TikTok novì nabízí možnost sdílet textové zprávy

TikTok nově nabízí možnost sdílet textové zprávy | foto: TikTok

TikTok chce využít zmatky kolem Twitteru. Nabízí textové zprávy

  • 0
Majitelé sociální sítě TikTok založené na sdílení krátkých videí patrně chtějí využít toho, jak Elon Musk nakládá se svou sítí Twitter. Nově tak začnou nabízet možnost sdílet pouze textovou zprávu.

Čínská aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok bude nově nabízet možnost poslat jen textovou zprávu. Firma to oznámila na svém webu. Svým rozhodnutím tak podle BBC vyostří konkurenci mezi velkými sociálními sítěmi. TikTok upřesnil, že nová funkce dává uživatelům „další způsob, jak se vyjádřit“. Začátkem tohoto měsíce spustil TikTok novou službu streamování hudby, která má konkurovat platformám jako Apple Music a Spotify.

Uživatelé TikToku budou mít nyní v aplikaci tři možnosti – budou si moct vybrat mezi zveřejněním fotografie, videa a textu. Své příspěvky mohou upravit přidáním zvuku, polohy nebo pomocí funkce duet, která uživatelům umožňuje vzájemně reagovat na obsah. V případě videa se to původní a reakce na něj obvykle zobrazují vedle sebe na obrazovce.

„Díky těmto funkcím budou vaše textové příspěvky stejně dynamické a interaktivní jako kterékoli video nebo fotografie,“ uvedl provozovatel sítě.

TikTok Music

TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, nedávno spustil v Brazílii a Indonésii novou službu pro streamování hudby TikTok Music. Minulý týden společnost spustila i její testovací verzi v Singapuru, Mexiku a Austrálii. Tato služba uživatelům umožní „poslouchat, sdílet a stahovat hudbu, kterou objevili na TikToku, a také sdílet své oblíbené skladby a umělce s komunitou“ na této sociální síti, uvedl mluvčí společnosti.

Vybraní uživatelé po celém světě testují další funkce platformy, například zobrazování obsahu na šířku obrazovky.

V roce 2021 se TikTok stal nejoblíbenější webovou adresou na světě. Měl víc návštěv než americký vyhledávací gigant Google. V témže roce platforma uvedla, že má celosvětově víc než miliardu aktivních uživatelů.

V posledních týdnech se vyostřilo soupeření mezi konkurenčními firmami v oblasti sociálních médií. Americká společnost Meta Platforms na začátku tohoto měsíce spustila sociální síť Threads, nového rivala sítě Twitter. Ta v neděli oznámila takzvaný rebranding, tedy změnu identity značky.

Miliardář Elon Musk, který Twitter koupil loni v říjnu zhruba za 44 miliard dolarů (tehdy asi bilion korun), přejmenoval sociální síť na X. Ukázal také nové logo, které tvoří právě písmeno X v černobílém provedení.

Sbohem, modrý ptáčku. Elon Musk změnil logo Twitteru na písmeno X

Dva týdny po spuštění měla síť Threads podle některých odhadů kolem 150 milionů uživatelů. Vestavěné propojení s platformou Instagram jí automaticky poskytuje přístup ke dvěma miliardám potenciálních uživatelů. Síť Twitter má kolem 350 milionů uživatelů.

,