Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Plug-in hybridní BMW řady 3 má vyšší spotřebu než benziňák, ukázalo měření

113 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Auta na baterky tady už byla před 120-ti lety. Je to muzeum. Diesel je VÝRAZNĚ EKOLOGIČTĚJŠÍ ALTERNATIVOU!
Avatar - Warrual
Warrual
Jejda 😁
webpaja
Nejdřív si zaplatil dotace Tesle Volkswagenem a teď nám zkouší nalhat tohle? Průměrná spotřeba 330e na Spritmonitoru je 4,98.

Americká klasika...a EPA? Snad ani nemluvit :no: :no: :no:
kesumb
Je to ta stejna metodika, podle ktery ujede TMX 500 km a realne je rada za 300?

Uz to zacina bejt dost trapny...

S PHEV mam najety tisice km a zadny nikdy v zadnym realnym nasazeni nema vetsi spotrebu nez klasicka verze s stejne objemnym spalovacim motorem nebo podobnou jizdni dynamikou a tim myslim s vybitejma akumulatorama
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zkus Plzeň - Ostrava a zpět. V zimě a s přívěsným vozíkem... :-!
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Hamuna už tady vážne doporučoval TMX na tažení vozíku 2t v -15 na 1000km.
Vocas
😁 😁 😁
ryccardo
Toho sme zda se urazili tak uz sem neleze sirit ty svoje blaboly 😁
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
On je ten radoby intelektual dost splachovaci takze asi jo. 😉
kesumb
taham za tim 800 kg ( prazdna hmotnost) sklopku a jde to bez problemu. Spotreba je na dalnici kolem 10l
Niemand
Ja mám skúsenosti, len s klasickým hybridom. Ale je logické, že PHEV by sa mal pri určitej úrovni vybitia začať správať ako hybrid. Ale neviem, či je to štandardné nastavenie. Či sa to nesnaží za každú cenu držať úroveň nabitia, alebo nabíjať.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: :yes:
Anonym
ukázalo, že ekoprasata v EPě a Bruselu mají místo mozků naklepanou kotletu, jak pravil fešák Hubert.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lyon667
lyon667
To snad ani netřeba měřit 😊
Arese
Jen další z mnoha příkladů praktických dopadů současné zcela ujeté, falešné a pokřivené rádoby "zelené" politiky vymaštěných byrokratů ve vedení EU! 😒 :no:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Bez starostí, k volbám chodím pravidelně a levičáky určitě nevolím, "pane" Cicero! 😉
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Nejvetsi levice je ted ODS co je tak posledni dobou sleduju 😒]
Avatar - pradeda777
pradeda777
..tak tak....a ANO s ČSSD jsou extrémní levice...trochu víc nalevo od komunistů..... 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
topten
kdyz to vecir nestrcej do zasuvky tak je logicky, ze vybitej a tezsi hybrid bude brat vic
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
neni to tak. X5 45e ani v dalnicnich rychlostech hodne nad povoleny limit nezere vic benzinu nez 40i.
Mig_35
Pokud je rozdíl v hmotnosti baterie plus motor třeba 200 kg, projevit se to musí. Logicky.
Anonym
Ve vysokých rychlostech (a zvlášť bedna jako X5) je váha téměř zanedbatelný faktor. Více než 90% se potýkáš v tomto případě s aerodynamikou. Váha a valivý odpor jsou marginální. To ke kesumbovi. Že mu v pohodě věřím.
Samozřejmě když dojde doba nabitá šťáva (která je z ničeho a zadarmo, že?) tak pak je váha na okreskách a ve městě o mnoho významějším faktorem.
Edit 16:50 palcovácí kokůtci...nějaký argument?
Třeba něco s poměrem použité energie ve vyšších rychlostech? Aer👋váha/valivý odpor a mechanika?
Nic. Čili zase jen pár zaprděnejch zakomplexovanejch nul. Co nic neví a vědět nebudou. A tak strašně moc je štve, že ten arogantní fostek má co nabídnout do diskuse. Tak rychle, kliknu na ten :no: , abych svou ubohost podepsal 😁 :-!
FOSTEK RULEZ!
kesumb
Hmotnost je znát hlavně na brzdách, není to na první pohled, ale když trošku jezdíš tak to tam pochopitelně je. Když je auto vybitý, je někde v bateriích cca 2 až 3kWh, které systém pořád udržuje. Navíc spalovací motor to zvládá velmi dobře.
Nicméně žádný PHEV není (dobře nejel jsem s 91😄 sportovní auto. I přes to, že tu kdekdo povídá o sportovním chování a nízkým těžišti, je to kravina. Pedál brzdy se chová pokaždé jinak a totéž se dá říct i o plynu. Oboje bylo sice v X5 lepší než v Superbu iV, ale je to tam pořád. Superb iV je až otravně těžkej na zadek, takže na okreskách odlehčuje přední kola na nerovnostech a chová se ještě hůř než normální Sup, kterej fakt není etalonem podvozku střední třídy.
kesumb
Rozdíl v hmotnosti je jedna věc, druhá pak jinak naladěný spalovací motor, který víc počítá s pomocí elektromotoru. A pak je tu rekuperace a k té optimalizace chodu spalovacího motoru tak, aby se víc vykrejvaly okamžiky, kdy spalovák nemá účinnost.
Mig_35
Při jízdě na dálnici ustálenou rychlostí pomáhá elektromotor?
kesumb
Že já sem vůbec píšu.

Při ustálený rychlosti pomáhá elektromotor tím, že může být spalovací motor naladěný jinak a na vyšší účinnost. Proto má taky R6 3,0 v 45e jiný výkon a i jiný průběh. A rozdíl v hmotnost je v takovýmhle autě při ustálený jízdě téměř zanedbatelnej, viz výše Fostek. Navíc na jízdu ustálenou rychlostí není potřeba 280 nebo 340 koní kolik ten spalovací mtoor má (oboje má omezovač). Proto se jiné naladění může víc projevit. Nemluvě o jinak nastavený převodovce. Takže i přes to že to nechápeš hybrid i na dálnici nemusí žrát víc.
A pak mi ukaž, jak dlouho jedeš ustálenou rychlostí. Reálně je to nesmysl.
Mig_35
To je ale blbost. Výrobce se snaží mít co nejnižší spotřebu potažmo emise. Takže proč by se u benzinu “sebepoškozoval”?😊
Že já sem vůbec píšu😊
Edit: na dálnici se jede hlavně ustálenou rychlostí.
kesumb
40i má 340 koní, motor v 45e má "pouze" 280. Na podobné jízdní výkony se dostává elektromotorem. Tím taky překlenuje neefektivní stavy spalovacího motoru.
Asi jezdíš na jiných dálnicích nějak jinak než já. Nebo se táhneš někde za kamionem. Já jezdím v provozu a trošku svižnějc, takže brzdím a zrychluju pořád.
Mig_35
Instalovaný výkon nemá na spotřebu prakticky žádný vliv. Když jsem měl 40i v sérii 326 koní mělo auto úplně stejnou spotřebu jako teď se 405 hp. Já brzdy nepoužívám téměř vůbec, nauč se to, snižuje to spotřebu. Plynulá jízda může být i rychlá, stačí trochu přemýšlet za volantem.
edit: a hmotnost automobilu má samozřejmě vliv na spotřebu. jinak fyzika neplatí.
Anonym
viz já níže
Avantime
Vie vôbec EPA, že to auto sa dá nabiť a prejsť aspoň 30 kilometrov s nulovou spotrebou benzínu? Je to priam šokujúce zistenie, že auto, ktoré vláči nejakých 200 kg batérií má vyššiu spotrebu, vau! Kto by to bol povedal?

Problémom plug-in hybridov nie je spotreba ale slabý elektrický dojazd a väčšine prípadov absencia rýchlonabíjania. To je inak aj dôvod prečo sa obstarožný Outlander PHEV tak dobre predáva, lebo snáď ako jediný plug-in u nás zvláda aj jednosmerný prúd. Čo by za to majitelia plug-in hybridných BMW dali... 😊

edit: Topten ma predbehol.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A ještě ekologičtější je Outlander s dieselem. :yes: Má o třetinu nižší emise CO2
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
máš na mysli svojeho smraďocha?
Anonym
Na komoru.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemá ale rychlonabíjení negativní dopad na baterii (která v PHEV už tak dostává zabrat)?
Avantime
Môže byť, ale nech to má aj kratšiu životnosť ako nabíjať v lepšom prípade cez tri hodiny, v horšom aj 8 hodín. To fakt len že má niekto doma alebo v práci wallbox, inak je také auto nanič.
Avatar - Ham.
Ham.
Proč by bylo na nic? Lidé kteří si mohou dovolit nové auto přes 1 mio. většinou nebydlí v paneláku a možnost dobíjení doma nebo v práci mají. Samozřejmě pokud takový člověk převážně jezdí dálky po dálnicích, tak se mu takové auto nevyplatí a je pro něj lepší volba diesel. Pokud ovšem někdo pravidelně jezdí do práce a z práce do cca 80 km, po nákupech a běžných denních záležitostech tak je kandidát na PHEV. No a když jednou za čas jede dálku, tak není zvědavý na nějaké rychlonabíjení na dálnici u kterého by čekal. Od toho si koupil PHEV aby ho nabíjení nezdržovalo při cestování a měl v záloze vždy obyčejný hybrid, který je na dálnici sice na prd, ale na okresce a především ve městě funguje jako normální hybrid a navíc, pokud je to potřeba, tak si ho může na dálnici dokonce nabít do plna za nějakých 30-40 minut pomocí ICE aby mohl v některých městech vjet do centra kam mohou jenom EV (to dobíjení přes ICE, který musí nabít třeba 15 kWh baterku a ještě pohánět auto je sice z pohledu spotřeby PHM neefektivní, ale ekonomicky výhodné, za nějaké dva litry na spotřebě navíc mohu vjet do centra bez zdržování se nějakým přestupováním do taxíku a navíc ještě zadarmo zaparkovat a to se stokrát vyplatí). Doma pak je celkem kytička, jestli se auto nabije za 3, 5 nebo 8 hodin, prostě je na to celá noc.
Avatar - Dinar
Dinar
Jasně a logicky, ale stejně mám obavu, že se i přesto znova dozvíš, že také auto je na nič. 😁
Avantime
Veď to píšem v poslednej vete. Kto má možnosť každý deň doma na dvore alebo v garáži v práce nabíjať, tak super. Tam je fakt jedno, že sa to nabíja cez noc 8 hodín. Potom ale nerozumiem, prečo stretávam plug-iny v meste na verejných nabíjačkách. Baba príde s Optimou PHEV pred Kaufland, dá to nabíjať a ide nakúpiť. A načo? Aby auto bolo pol hodinu na nabíjačke a zvýšil sa mu dojazd o 2 km? To mohol zatiaľ niekto využiť potenciál tej rýchlonabíjačky a na 80 percent si doplniť baterku vo svojom elektromobile. Sú jednoducho prípady, kedy by sa to rýchlonabíjanie hodilo.
martin.blader
DC rychlonabíjení u plug-in hybridů právě moc smysl nemá. Od toho je tam ten spalovací motor. Proč by si někdo kupoval plug-in hybrid, a pak při delší cestě každých pár kilometrů stavěl, když má v autě plnou nádrž benzínu?

Jinak ten Outlander stejně neumí DC dobíjení rychlejší než 22 kW, což je stejně, co dá i AC třífázová zásuvka. Kterou ale Outlander neumí pořádně využít, protože ta jeho palubní nabíječka si vezme maximálně 230 V 1x16A. Možná právě proto má i ten chademo DC konektor. Ale ani tak bych to neviděl jako velký problém, PHEV je určen k tomu, aby se dobíjel každý den přes noc doma a to lze u těchto malých baterií pohodlně i z obyčejné zásuvky.
Niemand
Američania to samozrejme vedia na rozdiel od tupej EU normy neuvádzajú hausnumerá ako 1,2l/100km. Ale uvádza elektrický dojazd a spotrebu s vybitou batériou ako dve samostatné čísla.
DonVito
O tom, ze BMW nemuze fungovat v optimalne v hybridnim modu pisu porad.

Takze hlavne prosim informaci z tohoto clanku nezobecnovat.
Toyota, Honda a Mitsubishi na tom budou v hybridnim modu mnohem lepe.

Btw. Nekdo si stezujena metodiku EU - ze hybridum nadrzuje 😄
No koukam, ze za oceanem se deje pravy opak.
To ze se da jezdit za nulu se nejak nezohlednuje...
Kazdy kdo si chce koupit PHEV (plug-in hybrid), tak si musi rozmyslet svuj denni najezd. A z toho vyvodit, jestli jeho spotreba bude odpovidat spis evropske norme nebo te americke.

PS Informace od EPA bych bral s rezervou.
webpaja
Překvapení by bylo, kdyby jsi to tvrdil na základě vlastních zkušeností. Ale vzhledem k tomu, že tu pár kluků 330e jezdilo a s úplně jiným výsledkem než tvrdí EPA nebo ty, tak se obávám, že to budou z tvé strany jen domněnky. 😉
Zpátky z hrušky na zem...
DonVito
Heled, ja k tomu mam technicke oduvodneni 😉
Proc myslis, ze BMW nenabizi hybrid bez zasuvky???
Ti kluci delali prime srovnani 330i vs e?
Jaky byl tedy vysledek?

Ja hybridum, vcetne tech plug-in fandim 😉
A jak pisu, EPA neverim.

Takze uplne nevim o co ti jde.
webpaja
Aha, takže domněnky. Nedělali, asi by ani nebylo proč. Auto co je schopno bez odříkání dát 30km na elektriku do práce a z ní. Jinak jezdí do 5-ti litrů a stovku dá za 6...

Ale jak říkáš ty, nemůže fungovat :-!
DonVito
Co? 😄 Ja nic takoveho netvrdim ani nahodou. Mozna jsem to spatne napsal. V "hybridnim modu" pisu pro pripad s "vybitou" (i kdyz to je nepresny pojem) baterkou.

Jde o to, ze 330e nebude zrovna vyhra v pripade, ze ho nebudes nabijet.

Asi mi uplne nerozumis.
Ja (a EPA) pisu o porovnani spotreb vybiteho 330e a 330i.

Kdyz nabijis, tak funguje 330e urcite dobre. :yes😒br /> A samozrejme snad kazdy dosahne vyrazne nizsi spotreby v tomto pripade (pripadech).
Tady byla rec o spotrebe v hybridnim modu (28MPG..) 😉
"However, the problems start to show up once the juice runs out."
Jinak ma ale novy 330e 75MPGe :yes:

Kdyz nenabijis, je ten prinos proste mensi.
Podle EPA dokonce negativni 😄
To je cele, na co poukazuju...

Hybridum zdar

PS Nejsem si jisty, zda jsi clanek pochopil, nic ve zlym.. Uprimne, podle toho jak je to podano acz, se to asi uplne pochopit neda 😄
https😐/www.bmwblog.com/…el-needs-source/
Niemand
Nemôžeš porovnávať niekoho konkrétne spotreby. Američania majú dobrý spôsob merania v tom, že uvádzajú dojazd na batériu a spotrebu po jej vybití. Ako presne merajú tu spotrebu po vybití som nezisťoval, ale aj pri Piuse prime sú tam podľa mňa iné hodnoty ako by som očakával na základe uchvatiteľských dát.
Avatar - Dinar
Dinar
Bmw nenabízí hybridy, protože umí dýzly, vedle nich nedávají klasické HEV smysl. Hybridy nabízejí automobilky, které dýzl neumí, resp. prodávají hlavně na trzích, kde je nízká cena benzínu nebo lokální regulace ve prospěch benzínu.
Jiné je to s plug-in hybridy, tj. řešením lokálních emisí možností jízdy v čistě el režimu (tedy zcela bezemisně, což hybrid neumí), ale také nabízejícím možnost cestování bez kompromisů, protože ta auta jsou osazena plnohodnotnými spal motory bez omezení vmax, funkčnosti awd, bez vytí variátoru atp., tedy věcí typických zejména pro zastaralé hybridní pohony toyoty.
V plug-in hybridech, je bmw mezi nejužší světovou špičkou. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Plýtváš slovy na někoho, pro koho je nejprémiovějším pohonem vůbec 2,5PHEV od Toyoty. Nepřeháním, doslova.
DonVito
https😐/www.auto.cz/…ctyrvalec-131614
Co rikas tomuhle, Karle?

Pockame na prime srovnani PHEV X3 vs RAV-4.

Pak si rekneme. Jenom pro porovnani, RAV PHEV se parametry blizi spis 45e nez 30e.
Tak uvidime, vy zavYli fanousci BMW 😄

PS Bavit se o premiovosti pohonu s nekym, kdo jezdi v dieselu je asi zbytecny :-!
Protoze pro tebe premie musi mit nejlepe deset kvaltu, nejmin sest valcu a na zadi TDI 😁
Tady odkaz na nejvic nejpremiovejsi motor, jaky kdy existoval, podle tebe..: https😐/www.shutterstock.com/…feb-2007-649029c 😉
Šimpanz
No zrovna 2,5 HEV od Toyoty/Lexusu končí ve srovnání s minulou generací 330e dost tristně, srovnání s tou současnou 330e by dopadlo ještě hůř.
https😐/www.motoring.com.au/…mparison-106534/
https😐/autobible.euro.cz/…ybridy-sportuji/
https😐/www.youtube.com/watch?…
DonVito
Ale tady je rec o novem PHEV.
kesumb
Hele docela by stálo zmínit, že BMW a to tu značku rád nemám, musí mít v případě X5 velmi efektivní elektrický pohon. Protože na tu hmotnost, čelní plochu a odpory to dojede na elektřinu fakt dost. Museli tomu dát hodně práce.
Niemand
Až tak by som to nehrotil BMW má s Toyotou rôzne dohody. Toyota využívala diesle od BMW pre EU trh a BMW malo prístup k technológiám Toyoty okolo hybridov. A to nie je len neobľúbená eCVT, ale roky vývoja elektrických motorov a meničov. Toyota sa rozhodla naftu ukončiť, lebo v jej predajoch bola stále minoritná. Koľko vecí využilo BMW neviem.
eCVT zrovna nie je patent Toyoty a používajú aj iné automobilky lebo neexistuje nič vyššou efektivitou.
Viem, že si fanušik BMW, ale aj tak by som to tak neglorifikoval Vmax majú obmedzený tiež a ich AWD rozhodne nie silná stránka. Vid test X3 na Garaz.tv.
Mig_35
Dik za ten odkaz na test X3 na sněhu. Už věřím Dinarovym slovům, ze se chová vlastně jako zadokolka :-! Jen si nejsem jistý, jestli je za to potřeba priplacet.
DonVito
Promin ale mluvit o zastaralosti v hybridu v souvislosti s Toyotou - absolutnim leadrem trhu hybridu...

A nejhodnotnejsi automobilkou sveta.

Beru to jako ironii. Protoze o autech prece trochu neco vis 😉

https😐/www.greencarcongress.com/…0200120-tme.html

PS To s tim dieselem a nenabizeni full-hybridu je zajimava (tva vlastni?) dedukce. 😄 Proc tedy vlastne nabizeji benziny? 😁 😁 😁
Avantime
No úprimne, mám skúsenosť s 530e a najnovšie aj s DS7 Crossback E-Tense a hádajte, kto má lepší plug-in hybrid. 😊 Obe autá sa z môjho pohľadu žalostne pomaly nabíjajú, keďže nemajú DC ale len striedavý prúd. DS je na tom s časom horšie, z domácej zásuvky sa auto nabíjalo 8 hodín, BMW 4 hodiny.

Napriek tomu vie rozumnejšie hospodáriť s energiou, hoci nemôžem to úplne objektívne porovnať, lebo BMW som mal v čase, keď ešte mrzlo. Ale teda ako píšeš, nevie to myslím jazdiť v hybridnom režime, Auto eDrive vyčerpá batériu skôr a čisto elektrický dojazd Max eDrive vydržal na 31 km.

S DS som jazdil v takej bežnej mestskej premávke celý čas v hybridnom režime so spotrebou 1,4 litra a batéria vtedy vydržala 54 km. Potom vo voľnej víkendovej premávke s čisto elektrickým dojazdom a vydržal mi 51 kilometrov so spotrebou 0 litrov a 18,3 kWh, čo je na plug-in hybrid veľmi slušné. Škoda toho pomalého nabíjania resp. nemožnosti nabíjať aspoň občas rýchlejšie.
DonVito
Ta nemoznost nabijet rychle baterie plug-inu je ve prospech zivotnosti. A taky ze proste tak mala baterka moc velky nabijeci vykon zrejme ani nezvladne.

Uz tak dostavaji baterky dost zabrat, kdyz se spotrebuje dejme tomu kazdy den kompletni cyklus. U PHEV nepredpokladam zazracnou zivotnost ani jako u Toyoty HEV ani jako u Tesly.
U TM3 mas na cyklus treba 300-400km.
A kdyz delas melci cykly (treba jen 80km denne - vybiti na 50% - a pak nabit pres noc na 80😖, tak baterka vydrzi mnohonasobne vic.

Jinak, ze bude DS lepsi hybrid nez BMW, jsem psal i pod testem DS...
https😐/www.auto.cz/…in-hybrid-133835
webpaja
To víš, že bude lepší. Minimálně v tvém boji 😉
DonVito
To neni zadny muj boj.

To je technicke zhodnoceni hybridnich soustav.

Jestli tady vede nekdo mein Kampf, tak jsi to ty. I s tim primerem.
Protoze pro tebe je predstava, ze nekdo ma neco lepsiho nez D3 sci-fi 😉

Mne jsi vycital, ze jsem s tim nejel.
Ty jsi s DS7 taky urcite nejel.
webpaja
To jsi vedle s D3, ale jak ta jedle. DS jsem nejel a zatím nepojedu. Nemá smysl zkoušet technické hajdy za peníze Jagu nebo AR 😉
DonVito
No aspon za ty dve posledni znacky :yes😒br />
Jag ma dokonce i EV.

A AR dostane mozna pohon z hajdy DS 😁
webpaja
Přesně jak píšeš k DS7: "Ona ta šťáva v bateriích totiž rychle mizí, udávaným 58 kilometrům v čistě elektrickém režimu jsem se nedostal ani na dohled, elektrický dojezd se spíše pohyboval kolem 30-40 kilometrů."
DonVito
Kdyz uvadis hodnotu dojezdu z testu acz, mel bys vzit pro porovnani hodnotu 530e z testu acz 😉
Realita elektrickeho dojezdu je 58km DS7 normovanych vs 61km 530e normovanych.
Takze zhruba plichta. A dalsi kilometry se bude lamat chleba, podle toho, kdo ma lepsi hybrid... A DS7 ma spotrebu 1.3l/100km, BMW 1.6l/100km 😉
Proc asi?
kesumb
Teplota udělá u PHEV strašněj rozdíl. Sup IV dá v mrazu 30km a úplně stejnou jízdou na naprosto stejný trase jdem včera dal k těm 30 ještě dalších 20.
Jinak jak 45e tak Sup iV poté normálně jezdí v hybridním režimu i po vybití baterie. Ostatně u obojího vidíš na "otáčkoměru" kolik můžeš přidat plyn, aby se to ještě nenastartovalo. Teoreticky to ale i v tomhle režimu jde vybít na mezní hranici i pro hybrid tak, že už se to nastartuje hned jak to se to pohne a to i v malinký rychlosti.
Freddka
Haha tak kdyz to nenabili, tak to je jasny 😄
Pripadne jeli rovne po dalnici 1000 mil, to je pak taky jasny 😄

Ale jinak klid, ono to funguje jak ma jako kazdej plugin. Nikdo nerika, ze je plugin vzdycky vyhra, ale pro spoustu lidi / situaci jo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A to nabití se jako nepočítá? To je nulová spotřeba? Ty baterie nabíjí nějaký fantom?
Můžou si tedy benzíňáky udělat nějaký "odpočet"? Protože to není nic jiného.
DonVito
Ahoj Wine.

To nabiti se pocita 😉
A Americani na to maji presnou normu...

330e ma bez nabijeni 28MPG.
S nabijenim ma 330e 75MPGe.

Tesla Model 3 ma 130MPGe.

To koukas, vid, ty fantome. 😄

PS Zajimavy srovnani cisel ne? Kdopak je tu winner, Wine?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To si vyřiď s Freddkou, ten tady něco blábolil o tom že to nenabili.
DonVito
Fred jen vysvetluje, jak dospeli v EPA k te spotrebe.

O fantomovi jsi psal ty 😄

Ale OK :yes😒br /> Beru to jako pochopeni.
Niemand
Plačeš na zlom hrobe. Zrovna Amíci toto riešia dosť dobre, kde udávajú dojazd v EV režime a spotrebu s prázdnou batériou. To len v EU ti musí stačiť jedno hausnumero, ktoré ti nepovie ani dojazd na elektriku ani spotrebu na dlhej ceste.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Spotřebu udávají ty správné normy a ne to co naliješ do auta. 😉
Niemand
Zopakujem čo som napísal vyššie. Zrovna Amíci toto riešia dosť dobre, kde udávajú dojazd v EV režime a spotrebu s prázdnou batériou. To len v EU ti musí stačiť jedno číslo, ktoré ti nepovie ani dojazd na elektriku ani spotrebu na dlhej ceste.
martin.blader
Nedávno jsem narazil na podobný český článek o jiném autě.
V obou případech není vysvětlena zásadní věc, kterou autoři ani nejsou schopni opsat z článků, ze kterých čerpali. EPA udává čistě elektrický dojezd a spotřebu s nabitou baterií v MPGe (to je pro neznalé do sebe zkombinovaná spotřeba benzínu v MPG a k tomu spotřeba elektřiny přepočtená na množství benzínu o stejném množství energie). A k tomu zvlášť benzín s vybitou baterií (což z toho udělá obyčejný full-hybrid) klasicky v MPG. Tato srovnání srovnávají jen spotřebu samotných spalovacích motorů.
Přičemž je právě překvapivé, že silnějšímu spalováku vyšla o něco nižší spotřeba, a to i ve městě, než slabšímu, byť těžšímu hybridu. Snad se někomu časem podaří objasnit přesné důvody. Jestli je to opravdu jen ta hmotnost, nebo jestli se k tomu třeba ta úplně vybitá 330e nesnaží tu baterii trochu dobít ze spalovacího motoru.

