Asociace komerèních televizí slaví na jaøe již sedmé výroèí

Asociace komerčních televizí slaví na jaře již sedmé výročí | foto: AKTV

AKTV už sedm let hájí zájmy televizí. Bojuje s piráty a za nové zákony

  • 2
Asociace komerčních televizí slaví letos na jaře již sedmé výročí od založení. Jejími prioritami zůstává podpora televize jako reklamního mediatypu, boj proti pirátství i účast v legislativních procesech ovlivňujících komerční vysílatele. V prezidentské funkci i pro další rok zůstává Klára Brachtlová z mediální skupiny CME.

Jednou z hlavních aktivit asociace je podpora televize jako reklamního mediatypu. Pro tento účel vytvořila Asociace komerčních televizí (AKTV) značku ScreenVoice a stejnojmenný web, který zájemce z mediálních agentur či zadavatele reklamy informuje o trendech ze světa televizní reklamy.

„Dlouhodobě nejoblíbenějším obsahem na webu ScreenVoice jsou mýty a fakta o televizi, kde vyvracíme nejčastější předsudky, které vůči televizi panují. Čtenáři zde najdou data a argumenty, že televize je efektivní reklamní médium a v mnoha případech má v porovnání s ostatními mediatypy stále naprosto nedostižné parametry,“ uvedla prezidentka asociace Klára Brachtlová.

Asociace komerčních televizí radí, proč je lepší inzerovat v televizi

AKTV se v uplynulém roce stala partnerem nejvýznamnější oborové konference Forum Media, jejíž účastníci měli možnost se seznámit se závěry výzkumu AKTV na téma pozornosti v reklamě. U příležitosti Světového dne televize 21. listopadu pak asociace připravila unikátní program pro obchodní partnery, který vyvrcholil zábavnou show We love TV moderovanou Liborem Boučkem.

Dalším těžištěm aktivit je pak role AKTV jako partnera v legislativní oblasti, a to jak na národní, tak i evropské úrovni. V uplynulém období se tak AKTV aktivně zapojila do procesu vzniku několika právních předpisů, zejména novely zákona o audiovizi a tak zvané velké mediální novely.

Komerční televize brojí proti novele zákona o koncesionářských poplatcích

„Udržitelnost a férové podmínky pro všechny hráče na mediálním trhu jsou pro nás zcela zásadní. Proto také jednou z našich hlavních priorit zůstává boj proti online pirátství, které z tvůrčího ekosystému odčerpává značné prostředky. Namísto toho, aby se vracely zpět autorům, jdou tyto příjmy do kapes provozovatelů úložišť, na kterých pirátství bují nejvíce,“ popsala Brachtlová.

AKTV před sedmi lety založily televizní skupiny Nova, Prima a Óčko.