Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Bigster Journey hybrid 155 – Nový model a spousta poprvé

44 komentářů

Frfla
Jo, libi. Design sice nic moc, ale jinak velkej kufr, dost mista vzadu, automat v cene, plnehodnotne stresni liziny. Ta nemoznost nastaveni sklonu sedaku u RIDICE fakt zamrzi, no musim otestovat v autosalonu u dealera. Ty ostatni minusove body jsou jen marginalni. Auto se mi libi, ale ta cena pres 700k je fakt uz dost. Byt to o 100k levnejsi, asi bych uz nevahal.
adamzprahy
@Frfla mně se to taky dost líbí, jen teda mě vždy zarazí pohled do tabulky na délku jen 4,57m. Názvem bylo člověk čekal větší auto, na fotkách i ten design bez měřítka vypadá na větší auto. Interiér vypadá prostorně, tak možná se podařilo dobře vytvarovat kabinu, která je zdá se vyšší než u Tiguanu nebo Tucsonu, a posádka i náklad se tam vejde lépe.

S cenou si nemyslim, že by byla vysoká, protože tohle zjevně není jen protažený Duster, je tam už dost řekněme mainstreamových věcí a on i ten aktuální udělal skok v technice a kvalitě. Reálnou využitelností něco mezi Tiguanem a Tayronem a ti stojí ve srovnatelných verzích mnohem více.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@adamzprahy

Jenže technicky je to pořád laciný Duster. Cenově už to ale rozhodně není levné auto. Nemám problém s tím, že by Bigster nebo Duster byl špatný. Jen už mám problém s value/money. Od auta téhle cenovky prostě nechci kompromisy, že za rok mám nápravy a šrouby ohnilé jak na 15 let starý škodovce...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za rok ohnilé nápravy a šrouby? Dej prosím nějaky odkaz, to me zajímá, to auto se mi docela líbí, díky moc. Je to novinka, působí poctivě @rohYpnol
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Musíš brát ze ma zkušenosti se svou skodovkou, tak to předpokládá i u dacie.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Myslíte, že patnáctiletá Dacia bude úplně v pohodě?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Bylo to vidět už i na novinářských autech... Prostě pořád je to lowcost, nahoře huj, dole... nic moc. Nápravy, nápravnice, výfuk, atd. ... tohle je na Daciích prostě všechno v lacinější podobě a nižší kvalitě... a i VW a Škoda už na tomhle šetří... bohužel.
adamzprahy
@rohYpnol ve firmě máme Sandero Stepway 2018 s nízkým (celoročním) nájezdem a nebylo potřeba nic než standardní servis. V rodině Duster 2 cca 3 roky a to stejné, nula závad a žádná koroze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@adamzprahy

Podívej se jak vypadá výfuk na 3 roky staré Dacii a Škodě... atd. Dacia schází mnohem rychleji. Neříkám že se to rozpadne, neříkám že to shnije za 5 let. Kastli maji paradoxně svým způsobem líp ošetřeno jak Japonci nebo Korejci...
adamzprahy
@rohYpnol nechtít kompromisy za 700 tisíc? Kompromisy neděláš u aut za 5+ milionu 😉

Nebo jinak, pošli mi sem jiné srovnatelně prostorné SUV se stejnou výbavou za stejné nebo menší peníze.

Podle mě žádné takové auto není. Takže value/money je dobrá. Že je psychologicky problém vidět 700+ tisíc u značky Dacia chápu.

btw nezapomínat že v testu je fullhybrid s reálnou spotřebou 5.1l / 100 km.
XTad
@adamzprahy Torres nebo Grandland jsou dokonce vetsi a stoji podobne.
adamzprahy
@XTad to bych netvrdil. Grandland je dražší, jeho základ za těch 769k nemá výbavu co Bigster v testu a hlavně ten je fullhybrid. Zcela srovnatelná motorizace je 1.2 mhev, nejprodávanější bude výbava E.x.pression s autoklimou a tam se bavíme o ceně 575 tisíc. To už je skoro 200 tisíc rozdíl a desítky procent. Torres bude nejblíže, ale stále dražší. Grandland neumí 4x4.

Konkrétně: Bigster E.x.pression 4x4 633k, Torres Club 4x4 749k. Bez 4x4 odečti u obou cca 50 tisíc (575 / 699). Grandland Edition 2WD 769k.

Překryv top verze Dacie s mainstream konkurencí byl vždycky.

edit: E😜ression tady systém přeloží na smajlíka...bože, to se dělo v diskuzích před 20 lety, ACZ udělejte s tím něco.
Futurista
@rohYpnol Ohnilé??? Ale no taaak. Napiš, že Bigster není pro tebe, že se ti nelíbí, ale nelži jak pětidemolice...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Futurista

Ale proč bych psal takový nesmysl??? Já proti Dacii vůbec nic nemám. Je to jedna z mála EU automobilek, která dělá auta pro lidi a nevymýšlí úplně cypoviny...

Ale nebudu sobě ani nikomu nic nalhávat. Dacia je prostě lowend a lowcost a je to něco za něco. I když vidíš bouračku, taktem vidíš že Dacia je lowcost. Narveš levý přední roh a jak je kastle měkká a jednoduchá tak se zkroutí a vykřiví úplně jinde atp... když zboříš německou prémii na předek, tak vzadu nic atd.

Dacia je dobré auto pro cílovou skupinu. Já jen říkám že Bigster už není levný, za ty prachy už můžeš vybírat, a to že to stále je jen Dacia u tak drahého auta už působí prostě rozpaky.

Za stejný prachy určitě můžeš mít Ssangyong a to je prostě plnohodnotný mainstream. Byť korejec, takže spodek taky není moc ošetřený...
Arese
@Futurista Proč sem cpeš ty komoušské výlevy?
Avatar - praptak
praptak
@Arese Protože to je zřejmě komouš.
Avantime
@rohYpnol Zas nebuď teatrálny, áno, je tam povrchová korózia už po roku ale nie je to ohnilé ako na 15-ročnej Škode. Kto sa toho bojí, môže si dať spraviť dodatočné ošetrenie podvozka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

Máš pravdu. Je to ohnilé jak na 20tileté Škodě 😁
PavelK_
@adamzprahy že to není jen prodloužený Duster bych tak úplně netvrdil. Má to stejný rozchod kol vpředu i vzadu. Tedy technický základ je stejný.
Avantime
@PavelK_ Máš tam inú výšku okien vrátane bočných, viac výbavy, lepšie utlmenie, hybrid s väčším objemom. To je podľa mňa viac rozdielov ako medzi hatchbackom a kombi. Tá vyššia cena oproti Dusteru je úplne adekvátna.
adamzprahy
@Avantime ano přesně tak jsem to myslel
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Ne. Technicky je to JEN prodloužený Duster. A to je ten zádrhel. Samozřjemě, že některé drobnosti vylepšili a ano, dokonce zvedli střechu takže dveře a bočnice jsou vyšší. Ale technicky je to to stejné. S jedinou vyjímkou a tou je tenhle hybrid, který v Dusteru není. Ale právě o tom to je. Ten hybrid je nacpaný na techniku Dusteru.

Dokonce paradoxně lepší odhlučnění nemá žádný reálný (měřitelný) dopad. Hlučnost uvnitř je stejná jako v Dusteru.
Avatar - Emel
Emel
@Frfla nastavování sklonu sedáku je docela výjimečný prvek i v mainstreamu... jiná věc je, jestli je sklon adekvátní.

Z textu si nejsem úplně jistý technikou... pokud je to tak, že mám ve vyšší rychlosti z hybridu atmosférickou osmnáctistovku s čtyřstupňovým automatem, tak to je docela problém - muselo by se to zkusit.
Futurista
@Emel Tomu nevěřím, systém si hlídá, aby byla stále nabitá baterie a v případě potřeby pomůže. Za dva roky se mi u Arkany Etech nestalo, že bych neměl baterii nabitou alespoň na částečnou pomoc, přesněji abych jel jen na spalovasí motor, kterej nestíhal... I při ustálený jízdě buď auto jede na benzín a dobíjí, nebo má nabito a, přepne na EV. Ale netvrdím, že to tak někdy nemůže nastat.
Avatar - Emel
Emel
@Futurista taky tomu moc nevěřím... ale podle testu... tohle je na co bych se zaměřil.
Avatar - lamal
lamal
@Emel
www.youtube.com/watch?…
Ma to v teste zmerane v kopcoch s nalozou, kolko si drzi nabitie baterie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Problém Dacie Bigster je, že už to není Dacia. Je příliš drahá, příliš dobrá na Dacii. Zato z druhé strany je to pořád základem Dacia, čili příliš lowendový model.

Jsem zvědavý, jak bude úspěšný. Ale mám obavy, že tady se to Dacii může vymstít. Mimochodem, filozofii, kdy Dacia má lepší hybrid jak Renault, té opravdu nerozumím.
Frfla
@rohYpnol ten hybrid je jen docasny. Nizka spotreba se bude s degradaci trakcnich aku pomalu zvysovat a podle me vystoupa az k 8l, coz vidim u 4valce na tak velky a tezky auto. Otazka casu 5-6 let. Pak uz vysoka spotreba nebo novy aku (u FullHybridu) za cca 50k a navic servisak z Horni Dolni vam to nevymeni.
Futurista
@Frfla Ty jsi pohádkář... 😁 5-6 let. 😁 Asi věštec. No nic. Hlavně si plivnout, viď. 😁
Avantime
@rohYpnol Problém hlavne je, že ty máš vždy nejaký problém. Ako ti tu už písal adamzprahy, daj nejakú porovnateľnú cenovú alternatívu pri novom aute s obdobnou veľkosťou a technológiou. S tým lepším hybridom ako je 1,2 E-Tech v Renaulte máš pravdu, to je zaujímavý paradox.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Nebudu dohledávat konkrétní nabídky. Ssangyong máš za obdobné ceny. A není to lowend. Další konkurence bude MG HS...
adamzprahy
@rohYpnol nemáš, viz výše. Pochybuju že dostaneš slevu 100+ tisíc aby se to mělo šanci v reálu dorovnat.

MG HS - jo to bude asi nejblíže. Ale to auto je taky lowcost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@adamzprahy

MG HS žádný lowcost není. Ani omylem. V minulé generaci bych ho tak nejspíš označil. Novou generaci rozhodně už ne.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Spravne, zadny low cost!

Je to proste cinska sra#ka.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Hybridy nebrat !
Lempl Klaun
@Dušan Trnka

My to víme, Arese! 🤡
Arese
@Lempl Klaun Lempl Klaun sem opět vyblil své šílené fantasmagorie. Co tam máš dál, ubožáčku? 🙂
Lempl Klaun
@Arese

Dušan smrká 🤧
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dušan Trnka

První majitel a prvních 5 let asi ok. Každopádně za 10 let to bude bazarové peklo.
Avatar - Flai
Flai
proboha vážená motoristická redakce, lyže v kabině nikdy obzvláště pak např. rakousku jsou za tohle jsou tvrdé tresty
Avatar - Ham.
Ham.
@Flai V Rakousku se nesmí v kabině převážet volně ložené lyže nebo třeba lyžáky. Ale uložené v příslušném vaku, který je ukotven třeba k okům k tomu určeným v podlaze kufru se převážet bez problémů mohou.
Avatar - wikinko
wikinko
@Flai Odkial mas taku blbost ze sa v Rakusku nesmu prevazat lyze v kabine? Cital si to v Blesku?
Jan Pešek
Srovnání s konkurencí, jako s Tayronem ? To člověk jde takhle pro Tayron a přiveze si domů Bigster. Nebo jiný jde pro GLC a přiveze si Duster.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Nechapu ten stesk, ze navigace bezi uprostred a pod vilantem jsou jen sipky.
To je snad dobre, ne?

Jinak by to zabralo cely prostor a zmizely by jine, dulezite informace.