Big Questions s grafickou designérkou Janou Vahalíkovou nejen o vůni knih

Grafická designérka Jana Vahalíková popíše knižní typografii, to, jak se mění naše schopnost číst, jaké písmo je nejčitelnější a co všechno se podílí na kráse knihy.
Redakce Harper's Bazaar
——
28. března 2024

FOTO: LUCIE DESMOND

Spolupracuje s významnými českými nakladatelstvími, graficky zpracovala třeba edici AAA nakladatelství Argo, kde titulní strany slavných románů doplňují umělecká díla, nebo publikace nakladatelství Torst.

Ve své práci se zaměřuje na široké spektrum knih, ať už jde o beletrii, učebnice, knihy pro děti i velké cofee table jako jsou malířské monografie či bibliofilie. Co podle ní nakonec přitáhne pozornost čtenáře v moři nových knih, které vidí na pultech knihkupectví? Přiblíží i to, co je to dobrá sazba knížky a vysvětlí zajímavosti o tom, jak čteme, a proč se nám něco čte dobře, zatímco z jiné četby – lhostejno o jaké téma jde – se nám rychle unaví oči. Jaká je magická hranice počtu znaků, které se dobře čtou? Jaký formát knihy je ideální pro rychločtení? Co pomůže čitelnosti?

O pokorných knihách, neviditelném řemeslu a věčnosti papíru s knižní typografkou Janou Vahalíkovou.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu