Italská módní značka podle prodávala daný svetr za 890 dolarů, v přepočtu přibližně 20 260 korun. Jeho rolák se dá vytáhnout až k lícním kostem a má v sobě vyříznutý otvor na ústa, zvýrazněný červenou barvou.
Právě tím se podle zákazníků podobá tzv. blackface. Tento druh parodického vystoupení, při kterém se bělošští komici převlékali za černochy, mnozí Američané považují za jeden z velkých symbolů rasismu v USA. Mezi jeho hlavní rysy patří převážně velké rudé rty na černé postavě.
Mnoho černošských uživatelů sociálních sítí pak po firmě žádalo stáhnutí svetru z prodeje, případně vyzývali k bojkotu Gucci. „Přestaňte podporovat značky které si z vás dělají legraci!“ napsal jeden z nich.
„Zrovna v měsíci černošské historie to nemůžete myslet vážně,“ přisadil si jiný. Ve Spojených státech je totiž únor měsícem, který připomíná významné osobnosti a události v historii africké diaspory. Je slaven od roku 1976.
Firma se na svém twitterovém účtu oficiálně omluvila a slíbila, že se z této chyby poučí. „Považujeme různorodost za zásadní hodnotu, která se musí respektovat. Chceme tento incident proměnit na silný moment, ze kterého se budeme učit,“ stojí v prohlášení.
Gucci přitom není první luxusní značkou, na kterou se kvůli podobnosti s blackface snesla kritika. V prosinci stáhla společnost Prada ze svých obchodů sošky a klíčenky s černou opičkou s velkými rudými rty (více v článku Rasistická opička musí z regálů. Zákazníci Prady si stěžovali).
Společnost Dolce & Gabbana se pak koncem listopadu omlouvala za svou reklamní kampaň, ve které se asijská modelka neúspěšně snaží jíst různá evropská jídla za pomoci hůlek. Kvůli negativnímu ohlasu v Asii musela firma zrušit plánovanou módní přehlídku v Šanghaji.