Nové renaulty pojedou nejvýš 180 kilometrů za hodinu a pod dohledem trenéra

Nové renaulty pojedou maximální rychlostí 180 kilometrů za hodinu. Francouzská společnost tak chce předejít nehodám. Novou bezpečnostní strategii představila ve svém sídle v Boulogne-Billancourt u Paříže.

Renault 5 Prototype | foto: Renault

Omezení rychlosti se bude týkat značek Renault a Dacia. Rozhodnutí vyrábět napříště jen osobní auta schopná vyvinout nejvyšší rychlost 180 kilometrů v hodině oznámila už v roce 2019 automobilka Volvo (čtěte zde).

Generální ředitel Renaultu Luca de Meo uvedl, že chce být Renault v Evropě špičkou mezi vozy na elektrický pohon. Šéf firmy na páteční valné hromadě uvedl, že do roku 2025 by měly elektromobily tvořit 65 procent podílu na osobních vozech společnosti. O pět let později by se podíl měl podle plánu navýšit na nejméně 90 procent. O velkých plánech automobilky čtěte více zde.

„Omezení má cíl snížit počet dopravních nehod, protože nadměrná rychlost je příčinou třetiny nehod s úmrtím na evropských silnicích,“ uvedl Renault. Luca De Meo rovněž oznámil záměr vybavit všechny renaulty speciálním systémem „safety coach“, tento bezpečnostní trenér má automaticky přizpůsobovat rychlost místním limitům a zohledňuje různé faktory, jako je profil trati, počasí a stupeň pozornosti řidiče.

Prvním modelem vybaveným tímto systémem bude elektromobil Megan-e, který se na trh dostane v roce 2022, ten bude mít maximálku omezenou ještě níže na 160 km/h.

Výjimka

Nový bezpečnostní rychlostní limit se nebude týkat společnosti Alpine, která má ve skupině Renault postavení sportovní značky.

„V každém případě bude mít opatření dopad na velmi málo modelů výrobce, vzhledem k tomu, že většina vozidel v ceníku má v současné době maximální rychlost mezi 170 a 200 km/h,“ všímá si magazín Quattroruote. 

Dvoustovku překročí třináct modelů, mezi nimi je Megane RS (kvůli nadměrným emisím má skončit) a některé verze s motory Blue dCi, TCe i dCi u modely Talisman, Scénic, Kadjar, Mégane, Koleos a Espace.“

Francouzský podnik na rozdíl od některých jiných automobilek, jako je Volkswagen a Daimler, netěží z oživení poptávky v Číně, kde loni kvůli neuspokojivému prodeji omezil své aktivity. 

Renault je tak více závislý na evropském trhu, kde hospodářskou aktivitu stále brzdí koronavirové restrikce. Tržby společnosti se v prvním čtvrtletí snížily o 1,1 procenta na deset miliard eur (259 miliard Kč). Pokles tak kvůli negativním dopadům pandemie covidu-19 vykázaly už páté čtvrtletí za sebou.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji

6. června 2024

Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

Kozí dilema po italsku. Nové Moto Guzzi Stelvio, nebo neurvalé retro?

11. června 2024

Moto Guzzi Stelvio je „plnotučné“ cestovní enduro, které snese srovnání s ikonami své třídy. Jak si...

Unikátní laboratoř Škody trápí auta tak, až se prohýbají betonové stěny

11. června 2024

Mladoboleslavská automobilka Škoda otevřela oficiálně takzvané Simulační centrum, nové pracoviště,...

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Kouzlo torzních tyčí. Podvozek luxusního obytňáku zázračně žehlí nerovnosti

10. června 2024

Úzká silnička šplhá do svahu. Asfaltový had se kroutí a stoupá k hranici bukového lesa. Toto není...

Realita práce s dìtmi: Nikdy neuhádnete, co o svém povolání øíká setra Lucia
Realita práce s dětmi: Nikdy neuhádnete, co o svém povolání říká setra Lucia

Dětská sestra a laktační poradkyně Lucia Berešová se pohybuje ve zdravotnictví již 19 let. Přestože se ke studiu střední zdravotnické školy dostala...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až sto korun, což...

Dohra sporu o prsa Arichtevy. Lidé nadávají Blažkovi, jeho žena se omluvila

Herečka Veronika Arichteva (38) vyzvala lidi na sociálních sítích, aby přestali nadávat a vyhrožovat jejímu kolegovi...

V paneláku vyřízli kus stropu a propojili dva byty. Vznikl mezonet

Všechno je jednou poprvé, někdy to však bývá hodně náročné. Jako třeba vyjmout jeden podlahový panel a propojit...