- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vratislav Kulhánek představuje Škodu Fabii Václavu Havlovi na zámku v Lánech. | foto: Archiv Škoda Auto
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Druhý díl seriálu o třech dekádách Škodovky pod vládou koncernu Volkswagen spojuje úzce s tím předchozím Ludvík Kalma, fenomenální manažer, bez jehož schopností by dnes česká značka možná nebyla. Po jeho tragické náhlé smrti za volantem prototypu octavie do čela značky nastoupil jeho kamarád a dávný známý z jihu Čech Vratislav Kulhánek.
Dá se říci, že Kulhánkův úkol byl jasný: udržet směr, kterým značku nasměroval Kalma, a využít jedinečných příležitostí, jež se Škodě tehdy naskytly. Volkswagen byl ochoten do automobilky investovat a podělit se o tu nejmodernější techniku, to bylo výjimečné nejen v kontextu ostatních východoevropských značek (těch mála, co přežily).
Měl jsem na ně obrovské nároky, ale co se mi na českých inženýrech hrozně líbilo, bylo to, že mi nikdy neřekli, že to nejde. Vždycky si dokázali poradit.
Připojte se ještě dnes a získejte: