC má kompresorem přeplňovaný 1,8 l (162 kW) a na stovku akceleruje za 4,6 sekundy.