Vratislav Kulhánek představuje Škodu Fabii Václavu Havlovi na zámku v Lánech. | foto: Archiv Škoda Auto

Poslední Čech u vesla Škody. Nesmrtelnou fabii prohnal s Havlem u Lán

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Vratislav Kulhánek, poslední český šéf Škody dovedl mladoboleslavskou značku do nového tisíciletí. Modely, které dodnes nezestárly, vznikly pod šéfdesignérskou tužkou Dirka van Braeckela.

Druhý díl seriálu o třech dekádách Škodovky pod vládou koncernu Volkswagen spojuje úzce s tím předchozím Ludvík Kalma, fenomenální manažer, bez jehož schopností by dnes česká značka možná nebyla. Po jeho tragické náhlé smrti za volantem prototypu octavie do čela značky nastoupil jeho kamarád a dávný známý z jihu Čech Vratislav Kulhánek.

Dá se říci, že Kulhánkův úkol byl jasný: udržet směr, kterým značku nasměroval Kalma, a využít jedinečných příležitostí, jež se Škodě tehdy naskytly. Volkswagen byl ochoten do automobilky investovat a podělit se o tu nejmodernější techniku, to bylo výjimečné nejen v kontextu ostatních východoevropských značek (těch mála, co přežily). 

Měl jsem na ně obrovské nároky, ale co se mi na českých inženýrech hrozně líbilo, bylo to, že mi nikdy neřekli, že to nejde. Vždycky si dokázali poradit.

Dirk van Braeckelprvní šéfdesigner Škody

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se