„X krát jsem slyšel, že vy, jako vláda, špatně komunikujete. Teď je tady kampaň, která se snaží dostat informaci o tom, co znamenají datové schránky nebo daňové přiznání i k babičkám z Orlických hor,“ obhajoval kampaň ministr Dvořák.
Vizuální reklama je jeden z nejúčinnějších způsobů, jak informace lidem předat, sdělil Dvořák. Na plakátech podle něj nejsou fotografie politiků nebo loga stran.
Vnitro spustí obří reklamní kampaň. Za 42 milionů předvede kroky vlády |
„Napsal jsem si tady velkým písmem vládní propaganda,“ reagoval Vondráček. Témata podle něj mají vysvětlovat ministři, třeba chodit do debatních pořadů, a ne „si za peníze daňových poplatníků platit plakáty“.
Pokud koalice sama nezařadí na jednání dolní parlamentní komory bod týkající se kampaně, ANO bude trvat na mimořádné schůzi, poznamenal Vondráček.
K tématu se v druhé části Partie vyjádřila i místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Olga Richterová (Piráti). Podle ní ministerstvo pouze předává informaci o tom, na co mají občané nárok. Poznamenala, že by byl rozdíl, kdyby na plakátu byla umístěna fotografie politika.
Informaci o chystané kampani přinesl ve čtvrtek deník Právo. Ministr vnitra Vít Rakušan již dříve prohlásil, že hlavním cílem kampaně je poukázat na kroky celé vlády. Například v oblasti elektronizace daňových přiznání.
Plakáty začne firma Omnimedia vylepovat ve vlacích a městech od letošního září a zůstanou tam až do listopadu příštího roku. Propagace tak skončí až po krajských a evropských volbách. Podle Rakušana ale nebylo zveřejnění kampaně přes volby plánované. Jde podle něj o dlouhodobý záměr.
Opoziční hnutí SPD tento týden oznámilo, že podá kvůli kampani podnět Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí.