Diskuze

Analýza: Výroba elektromobilů bude levnější než aut na benzin, zdraží opravy

Výroba bateriových elektromobilů bude do roku 2027 v průměru levnější než výroba srovnatelných vozů se spalovacím motorem díky novým výrobním metodám, které snižují produkční náklady. Uvedla to ve své zprávě výzkumná společnost Gartner.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Ta studie nejspíš jen opakuje dost dlouho známou pravdu. Nevím, kdo ten článek ale překládal. Nebo že by to vyplodil sám Pedro? Litinové odlitky, to je tedy v každém případě perla. Nemělo by to být lithové? Nebo že by to bylo hliníkové? Hliníkové ne. Hliník se odstěhoval ho Humpolce.

2 2
možnosti
LG

Opět účelová dezinformace, žádná analýza v dnešním dění nemůže predikovat co bude za 3 roky. Cesta elektromobility je špatná cesta, místo toho by se měli vrhnout na cestu biopaliv. Ale jak se říká v jednom pořekadle „Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. “

1 4
možnosti
PHH

To máte pravdu. O těch biopalivech. To je opravdu špatná cesta.

2 0
možnosti
JD

J33a81n 41D57l43o76u28h22ý

12. 3. 2024 8:37

Do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. O čem se přitom příliš nemluví, je skutečnost, že zatím neexistuje spolehlivá, efektivní a cenově dostupná recyklace baterií jako typicky nebezpečného odpadu.- Evropská komise

3 4
možnosti
ZM

Vy jste se asi o elektromobilech dočetl úplně poprvé.

Životní cyklus elektromobilu se spalovákem se porovnával mnohokrát, naposledy to dělalo Volvo. I v běžném energetickém mixu začne být elektromobil čistší po ujetí 110 tisíc km, pokud vezmete mix Evropy je to 77 tisíc km.

https://www.novinky.cz/clanek/auto-pri-vyrobe-elektromobilu-vznika-o-70-procent-vice-emisi-priznava-volvo-40378164

Recyklace baterií je vymyšlená a vyzkoušená, jen zatím není moc co recyklovat a tak je malý provoz neefektivní. Účinnost recyklace se podle použité metody pohybuje mez 70-90% materiálu.

https://www.volkswagen.cz/ev/vse-o-elektromobilite/ze-starych-baterii-se-stanou-nove

3 1
možnosti
PN

P86e33t43r 31N98o29v88á63k

12. 3. 2024 7:17

A zase je to vymyšleno tak, že aby jste vyměnili baterii, musíte rozebrat "celé auto"... Proč není baterie v nějakém odnímatelném boxu uchyceném na podvozku? No protože je potřeba vydělat na servisech.

0 4
možnosti
PHH

Ale ona dost často je. Dokonce se počítá s tím, že to bude při havárii na pyropatrony,

2 1
možnosti
LS

Náklady na výrobu karoserie jsou asi 1000EUR. Takže při těch super inovacích o kterých se píše, se můžeme dostat na 700EUR, což je 300EUR zlevnění auta... Jen jestli nebude problém jinde (třeba v baterii a drahé elektronice)

1 0
možnosti
MK

M33i33l65a11n 93K47r50á98l

11. 3. 2024 21:30

Viděl jsem výrobu - strojní navíjení elektromotoru do elektromobilu. Lze dohledat na You Tube. Je podivuhodné, že ten motor běhá, při technologii výroby. Pravděpodobně bude tak 40% vadných kusů už z výroby. Životnost motoru a akumulátorů nemůže být dlouhá. Uvidíme, jak to bude, až vozy budou muset jezdit za pořádné zimy v břečce na prosolených silnicích. Zatím zde byly zimy jako ve Středomoří. A pro upřesnění - v Norsku jezdí sice hodně elektrovozů, ale tam se silnice v zimě nesolí..

0 8
možnosti
ZM

40% vadných elektromotorů to pobavilo. Kde to pracujete, abych věděl, čemu se vyhnout.

4 0
možnosti
LM

do 2027 levnejsi.. a po 2027 drazsi

1 0
možnosti
DP

Možná opravdu bude,

protože Eurobolševik spalovací auta neustále zdražuje stále přísnějšími předpisy.

5 2
možnosti
ZM

Když jsme nevěděli, jak nám výfukové plyny škodí, byla výroba aut levnější. Ale když to víme, tak budeme jedy dýchat dál vědomě? To není jednání rozumného člověka. Nebo jste chtěl dýchat olovo ještě dnes?

2 1
možnosti
PJ

Výroba levnější a proto je důvod pořádně napálit cenu, jupíííí!

3 0
možnosti
MK

Ale nikdo pořádně cenu nenapálíl, elektroauta spíše mírně zlevňují

2 1
možnosti
JK

Mám docela rád pohádky.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji

6. června 2024

Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

Kozí dilema po italsku. Nové Moto Guzzi Stelvio, nebo neurvalé retro?

11. června 2024

Moto Guzzi Stelvio je „plnotučné“ cestovní enduro, které snese srovnání s ikonami své třídy. Jak si...

Unikátní laboratoř Škody trápí auta tak, až se prohýbají betonové stěny

11. června 2024

Mladoboleslavská automobilka Škoda otevřela oficiálně takzvané Simulační centrum, nové pracoviště,...

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Kouzlo torzních tyčí. Podvozek luxusního obytňáku zázračně žehlí nerovnosti

10. června 2024

Úzká silnička šplhá do svahu. Asfaltový had se kroutí a stoupá k hranici bukového lesa. Toto není...

Realita práce s dìtmi: Nikdy neuhádnete, co o svém povolání øíká setra Lucia
Realita práce s dětmi: Nikdy neuhádnete, co o svém povolání říká setra Lucia

Dětská sestra a laktační poradkyně Lucia Berešová se pohybuje ve zdravotnictví již 19 let. Přestože se ke studiu střední zdravotnické školy dostala...