- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
MG EHS Plug-In Hybrid | foto: Kateřina Horáková , pro iDNES.cz
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
V Česku působí teprve jeden a půl roku, loňských 2609 nově registrovaných aut znamená už 18. místo mezi všemi značkami, před takovými stálicemi, jako je Citroën či Honda. Šéfem tuzemského zastoupení značky je od loňska Martin Králíček.
Jste na vítězné vlně, asi jste na tom lépe, než jste před dvěma lety čekali.
Úspěch to rozhodně je, máme z toho obrovskou radost. Myslím, že na startu kolegové nečekali, že bude tak výrazný.
Pomohl vám covid? Že se trh s automobily za poslední dva tři roky úplně proměnil?
Je to tak. Je zřetelné snížení loajality k lokálním značkám. Klienti hledali možnost zajištění mobility. A našli značky, které jim častokrát nabízejí více za investované peníze.
Auta také dost zdražila. Nenarazili jsme na nějaký strop, který jsou zákazníci ochotni akceptovat?
Určitě měli nastavené mentální limity pro třídy vozů. Dnes jsou v některých segmentech ceny téměř na dvojnásobku. Určitě ve vnímání lidí narazily evropské značky na svůj strop a potenciální klienti logicky hledají alternativu. Před dvěma třemi lety, kdy byla celosvětová krize dodávek polovodičů a součástek, museli klienti na vozy čekat poměrně dlouho, což je donutilo více trh prozkoumávat a nejít jen za značkou, se kterou mají zkušenosti. Loajalita postupně mizí.
Je rozdíl mezi elektromobilem a elektromobilitou. Na elektromobilu není tolik věcí špatných, ale svezlo se to s vlnou násilné implementace elektromobility na trh, nařízenými dotacemi.
Připojte se ještě dnes a získejte: