Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Elise 2010: Facelift a nový motor 1,6 (100 kW)

Lotus Elise
Lotus Elise
Lotus Elise
Lotus Elise
14 Fotogalerie
Ani po 14 letech na trhu se Lotus Elise nechystá na odpočinek, naopak pro modelový rok 2011 projde faceliftem a dostane nový základní motor. Dosavadní prodejní úspěchy znamenají, že každý třetí Lotus vyrobený za 61 let existence značky je právě Elise.

Facelift se zaměřil především na přední část karoserie. Nová přední světla obsahují diody pro denní svícení a diodové směrovky. Světla a nový nárazník přibližují vzhled většímu kupé Evora a stylistické změny mají také rozhodující vliv na snížení součinitele aerodynamického odporu o 4 %.

Úprav se dočkal i kryt motoru. Vynutil si to nový motor, který je vyšší než dosud používaná základní pohonná jednotka. Konstruktéři Lotusu navrhli také nový zadní nárazník s účinnějším difuzorem. Boční diodové směrovky jsou převzaty z Evory.

Nový motor 1,6 l (1ZR-FAE) dodávaný do základního Elise disponuje technikou variabilního časování i zdvihu ventilů Valvematic. Ačkoliv je motor původem od Toyoty, řídicí jednotka je Lotus T6. Agregát dosahuje výkonu 100 kW při 6800 min-1, což je hodnota podobná osmnáctistovce v končícím Elise S. Maximum točivého momentu 160 Nm leží v 4400 min-1 a kombinovaná spotřeba klesla o 23 % na 6,1 l/100 km.

Nový základní motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, která má kratší převody než stávající pětistupňová. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 200 km/h. Omezovač otáček zasáhne při 7000 min-1.

V nabídce nadále zůstávají dvě další motorizace. Elise R má motor 1,8 l (144 kW) a sprint 0-100 km/h zvládne za 5,4 sekundy, Elise SC má kompresorem přeplňovaný 1,8 l (162 kW) a na stovku akceleruje za 4,6 sekundy.