Nového Painkillera tu nehledejte. První dojmy z hraní Witchfire

Do předběžného přístupu vstupuje dlouho očekávaný polský projekt Witchfire. Na svého duchovního předchůdce ovšem moc nenavazuje. Připravte se na divokou směsici žánrů, která nemusejí každému sednout.

VIDEO: Witchfire | Exclusive GeForce RTX 4K Gameplay Reveal

Pro zobrazení videa musíte mít zapnutou podporu JavaScriptu

Painkiller z roku 2004 byl celkem zdařilý zástupce žánru zběsilých stříleček. Nebylo to moc o přemýšlení jako spíš o kosení hord démonů kreativními metodami a zbraněmi, jako jsou například ruční rotující čepel nebo vrhač kolíků. Autoři se později přesunuli k neméně zběsilé akci Bulletstorm, ovšem když jejich původní studio People Can Fly v roce 2012 koupila společnost Epic Games, jádro týmu v čele s Adrianem Chmielarzem se odtrhlo a založilo studio The Astronauts. Jejich prvotinou byla v roce 2014 hra The Vanishing of Ethan Carter.

Witchfire

Následně v roce 2017 odhalili svůj další projekt, kterým je právě Witchfire. Na hru jsme tak museli čekat dlouhých šest let (ve vývoji je však už dokonce od roku 2015) a stále není hotovo. Witchfire vyšel pouze v předběžném přístupu a my jsme si tedy sice hru už mohli vyzkoušet, na recenzi je však stále moc brzy.

Na stavu hry je to rozhodně znát. Znamínkem předběžného přístupu se zámečkem, za který vás hra nepustí, je opatřeno docela dost dveří v herním světě a voleb v herním menu. Zde také mimochodem třeba najdete i volbu pro „odseknutí“, pokud se vám ve hře povede zatoulat někam, kde nemáte co dělat. Prostě předběžný přístup, znáte to. Jádro hry je ovšem hotové a nebrání vyzkoušet, o čem že tedy hra vlastně je.

Upřímně se přiznám, že jsem Witchfire vyhlížel už od jeho představení, ovšem viděl jsem hlavně trailery a jinak hru příliš nestudoval. A tím došlo k tomu, že jsem vlastně od hry na základě jejího vzdáleného příbuzenství s Painkillerem čekal něco podobného. Vždyť se podívejte na obrázky a záznamy ze hry, no nenapadlo by vás to taky? Pravdou ovšem je, že s Painkillerem má Witchfire společnou především vizuální stránku, atmosféru a fakt, že jde o střílečku. Zde ovšem podobnosti končí.

Zatímco Painkiller byla klasická lineární akce, Witchfire je možná až přehnaně ambiciózní mix žánrů. Máme tu tedy základ v FPS akci, rozšířený o vylepšování vlastností hrdiny jako v RPG, elementy survival hry na velikostně omezených, byť detailních otevřených světech a také i pár bodů ze souls žánru, například sbírání svých ostatků po předchozí smrti a obnovení všech nepřátel na mapě. A navíc se složení věcí a nepřátel na mapě po každé smrti také mění, trochu jako v rogue-lite.

Witchfire
Witchfire

Trochu to na mě celé působí, jako když pejsek s kočičkou pekli videohru. Je to možná až zbytečně složitý mix prvků, zároveň jde vlastně i o docela repetitivní záležitost, což je ovšem dáno omezením předběžného přístupu na dva herní světy z celkových šesti. Herní mapy jsou sice opravdu hezky detailní, vizuálně správně pochmurné (autoři se inspirovali obrazy amerických malířů krajin 19. století) a plné skrytých zákoutí, ale okoukají se.

Mohlo by se zdát, že bych tedy měl být z Witchfire zklamaný, ale není tomu vlastně tak. Hra má docela dobře zvolený styl vylepšování hrdiny a jeho výbavy, kdy můžete buď podnikat krátké výpravy, hrát „na jistotu“ a nosit do vaší základny zkušenostní bodíky dokola po menších objemech. Nebo můžete zariskovat a pokusit se vyčistit celou mapu s tím, že za odměnu si toho pak budete moci vylepšit opravdu hodně. A nebo také o všechno přijít.

