Dacia poprvé spojuje mild-hybrid s LPG a dojezdem 1450 km. Jízda za pár korun u nevětšího modelu nevyjde draho
Mild-hybridní verze spalující LPG nabízí nejen nižší emise, ale i dlouhý dojezd a komfortní výbavu už od základu.
S modelem Bigster automobilka směle vykročila do segmentu C-SUV, kde rozšiřuje myšlenku cenově dostupného a přitom solidně vybaveného vozu. Zároveň zaujme širokou škálou motorizací, včetně plně hybridního ústrojí, mild-hybridu (s pohonem předních i všech kol) a úsporné LPG varianty. Právě poslední dvě varianty se spojují v rámci motorizace mild-hybrid G140, která je dostupná ve všech výbavových stupních s cenou od 552.000 Kč.
Mild-hybrid spalující LPG vychází z nám dobře známé tříválcové dvanáctistovky, od níž přebírá i výkon 103 kW s točivým momentem 230 Nm a je spojený se šestistupňovým manuálem. Přepínání mezi benzinem a LPG probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Průměrná spotřeba činí 7,6 l/100 km s LPG a 6,5 l/100 km v případě benzínu, přičemž emise CO₂ se pohybují mezi 124 a 148 g/km. Při jízdě na LPG jsou emise ve srovnání s provozem na benzin o 10 % menší. Díky dvěma nádržím ujede plně natankovaný Bigster 1.450 km. Nádrž na LPG se nachází vzadu pod podlahou, takže neovlivňuje objem zavazadelníku.
Základní výbava za 552.000 Kč zahrnuje automatické brzdění, asistent udržování v jízdním pruhu, detekci únavy řidiče a rozpoznávání dopravních značek. Standardem je manuální klimatizace, 10" dotykový displej s podporou zrcadlení telefonu a zadní parkovací kamera se senzory. Interiér doplňuje 7" přístrojový štít, volant potažený koženkou, disky z lehkých slitin 17" a látkové čalounění.
Výbava Expression s cenou 578.000 Kč přidává především komfortní prvky. Nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, vyspělejší zpětná zrcátka (vyhřívaná, elektricky sklopná) a vylepšené čalounění v kombinaci látky a denimu. Opěradlo zadních sedadel je dělené v poměru 40/20/40 s funkcí easy fold a středová konzola zahrnuje loketní opěrku s úložným prostorem. Vizuálně se Expression odlišuje diamantově broušenými 17" koly TERGAN a anténou typu shark.
S verzí Journey za 630.000 Kč se už Bigster přibližuje prémiovým vozům. Nabízí elektricky ovládané víko kufru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, zatmavená skla, bezklíčový přístup, 10" digitální přístrojový štít, bezdrátové nabíjení telefonu a multimediální systém Media Nav Live s audio Arkamys. Kola jsou větší, 18" design TAGASAN s diamantovým efektem, a čalounění působí hodnotněji díky kombinaci látky a materiálu MicroCloud.
Nejvyšší stupeň výbavy Extreme za 630.000 Kč přidává nad rámec Journey ještě panoramatické střešní okno, modulární střešní lišty a exkluzivní designové doplňky – například zrcátka v měděné barvě a 18" kola TAGASAN v černém provedení. Nechybí ani známé komfortní a technologické prvky jako hands-free karta, Media Nav Live, indukční nabíječka či adaptivní dálková světla.
Kromě dvou mild-hybridů G140 nabízí Bigster ještě mild-hybrid G130 s výkonem 96 kW a pohonem všech kol. Dle výkonu je vrcholem plnohodnotný hybrid G155 se čtyřválcovou osmnáctistovkou o výkonu 116 kW a automatickou převodovkou. Navzdory mnoha alternativám volí 40 % zákazníků právě verze na LPG. V loňském roce vzrostl celkový podíl tohoto pohonu na 1,98 %.
Zdroj: Dacia