Mnozí pamatujeme doby, kdy volání na infolinku bylo v danou chvíli tou nejrychlejší možností, jak se dostat k potřebným informacím či jak vyřešit aktuální problém. Druhou možností byla návštěva kamenné pobočky mobilního operátora, což je však časově o poznání náročnější. Dnes je nicméně díky internetu – respektive mobilním datům – možné spoustu informací dohledat ještě rychleji a snáze.
To však neznamená, že by zákaznické linky mobilních operátorů nebyly využívány. Hlasové automaty jsou i nadále v provozu, k potřebným informacím se volající stále prokliká přes obvyklé číselné volby. Stejným způsobem se může dostat až k operátorům infolinky, kteří jsou vesměs připraveni řešit složitější požadavky.
Ani v případě spojení s živým operátorem nestojí takový hovor zákazníka ani korunu. Volá-li ovšem v obvyklou pracovní dobu. Po ní už totiž bezplatnost takového hovoru může záviset na tom, jaký má volající důvod. Přesvědčili jsme se o tom při nedávném nočním volání na infolinku jednoho z tuzemských mobilních operátorů.