Zkušenostní body slouží k vylepšování jednoho z šesti atribut hrdiny, přičemž s každým bodíkem se vám zároveň zvedne i celkový level. Ten se pak váže na možnost odemknout si novou zbraň, kouzlo či jiné vylepšení. Právě odemykání zbraní je důvod, proč se Witchfire umí zalíbit. Hra vám totiž dopředu neřekne, jakou zbraň si můžete odemknout, pouze její kategorii, podle dosahu. První jsou zbraně na krátkou vzdálenost (brokovnice či pistole), dále samopaly na střední vzdálenost a pušky na dlouhou.

Witchfire
Witchfire

Hra vás do začátku vybaví pouze revolverem, který není moc silný ani zábavný, nicméně s rozšiřováním vašeho arzenálu roste jak vaše destrukční síla, tak i způsoby, jak s nepřáteli zatočit. Zkoušení nových herních stylů mne docela bavilo, do každé mise si můžete vzít dvě zbraně plus jednu speciální, takže variabilita v tomto ohledu nechybí.

I přes to všechno ale pociťuji, že hře může hodně rychle dojít dech. Sbírání prokletých relikvií na mapě, sledování bludiček k jejich pokladu, odemykání truhel a hledání portálu ven z mapy sice rovněž přidává na znovuhratelnosti, Witchfire nicméně postrádá třeba nějaký hlubší příběh a hlavní motivace hry tedy prostě spočívá v odemykání nových zbraní a postřílení všech démonů. Stačí to? Možná ano. Ale stejně si říkám, že s koridorovou střílečkou s nějakým stravitelným příběhem by autoři možná udělali lépe. Třeba nakonec plná verze ještě překvapí.

Témata: zbraň, střílečka
  • Nejčtenější

IKEA otvírá pobočku v Robloxu, zaměstnancům nabízí 340 korun za hodinu

Švédská společnost IKEA chce oslovit i mladé zákazníky a tak se jim snaží přiblížit skrz populární...

Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení

Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

85 %

Nástupce Heroes, o kterém se nám ani nesnilo. Recenze Songs of Conquest

O čem zpívají bardi v putykách každého pohádkového království? O chrabrých činech, krutých zradách...

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

Vybíráme vítěze a poražené z herního svátku Summer Game Fest

Ačkoli herní akce E3 skončila, hráči o svůj maraton herních oznámení nepřišli. Pojďme se podívat,...

Youtuber počítá, kolik bomb spadlo ve Falloutu či nezaměstnanost ve Skyrimu

Youtuber Any Austin ve svých videích zkoumá fungování virtuálních světů v počítačových hrách....

Nákup deskovky může být pro lidi svátek, říká správce komunity hráčů

Premium Pro jaké deskové hry si chodí rodiny s dětmi a pro jaké hardcore hráči strategických kolosů? Co...

Dragon Age se vrací po deseti letech. Konzervativní fanoušky asi nepotěší

Na představení nového dílu fantasy ságy Dragon Age čekali fanoušci dlouho, o to větší zklamání pak...

Svatý grál na ekzém a suchou pokožku u dìtí
Svatý grál na ekzém a suchou pokožku u dětí

Produkty Atoderm od značky Bioderma jsou skvělou volbou pro péči o citlivou a suchou nebo atopickou pokožku. Slibují nejen hloubkovou hydrataci,...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až sto korun, což...

Dohra sporu o prsa Arichtevy. Lidé nadávají Blažkovi, jeho žena se omluvila

Herečka Veronika Arichteva (38) vyzvala lidi na sociálních sítích, aby přestali nadávat a vyhrožovat jejímu kolegovi...

V paneláku vyřízli kus stropu a propojili dva byty. Vznikl mezonet

Všechno je jednou poprvé, někdy to však bývá hodně náročné. Jako třeba vyjmout jeden podlahový panel a propojit...