- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Peugeot 208 | foto: Jaroslav Halamka , MF DNES
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Francouzské automobilky patřily vždycky na světovou špičku vývoje a výroby kompaktních městských vozů, vlastně tuto kategorii moderních městských hatchbacků svým způsobem založily. Vozy jako Renault 5 či Peugeot 205 patří mezi legendy automobilového průmyslu. Po trochu letargickém období, kdy se i malá auta nafukovala a zvětšovala, se výrobci zase vrátili ke kompaktním a lehkým autům. Peugeot 208 tak navazuje tam, kde veleúspěšné modely 205 a jeho nástupce 206 skončily.
Ačkoli Peugeot 208 byl menší a také lehčí (základní verze vážila pod 1 000 kg, což se spolu s laděním podvozku poměrně pozitivně podepsalo na jízdních vlastnostech a ovladatelnosti), tak nejdiskutovanějším prvkem se stalo podivné řešení interiéru s vysoko umístěnými přístroji a malinkým volantem. Mnoho lidí si to zamilovalo, naopak odborná veřejnost toto řešení spíše kritizuje. K francouzským vozům ovšem tyto prazvláštní výstřelky vždycky patřily.
První generace Peugeotu 208 přišla na trh na začátku roku 2012 (nahradila trochu přerostlý model 207) a ve výrobě vydržela až do roku 2019, kdy ji postupně začala nahrazovat generace nová, současná. Určitě není bez zajímavosti, že výroba probíhala také ve slovenské továrně v Trnavě, kde do září 2019 vzniklo skoro 1,3 milionu kusů tohoto kompaktního vozu.
Připojte se ještě dnes a získejte: