Škoda na českých silnicích dolaďuje modernizovanou Octavii. Nachytali jsme ji

Přepudrovaná Octavia na našich silnicích a dálnicích kroutí poslední vývojové kilometry. Nové provedení jsme zastihli ještě s lehkou kamufláží. Do nabídky se navrátí litrový motor i čtyřkolka. A na palubě se objeví nová asistenční prudítka.

VIDEO: Nejnovější maskovaná Octavia při testech na dálnici

Pro zobrazení videa musíte mít zapnutou podporu JavaScriptu

Automobilka Škoda servíruje novinky jako na běžícím pásu. Po modernizovaných modelech Scala a Kamiq a nové generaci Superbu a Kodiaqu se zanedlouho objeví i „občerstvená“ Octavia. Důvodem je nejen sladění celé modelové řady do nového designového pojetí značky, včetně nového loga, ale také nutnost, aby nejprodávanější model značky Škoda splňoval nově chystané normy.

Čtvrtá Octavia je čtyřletá, ojetiny jsou od 400 tisíc. Pozor na infotainment

Od roku 2024 platí nové předpisy ohledně kyberbezpečnosti a vstoupí v platnost také norma Euro 6e s novými pravidly pro shodu hodnot emisí s platnými specifikacemi reálných jízdních podmínek. Jednotlivé nové vozy lze navíc registrovat jen v případě, že jsou vybaveny novými asistenčními systémy, včetně „inteligentního asistenta rychlosti“, který řidiče upozorní na displeji nebo akustickým signálem, pokud překročí platný rychlostní limit.

Octavia je opravdovým suverénem letošních registrací. Za období leden až listopad jich bylo v České republice registrováno 20 413 kusů, zatímco fabií to nebyla ani polovina tohoto počtu (9 934 kusů).

Zvenčí jen retuše, pod plechy leccos nového

Jak bude modernizovaná Octavia vypadat, bychom se měli dozvědět již v lednu či únoru, k prvním zákazníkům by pak měl vůz dorazit během května nebo června 2024. Žádné dramatické vzhledové změny ale nečekejte. Čtvrtá generace Škody Octavia projde navenek jen drobnými retušemi, které ji sladí s dalšími novými a inovovanými modely.

Nová příď dostane mírně upravenou masku chladiče, přepracovanou vnitřní grafiku LED světlometů a nový nárazník s vertikálně umístěnými otvory po stranách pro lepší proudění vzduchu okolo předních kol. Proměnou projde i zadní nárazník a drobně by se patrně měla obměnit i grafika koncových světel.

Nejlepší octavia z bazaru? Trojkové RS parádně jezdí a nekazí se

Profil Octavie s charakteristickým prolisem nad linií klik dveří zůstane stejný jako u současného provedení, těšit se můžeme i na nový design šestnácti- až devatenáctipalcových kol (řada z nich s aero kryty) a mírně odlišnou nabídku barev.

V interiéru se má objevit upravená palubní deska s vyšší, 10palcovou obrazovkou a větší než v současnosti bude i digitální přístrojový štít. Očekávat lze i odlišnou nabídku čalounění a obkladů. Řada prvků má být společných jako u VW Golfu, který se rovněž dočká dílčí modernizace.

Opět litr i čtyřkolka

Modernizovaná Octavia si bude zatím poměrně úspěšně vyhýbat elektrifikaci. Oproti současnému modelu se opět vrátí do nabídky tříválcové litrové motory a také pohon všech kol.

Základem bude nová verze litrového zážehového tříválce o výkonu 85 kW (115 k), následovaná mild-hybridní verzí tohoto motoru, která bude dodávána se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nadále bude k dispozici i benzinový 1,5litrový čtyřválec TSI s výkonem 110 kW (150 k), a to rovněž v mild-hybridním provedení 1,5 TSI mHEV opatřeným 48V startér-generátorem, který je na motor napojený řemenem.

Úspora peněz a emisí bez elektřiny: Škoda Octavia na zemní plyn dává smysl

V nabídce zůstanou i dvoulitrová tédéíčka s výkonem 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k), stejně jako zážehový motor 2.0 TSI a plug-in hybrid. S nejvyšší pravděpodobností se bude jednat již o nové pohonné ústrojí složené z agregátu 1.5 TSI a elektromotoru integrovaného do šestistupňové převodovky DSG. Pokud mladoboleslavský bestseller dostane baterii o celkové kapacitě 25,7 kWh z nového Superbu, vystačila by mu v čistě elektrickém režimu na ujetí přes sto kilometrů.

Opět se dočkají ti, kdo v poslední době postrádali v nabídce pohon všech kol. Po přestávce se v některých výkonnějších verzích Octavie vrátí pohon všech čtyř kol. Pohon na zemní plyn se určitě neobjeví, je ale otázkou, zda se dočkáme i verze Scout. O sportovní verzi RS ale zcela určitě nepřijdeme.

Je otázkou, zda bude mít návrat litrového motoru pod kapotu vliv na snížení „startovní“ ceny. Nejspíš ale ne. Drtivá většina octavií se totiž u nás prodává jako služební auta, a ta jsou v rámci flotil pořizována za jiných podmínek a dost často na leasing.

  • Nejčtenější

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji

6. června 2024

Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

EURO 2024: Míříte za fotbalem do Německa autem? Překontrolujte si pojistku

13. června 2024

Jedete na fotbalové Euro 2024 vlastním autem? Nezapomeňte na pojistku, jinak to může být drahé....

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

ANALÝZA: I kdyby chtěl. Proč Trump elektromobilitu zastavit nedokáže

13. června 2024

Premium Bude Donald Trump znovuzvolen prezidentem Spojených států amerických? Odpověď vyčteme jen...

EU naplánovalo clo na dovoz čínských elektroaut, výrobci se bojí odvety

12. června 2024  13:20,  aktualizováno  17:39

Evropská unie je připravena zavést předběžné clo až 38,1 procenta na dovoz čínských elektromobilů,...

Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje dìti uživím sama
Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama

Zdá se, že se Agáta s ničím nemaže. Na první pohled ji nerozhodí žádný hejt, ani bývalí partneři, se kterými se dlouho soudila o rozložení péče o...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

V paneláku vyřízli kus stropu a propojili dva byty. Vznikl mezonet

Všechno je jednou poprvé, někdy to však bývá hodně náročné. Jako třeba vyjmout jeden podlahový panel a propojit...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...