Diskuze

Autoškola nanečisto: Prošli byste závěrečnými testy? Otestujte se

Celý letošek ministerstvo dopravy doplňuje testové otázky do autoškol o nová témata ve spolupráci s asociací autoškol. Je jich celkem 145 – dvacítka „dynamických“ ve formě videí, 125 klasických obrázkových nebo jen textových. Vyzkoušejte se, zda byste dnes prošli testem v autoškole.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Otázky 8 a 14 mi přijdou minimálně sporné. (není zřejmý počet pruhů)

8. Objíždím autobus přepravující děti a nebo jedu v pruhu kolem (tzn. neobjíždím)? ( + jak poznám, že tam ten autobus jen neparkuje?)

14. obdobně...ale tam dejme tomu půjdu podle toho blikání, protože nemohu vědět, jak vypadá situace před ním.

0 0
možnosti

Toto pravidlo se učilo už i sedmdesátých letech, kdy jsem dělal řidičák já. Semafory ruší svislé značky (Hlavní a vedlejší směry) a policajt ruší všechno, tedy i semafory.

0 0
možnosti
VF

Takže v testu je prasácky značená křižovatka. Ale to v našich končinách není bohužel vyjimka ale spíš pravidlo.

4 0
možnosti
ZM

Ne přímo prasácky( zbytečně silné slovo),ale hodně komplikovaně a nelogicky značená křižovatka.Jak vidět, může to být matoucí.Tvar hlavní silnice je velice důležitý údaj pro řidiče.A těsně pod ním umístěný semafor,který mu má být významem nadřazen.Tak to prostě logičtěji poskládat,aby to bylo na první dobrou jasné "jako facka".

Aby řidiči nemuseli, kromě bezpečné a ostražité jízdy ještě řešit chytáky a hlavolamy.

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

R96a38d64e18k 20H55a43n75k18a

12. 11. 2022 1:22

Po první otázce/fotce jsem to vypnul. Není v ní nikde vidět tvar/směr hlavní silnice.

1 0
možnosti
MR

M33i25l96a31n 81R54h27e32i38n

13. 11. 2022 6:05

1. Neni to nutne

2. Tvar hlavni silnice je zrejmy

0 0
možnosti

Já se přiznám, že jsem nepochopil tu první otázku, proč bych měl mít přednost před modrým, když jsem sám zjevně na vedlejší se stopkou a ten modrý je protijedoucí vozidlo. Je to kvůli tomu, že vyjíždí z obytné zóny?

0 0
možnosti
PH

Ano, ten, co vyjizdi z obytne pripadne pesi zony dava prednost vsem (je to jako vyjizdeni z parkoviste na silnici).

1 0
možnosti
JM

Vy jste chytráci. Jak že není důležité to, co mají ostatní na semaforu? Zrovna jsem řešil s brněnskými komunikacemi nově nastavené křižovatky. Dřív tady bývalo že tramvaj jedoucí po mé levé straně a odbočující vpravo má přednost předemnou který jedu rovně. Dávám přednost. Nově začali křižovatky předělávat, prý že se jedná o kolizní situaci. Já mám zelenou a vedle mě stojí tramvaj blikající vpravo. Tramvaj má stůj. Podle BKOM mám tedy jet když mě zákon jasně říká že mám dávat přednost. Žádná výjimka že mohu jet pokud má tramvaj stůj v zákoně není. Já ani nemusím mít výhled na její semafor, prostě mám jen věřit tomu že ona má stůj, nevím jak ale mám tomu věřit když stojí. Takže vážení, ted nejde už o to co říká zákon, ale i o to jak to prezentuje autor křižovatky.

