Líbí se vám představa, že by vaše telefonní číslo mělo tvar 777 717 777? Jednička uprostřed sice ono „šťastné“ číslo trošku kazí, nicméně kouzlu tohoto čísla až tak výrazně neškodí. Dokazuje to i suma, kterou za něj prodávající žádá. Nejčastěji snadno zapamatovatelné číslo z druhé ruky vyjde na zhruba třicet tisíc korun. Ale najdou se i výjimky, v jejichž případě se neobejdete bez podstatně tučnějšího finančního obnosu.
Portál VIPČísla.cz, respektive jeho provozovatel Jan Rosenkranc, který stojí i za dalšími weby zaměřujícími se na přeprodej snadno zapamatovatelných telefonních čísel, si totiž toto konkrétní číslo cení na částku 1 815 000 korun (1,5 milionu bez daně). Jde o aktuálně vůbec nejdražší číslo v nabídce, druhé nejdražší je k mání za třetinovou cenu. V jeho případě jde však o pevnou linku: za číslo 222 252 222 žádá prodávající 605 tisíc korun, tedy půl milionu korun bez daně.
Pokud zůstaneme čistě u mobilních čísel, pak tím aktuálně druhým nejdražším je číslo s opakujícím se dvojčíslím 07. A to konkrétně 607 070 707 (respektive 607 07 07 07), za které prodávající požaduje 484 tisíc korun (400 tisíc korun bez daně).
Snadno zapamatovatelná telefonní čísla se jeví jako lukrativní zdroj příjmu. Záleží však, zda se vůbec najde někdo, kdo je ochotný za podobně unikátní číslo z druhé ruky zaplatit výrazně více oproti číslu pořízenému přímo u operátora, byť takové by mělo jiný tvar. Operátoři si totiž za taková čísla účtují obvykle zhruba šest tisíc korun (více viz Zlatá telefonní čísla překupníky stále lákají. Mohou slušně vydělat).
Každé číslo je však pouze jedno. A to je hlavní důvod, proč některá z nich jsou z druhé ruky k mání za mnohdy opravdu vysoké částky. Pro běžného uživatele jde tak prakticky o nezajímavé nabídky, byť i v této skupině se patrně najdou nějaké výjimky. Zajímavější jsou takováto čísla pro živnostníky či drobné podnikatele. Zejména ti jsou tak cílovou skupinou lidí, kteří taková čísla přeprodávají.
Mohou být totiž prostředkem, jak se snáze dostat do povědomí potenciálních zákazníků. Snadno zapamatovatelný sled číslic, ať už jde o logickou posloupnost, jejich zrcadlový zápis či opakující se součíslí, totiž může být ku prospěchu podnikání: takové číslo utkví v paměti podstatně snáze než běžné telefonní číslo.