Jinak formulace v článku jsou poměrně zvláštní. EPA si na nic neposvítila, je to vládní agentura, takhle měří standardně každé auto a ke každému vznikne jakýsi energetický štítek s jednotlivými spotřebami. Srovnání s minulou generací je pak čistě věc daného novináře, který si našel příslušný x let starý údaj na internetu k minulé generaci, EPA nic nesrovnávala a v ničem se navíc nešťourala.
Mr.Murphy
.... jo jo.... ale evidentně i takto hloupě interpretovaný výsledek testu sem nažene do diskuse spoustu bijců kteří mají jasno že PHEV je úplně na nic, je to výsledek invazivní politiky krypto-eko-komunistů atd.... 😄 Přijde mi to ze strany redakce dost ubohé sem přepsat z kontextu vytržené závěry jednoho testu a nechat to žít vlastním životem.... jako beru, že to je hotové za 5 minut a lidi klikají.... easy money.... které bych spíš čekal na jiných webech.....

Jinak já v PHEV Superbu jezdím měsíc a spotřebu benzínu mám zatím 0,7/100 😄 viz: https😐/blog.auto.cz/…iste-elektricky/

Neříkám že PHEV je universální řešení pro ekologizaci přepravy, ale pro relativně velkou část uživatelů je to myslím zajímavá a ekologická volba....

Mimochodem, Superb iV i když má baterku vybitou na úplné minimum tak díky rekuperaci nějakou tu energii vždycky vydojí a pak třeba na semaforu prvních 15m ujede zase bez spalováku takže se snaží šetřit jak to jde, i když je na suchu.... Jsem si celkem jistý že i v tom "vybitém" režimu by měl nižší spotřebu než identické auto jen s tím TSi a bez baterky.....
kesumb
To je teda dobrý, já to mám 4 měsíc a mám spotřebu kolem 4l. S přepočtením na cenu na kilometr (myslím tím koruny, ne C02) jsem pak někde kolem 5l nafty. Doposud jsem měl 200kW tsi a nikdy jsem neměl pod 10l na nádrž.
Nejvíc mívám při tahání vleku po dálnici a většinou je to něco jako 10l (s dopočtením ceny elektřiny přepočteným na ekvivalent ceny benzínu při trasách 200+km). Totéž mělo 200kW TSI 11-12l. Fakt ale je, že ten systém zvládá 800-1600kg vleky v městských a okreskových rychlostech. Na dálnici se tomu při rychlostech 120km/h do kopce už nechce. Tam bylo TSI jinde. Problém toho auta je ten malej spalovák, bez elektromotoru by se to nehlo a je to na tom znát. Ale já jsem fakt specifickej případ a jezdím s tím jako s těma 200kW a na to to iV není moc stavěný.
Mimochodem jsem se v kopci předjížděl s HEV RAV4 (taková ta stávající generace) a na první dobrou to auto jede docela dobře. Respektive iV o moc líp v rychlostech kolem 80-100km/h nejede. Pak ale přišel kopec a rychlost přerostla 120km/h a mezi těma autama byl najednou rozdíl třídy ve prospěch Superbu. Ale i tak by ten Sup by k tomu elektormotoru potřeboval prostě podstatně silnější spalovák.
martin.blader
Leda jestli bude někdy nějaký hybridní Superb RS. Od škodovky momentálně jedině Octavia RS, jinak se člověk musí poohlédnout po něčem jiném. Například právě po 330e, ale pochopitelně za jiné peníze.
kesumb
bude něco jiného, už bylo Superbů hodně...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Zeby ten Superb mal turbo a Toyota nie ?
DonVito
Tak ta Toyota mohla mit 2.0 nehybrid 😄

Jestli to byl skutecne hsd 2.5, pak jde asi taky o rychlost. Superb bude hodne tezit z aerodynamiky nad temi 120km/h.

A taky jsi nejak nezminil, jak byl Superb nabity 😄
Protoze jestli byl nabity, pak se netes na souboj s nabitou RAV-4 PHEV :-!
kesumb
Musel to být hybrid, protože ze začátku to bylo studený a kouřilo se tomu od vejfuků jenom v kopcích a v zátěži. Ale každopádně Sup je menší. Nicméně na předjetí v rychlostech kolem té stovky to moc nebylo, aby to mělo trošku hlavu a patu. Karta se obrátila někde kolem těch 120km/h a taky v tom okamžiku přišel kopec. Nevím každopádně jak dlouho vydrží baterie Toyoty plně dotovat elektromotory. Sup si nechává kapacitu cca 3kWh ikdyž ukazuje nulu. Mám za to, že RAV i plně nabitý tolik k dispozici mít nebude. Takže je jasné, že nakonec bude Sup rychlejší. Ten s maximální podporou elektromotoru odebírá napodlaze kolem 40-50 kW, tzn měl by tu maximální dopomoc vydržet nějaké minuty. Ale zatím jsem to ani v extrémech nedostal nikdy do stavu, kdy by se to napodlaze chovalo jinak nabitý nebo úplně vybitý. Pokud se dostanete do té rezervy, začne to masivně dobíjet.
Až potkám RAV 4 PHEV budu už snad mít tu 45e, takže nevím kdo se bude na cco těšit😄
DonVito
No presne k 45e bude mit RAV-4 dynamikou blizko :yes😒br /> Akorat za 45e bys mel dve RAV-4 PHEV? Nevim, jen tipuju...

