Když Fallout 76 v listopadu roku 2018 vyšel, dostalo se mu jen posměchu a nadávek. Bethesda v tomto případě pokazila prakticky vše, na co sáhla. Připomeňme například kauzu kolem rozbitého herního klienta, odfláknuté tašky ze sběratelské edice hry, únik privátních dat uživatelů, plesnivějící helmu či nefungující prémiové předplatné.
Největším zklamáním však byla bez debat samotná hra, která i po opravení všech úvodních bugů zůstala prázdná a nudná. Vývojáři se ovšem dokázali z chyb poučit a dnes již nabízí úplně jiný zážitek. Fallout 76 tak můžeme zařadit na seznam polepšených hříšníků, vedle třeba No Man’s Sky, Cyberpunku 2077 nebo Final Fantasy XIV.
Přelomový byl především datadisk Wastelanders, který zásadně překopal všechny důležité mechanismy. A projevilo se to i na zájmu hráčů, celkem se jich od té doby do radioaktivní psutiny pustilo přes 17 milionů, pochlubil se umělecký ředitel projektu Jon Rush na oficiálních stránkách.
Samozřejmě je nutné připomenout, že je hra v základu zdarma pro předplatitlele Game Passu, dočasně byla i v konkurenčním PS Plus. I tak jde pro tvůrce o pořádnou satisfakci a důkaz, že každý přešlap se dá napravit. Na počátek příštího roku je už pak naplánováno další rozšíření.