Prodeje plně elektrických aut v Evropě klesají a patová situace tlačí výrobce k revizi svých plánů.
Autor: BMW
Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG používat v reklamách na její elektromobily výraz „bezemisní auto“, neboť je v případě jejich skutečného vlivu na životní prostředí zavádějící. V reklamách se tak o nich nesmí mluvit jako o vozidlech s nulovými emisemi bez toho, aby tam bylo uvedeno, že se jedná výlučně o emise vznikající při jízdě. Proti tzv. greenwashingu již zakročili i v Austrálii, kde výrobci elektromobilů musejií zahrnout do výpočtu emisí oxidu uhličitého všechny emise, tedy i ty, které souvisejí s těžbou surovin, výrobou, dopravou či nabíjením elektromobilů.
Autor: BMW
Automobilky zpomalují přechod na plně elektrická auta a více se soustřeďují na hybridy a plug-in hybridy.
Autor: Volkswagen
Jen asi tři a půl roku po uvedení na trh skončila kvůli nezájmu zákazníků výroba malého stylového japonského elektromobilu Honda e. Obratné autíčko do města zaujalo hravým designem plný zajímavých řešení a detailů. Dokonce u našich západních sousedů dostalo označení „Německé auto roku 2021“. První produkční elektromobil japonské značky byl zkonstruovaný v rámci filozofie, která bere zřetel nejen to, co jde autu z výfuku. Konstruktéři totiž zohlednili i emise vzniklé během výroby, což je v autoprůmyslu přístup zatím výjimečný. A jejich výpočty vycházely na celkovou kapacitu trakční baterie 35,5 kWh, což je ještě méně než jakou si vozí Škoda Citigo-e iV. Honda e je menší než Fabia a s reálným dojezdem okolo 200 kilometrů stála v základu 900 tisíc korun. Od roku 2020 do listopadu 2023 se jí tak celkově prodalo jen 12 500 kusů, z čehož drtivá většina skočila v Evropě.
Autor: Honda
Toyota Prius v plug-in hybridní verzi je podle nezávislé výzkumné americká organizace ACEEE autem s nejmenším ekologickým dopadem na naši planetu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Podle potřeby lze u Toyoty Prius přepínat mezi čistě elektrickým a hybridním pohonem.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Součástí hybridní soustavy Toyoty Prius je místo benzinové osmnáctistovky dvoulitr, což je v praxi hodně znát. Společně s elektromotorem dávají k dobru 223 koní, což je mezigeneračně téměř o 100 koní více. Jízda je tak mnohem dynamičtější. Dojezd na baterii s kapacitou 13,6 kWh je okolo 60 kilometrů. A když se vybije, tak prius využíváte jako klasický hybrid.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Nová Toyota Prius se vozí do Evropy již jen jako plug-in hybrid. S nabitou baterií lze ujet okolo 60 kilometrů. Pokud ji vybijete, funguje auto jako klasický hybrid. Po vybití lze na volné okresce jezdit mezi 4 a 5 litry, na dálnici však počítejte se sedmilitrovou spotřebou.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Navzdory nově zavedeným dotací na elektrická auta pro podnikatele český dovozce automobilů Honda na poslední chvíli odložil uvedení plně elektrického modelu e:Ny1 na náš trh.
Autor: Honda
Nová vlajková loď čínské značky Geely s označením Xingyue L Hi-X má pod kapotou přelomový spalovací motor, který svou tepelnou účinností překonává i motory Mazdy či Toyoty.
Autor: Geely
Hybridní agregát Geely 1,5 DHE15 má údajně tepelnou účinnost 43,32 %, zatímco moderní spalovací motory dosahují na 40% hranici a hybridní soustava Toyoty Dynamic Force se chlubí 41 %.
Autor: Geely
Volvo EX30
Autor: Volvo
To, že si mezi čtvrtou odpolední a desátou večerní nedobijete elektromobil u veřejné dobíječky, je pro Rotterdam spíš kosmetické řešení.
Autor: Profimedia.cz
Akio Toyoda, prezident společnosti Toyota, již čtyři roky předního světového výrobce, vysvětluje své důvody k pesimismu, pokud se jedná o elektromobily: „Jsem přesvědčen, že elektromobily jsou jednou z nejdůležitějších technologií pro snižování globálního oteplování, ale ne jedinou.“
Autor: Toyota
Zásluhou Akia Toyody vznikly nové „řidičské“ modely jako GR Supra či GR Yaris.
Autor: Toyota
Suzuki Swift pohání 12V mild-hybridní zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s výkonem 83 koní. Asistuje mu buď pětistupňová manuální převodovka nebo bezestupňová samočinná CVT.
Autor: Suzuki
Suzuki Swift pohání 12V mild-hybridní zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s výkonem 83 koní. Asistuje mu buď pětistupňová manuální převodovka nebo bezestupňová samočinná CVT.
Autor: Suzuki
Nové CR-V na silnici působí mezigeneračně dynamičtěji a je méně neohrabané. Není to však řidičské auto a nemá tak sportovní řízení, jak by si člověk na hondu představoval.
Autor: Vladimír Löbl
Atmosférický dvoulitr s výkonem 148 koní plní z velké části v podstatě jen funkci jakési palubní elektrárny. Ve vyšších rychlostech však může přímo pohánět kola. Pokud mu pořádně naložíte, tak se od atmosférického dvoulitru nedočkáte sportovního soundu, ale jen hrubého bručivého zvuku. V čistě elektrickém režimu si trakční elektromotor s výkonem 184 koní bere „šťávu“ jen z malé baterie s kapacitou 1,06 kWh, kterou prostřednictvím generátoru „krmí“ spalovací motor.
Autor: Vladimír Löbl
Nová generace Hondy CR-V se protáhla na 4,71 m, aby se vzdálila od modelu ZR-V. Rozvor prodloužený o 4 cm umožnil zvětšit prostor pro nohy zadních pasažérů. Nárůstu se však dočkala i cena. Bohatě vybavená verze Advance v akci vyjde na 1,2 milionu korun.
Autor: Vladimír Löbl
Univerzální charakter Hondy CR-V podtrhuje i světlá výška 200 mm.
Autor: Vladimír Löbl
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Fiat 500 Hybrid
Autor: Kateřina Horáková, pro iDNES.cz
Volvo EX30
Autor: Volvo
Volvo EX30
Autor: Volvo
Volvo EX30
Autor: Volvo
Volvo EX30
Autor: Volvo
Volvo EX30
Autor: Volvo
Tesla Model 3
Autor: Tesla
Tesla Model 3
Autor: Tesla
Tesla Model 3
Autor: Tesla
Tesla Model 3
Autor: Tesla
Tesla Model 3
Autor: Tesla