2 0
možnosti
LK

L82u64k23á11š 57K55ř80í49ž

11. 11. 2022 17:07

Tak pokud vidím, že šalina nejede, tak jedu, ne? Osobně jezdím Brnem denně a ještě jsem asi nenarazil na situaci, že by šalině skočila "zelená" ve stejnou dobu jako autům. Buď je to jak píšete, že tramvaj má v době, kdy vám padne zelená "červenou", nebo naopak, že šalině padne "zelená" o pár vteřin dříve než vám, takže v době, kdy vám naskočí zelená je šalina už před vámi.

0 0
možnosti
MB

Neni otazka s dvojtou carou blbe? Nikde nemuzu najit ze se muze dvojta cara prejet pokud odbocuju mimo pozemni komunikaci.

0 0
možnosti
LK

L88u57k12á75š 70K80ř42í81ž

11. 11. 2022 13:56

Přesně tak. To, že se přes dvojitou plnou nesmí odbočit mimo pozemní komunikaci (nebo ji naopak přejet při najíždění z místa mimo komunikaci) je naopak jediný rozdíl mezi "klasickou" a dvojitou plnou čárou.

2 0
možnosti
JK

Co chceme žáky v autoškole učit? Chceme, aby jezdili bezchybně podle předpisů, nebo chceme, aby jezdili bezpečně?

Já bych byl radši, aby se jezdili bezpečně. A podle toho by také měly být koncipované otázky. Hned u té první člověk snadno chybuje, když si neuvědomí, že má přednost před vozidlem, které vyjíždí z obytné zóny. Udělat takovou chybu v ostrém provozu, aby ale neznamenalo vůbec žádné ohrožení bezpečnosti. Jen by takzvaně "pustil" modré auto. A takové otázky bych do testů nezařazoval. Pokud má žák chybovat, ať je to chyba, pro kterou by opravdu za volantem sedět neměl.

4 2
možnosti
PP

P79e23t80r 83P59r41u23s

13. 11. 2022 8:17

Ta pravidla jsou navrzena tak, aby byl provoz bezpecny. Ze si kazdy dodrzuje co chce, protoze si mysli ze je to bezpecnejsi, prave zpusobuje problemy.

Konkretne tady modry nemuze vedet jestli neznate pravidla, chcete se vzdat prednosti, zastavil jste (obzvlast v kombinaci s obecnym neblikanim) a nebo jste jen vahavy ridic ktery se neumi rozjet. Vjet za takove situace do krizovatky pred vami je velmi neprijemne a take nebezpecne, protoze se kdykoli muzete rozjet a mate samozrejme prednost.

2 0
možnosti
JN

Ono totiž jde o to někoho nachytat. Připadá mi, že v těch testech je každý druhý případ chyták a jde spíš o zmršené návrhy křižovatek, na kterých se vyřádili projektanti hodně posilnění nějakým silnějším nápojem. Zářný příklad je např. křižovatka po rekonstrukci v Kunovicích, kterou nakreslil projektant posílen nějakými bobulemi a který miluje kličky a obloučky.

1 4
možnosti
JM

Takových křižovatek je v reálu mraky. Naučit se pravidlo pravé ruky zvládne i cvičená opice, z toho není potřeba dělat testy. Uchazeč o řidičák by měl právě zvládat ty špeky. Chápu že používat mozek některé jedince bolí a není to jejich oblíbená činnost, ale jinak to nejde.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji

6. června 2024

Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

Jak přijít o řidičák snadno a rychle. Policie ho může zabavit na místě

12. června 2024

Od nového roku, kdy platí novela bodového zákona, mohou policisté na místě zabavovat řidičák i za...

Kozí dilema po italsku. Nové Moto Guzzi Stelvio, nebo neurvalé retro?

11. června 2024

Moto Guzzi Stelvio je „plnotučné“ cestovní enduro, které snese srovnání s ikonami své třídy. Jak si...

Unikátní laboratoř Škody trápí auta tak, až se prohýbají betonové stěny

11. června 2024

Mladoboleslavská automobilka Škoda otevřela oficiálně takzvané Simulační centrum, nové pracoviště,...