Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit podniku Michael Shu na konferenci o budoucnosti automobilového trhu pořádané listem Financial Times v Londýně. Dodal, že BYD se do roku 2030 hodlá stát vedoucím výrobcem elektromobilů v Evropě.
Souèasná modelová paleta znaèky BYD pro Evropu

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu | foto: BYD

Shu rovněž oznámil, že automobilka BYD uvede na evropský trh levný elektromobil založený na jejím čínském modelu Seagull, který by se měl prodávat za méně než 20 000 eur (zhruba půl milionu Kč). Seagull se v Číně prodává za méně než 10 000 eur (zhruba 250 000 Kč).

Elektromobily jsou v průměru asi o 30 procent dražší než srovnatelné modely se spalovacími motory, což podkopává poptávku po autech s elektrickým pohonem. Tradiční evropské automobilky proto nyní usilovně pracují na vývoji cenově dostupnějších modelů elektromobilů, píše agentura Reuters.

Souèasná modelová paleta znaèky BYD pro Evropu

Společnost BYD koncem loňského roku oznámila, že postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní vozy. Dodala, že továrna ve městě Szeged (Segedín) by měla vytvořit tisíce nových pracovních míst. BYD již v Maďarsku provozuje továrnu ve městě Komárom u slovenských hranic, která vyrábí autobusy s elektrickým pohonem.

Kde bude budovat novou, druou evropskou fabriku má podle informací magazínu Quattroruote BYD rozhodnout a oznámit v roce 2025.

Čínská automobilka BYD postaví svou první evropskou továrnu v Maďarsku

Pro evropské automobilky, například německý koncern Volkswagen, znamená nová továrna BYD v Maďarsku vyhlídku na dalšího silného konkurenta na evropském trhu s elektromobily.

Maďarsko se za vlády premiéra Viktora Orbána stalo pro Čínu důležitým obchodním a investičním partnerem. To podle agentury Reuters kontrastuje se vztahy některých jiných členských zemí Evropské unie k Číně.

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

Shu podle listu Financial Times potvrdil, že nová továrna v Maďarsku bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy umožňující dobíjení baterie z elektrické sítě. „Máme špičkové technologie a velmi silný plán rozvoje,“ prohlásil. „Věříme, že do roku 2030 bychom mohli zaujmout vedoucí postavení (na evropském trhu s elektromobily),“ dodal.

„BYD je jediným výrobcem na světě, který sám zajišťuje jak vývoj i výrobu akumulátorů a veškeré elektroniky, tak i celých automobilů,“ upozorňuje magazín Autoweek.

Prohra na domácím hřišti. VW přenechá partnerství Eura v Německu Číňanům

„Jsme společnost orientovaná na technologie a inovace. Před 24 lety jsme začali podnikat v technologii akumulátorů, takže jsme vysoce profesionální v jejich produkci. Dodáváme přes 5 milionů vozidel po celém světě a tento počet se chystáme dále zvýšit. Před rokem jsme přišli do Evropy a během 18 měsíců jsme uvedli naši značku na hlavní trhy. Nyní jsme v 19 evropských zemích s pěti modely. To je pro novou značku historická rychlost,“ naparoval se Michael Shu na autosalonu v Ženevě koncem letošního února. „I když povědomí o naší značce je v Evropě stále v počátcích, trend je velmi dobrý. Chceme získat víc zákazníků, aby mohli využívat výhody elektrické mobility. Naší ambicí je přesvědčit víc lidí, aby se připojili k využívání technologií BYD.“

„Minimálně po dobu pěti let vidíme, že trh s elektromobily rychle roste o 30 nebo dokonce 50 % každý rok,“ řekl Shu. „V Evropě jsme stále velmi malí, ale máme velký potenciál.“

Lokalizace

„Na lokalizaci produkce pracuje každý v automobilovém průmyslu. Začínáme s importem, ale od počátku jsme plánovali, že bychom měli investovat do výrobního závodu v EU. O tom nebylo pochyb. Na začátku jsme spustili program pro výběr umístění,“ uvedl Michael Shu pro Autoweek. „Naším cílem je spustit výrobu v Maďarsku do konce příštího roku. Musíme být rychlí.“

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

Prvním BYDem vyráběným v Evropě bude podle všeho model Dolphin. „Od jeho uvedení na trh v Číně jsme za 24 měsíců zákazníkům dodali přes 500 tisíc vozů. To pomáhá k tomu, aby se stal celosvětově nejprodávanějším modelem v tomto segmentu elektromobilů,“ uvedl Shu pro magazín Autoweek. „Nyní BYD přináší Dolphin do Evropy. Věříme, že zde bude úspěšný nejen jako produkt, ale také jako reprezentant značky. Proto pro Evropu doznal mnoha vylepšení. Ta byla založena na zpětné vazbě od médií i od zákazníků. Součástí strategie BYD je vždy lokalizace, v tom se lišíme od některých konkurentů. ...A také připravujeme produkci Dolphinu v Evropě. Proto věříme, že Dolphin může urychlit elektrifikaci mobility v Evropě.“

V maďarské továrně plánuje BYD vyrábět více modelů. „Všechny modely určené pro Evropu budeme vyrábět v této továrně. Rozhodně mezi nimi bude Dolphin, ale budou to ještě další tři. Nabídneme i některé z velkých vozů s plug-in hybridním pohonem.“

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

V Norsku našli největší evropské ložisko kovů vzácných zemin

Norská oblast Telemark, kde se našlo nejvìtší evropské ložisko kovù vzácných...

Těžařská společnost Rare Earths Norway objevila největší prokázané ložisko vysoce ceněných kovů...

Komise rozhodne o clech na elektroauta z Číny. Mohou vzrůst několikanásobně

Na první plavbì do evropského pøístavu v Bremehavenu pøivezl BYD Explorer No. 1...

VIDEO Už za pár dnů bude jasné, zda a případně jakou měrou Evropská komise zvýší cla na čínské...

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

Expozice èínské znaèky BYD na autosalonu v Mnichovì

VIDEO Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

Citroën C3

VIDEO Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

ANALÝZA: Štve vás elektromobilita? Možná vás překvapí, co vám utvořilo názor

Ustøižený kabel

Informace se na nás valí ze všech stran, a zejména s rozvojem sociálních sítí začalo být běžné, že...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Vývozní strategie èínské automobilky BYD nedává moc smysl, pokud ji budeme...

VIDEO Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Čínští výrobci elektromobilů se derou na evropský trh, všímají si v Americe

Ora Punk Cat má podobnì jako VW Brouk kulaté svìtlomety.

VIDEO Čínští výrobci elektromobilů dál razantně pronikají na evropský trh, a to navzdory hrozbě vysokých...

  • Nejčtenější

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji

6. června 2024

Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

Jak přijít o řidičák snadno a rychle. Policie ho může zabavit na místě

12. června 2024

Od nového roku, kdy platí novela bodového zákona, mohou policisté na místě zabavovat řidičák i za...

Kozí dilema po italsku. Nové Moto Guzzi Stelvio, nebo neurvalé retro?

11. června 2024

Moto Guzzi Stelvio je „plnotučné“ cestovní enduro, které snese srovnání s ikonami své třídy. Jak si...

Unikátní laboratoř Škody trápí auta tak, až se prohýbají betonové stěny

11. června 2024

Mladoboleslavská automobilka Škoda otevřela oficiálně takzvané Simulační centrum, nové pracoviště,...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až sto korun, což...

Dohra sporu o prsa Arichtevy. Lidé nadávají Blažkovi, jeho žena se omluvila

Herečka Veronika Arichteva (38) vyzvala lidi na sociálních sítích, aby přestali nadávat a vyhrožovat jejímu kolegovi...

V paneláku vyřízli kus stropu a propojili dva byty. Vznikl mezonet

Všechno je jednou poprvé, někdy to však bývá hodně náročné. Jako třeba vyjmout jeden podlahový panel a propojit...