Jinak tva dalnice - porovnavat PHEV a HEV neni uplne fer 😄
Jak pises, urcite ti baterka hodne pomohla...
kesumb
Já tím ale chtěl říct, že ta RAV jede docela dost slušně. Docela bych se vsadil, že líp než 140kW TDI Kodiaq. Což je taky konkurent.
DonVito
Tak urcite je ten pohon 2.5 HSD z myho pohledu taky uplne dostatecnej :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Tak to máš pravdu pretože dostatočný = za 4.
DonVito
Tak sportovni nebude ani Superb IV ani RAV hybrid (bez zasuvky).

"Uplne dostatecny" mel byt kompliment...

Ne za 4 😄
St.
a s každým se musí zacházet trochu jinak. V hybridu (mildhybrid s možností elektrické jízdy) maximálně rekuperuji, prakticky nebrzdím. Takže se dokážu dostat s větším SUV na 4,7 l.
I s nehybridem se dokážu dostat na nízkou spotřebu (1.6 turbo, cca 5,5 l), ale je to dost nuda. Zákon zachování energie prostě platí a lehké posuny spotřeby v testovacích cyklech směrem nahoru či dolů neodpovídají praktické jízdě. Nejvíce udělá jízdní styl, profil trati (když je celkový profil do kopce, tak je spotřeba až o 2 lity vyšší). Když změnu, tak už bych šel do plné elektriky, vozit sebou velké baterky i motor mi nepřipadá účinné. Auto je pak hrozně těžké. Nebo naopak moderní spalovací (třeba i naftový) motor: myslím tím současnost, v budoucnosti očekávám snížení hmotnosti baterií a zvýšení hustoty energie a vodíkové motory. Pak, vzhledem ke složitosti současných moderních spalovacích motorů, asi nebude co řešit.
DonVito
:yes😒br />
Zajimave je porovnani 330e vs zaklad TM3.
Cena 51.000€ vs 45.000€
Hmotnost 1815kg vs 1611kg
Oboji samozrejme ve prospech Tesly...

330e da pred TM3 racionalne prednost jen clovek, kteremu casto nebude dostacovat dojezd TM3. Nebo nema kde nabijet. Coz ale myslim, neni pro vetsinu zakazniku v teto cenove hladine problem.
kesumb
Už jde dát na TM3 tažný?

Problém TM3 je pořád dojezd. Nasaď v mrazu na dálnici 160km/h tempomat a bude to rádo za 250km..

Auto jako je ta mnou zmiňovaná X5 45e je univerzálností, kvalitou, podvozkem, brzdama, hudbou, světlama a prostě snad úplně vším minimálně třidu, ale spíš dvě nad TMX. Ikdyž musím uznat, že TMX prostě na plyn reagovala fascinujícím způsobem, kterému se vyrovná jenom moje stará V12😄
DonVito
TM3 muzes objednat tazny za 28.400Kc.
https😐/www.tesla.com/…cz/model3/design#…

Tech 250km v praxi staci i na Adovo modlu Plzen-Ostrava a zpet (se tremi nabijenimi)... 😉

No ta univerzalnost je taky nejvetsim pozitivem PHEV.

TMX ma vic kladu, nez jen odezvu na plyn.
Promin, ale ten podvozek a brzdy - to jsou spis pojmy s dojmy.. Mam tu nejnovejsi nemecke porovnani TMX vs E-tron, I-pace, EQC. A brzdna draha je s Audi na spici. Jizdni dynamika zase na spici s I-pace.

Tazny bude mit urcite i TMY.

PS Aventador je stary V12? 😄
https😐/youtu.be/RY_rbooeMcI
Je to sice Model S, ale stejne...
kesumb
Dík za odkaz.

Jezdil jsem ročník 2016 a to auto jednak nebrzdilo a hlavně mu ty brzdy strašně vadly. Podvozek je ve srovnání s tím co umí Q7 a její variace s aktivníma stabilizátorama nebo ta X5 opravdu bídnej asi tak na úrovní ML/GLE minulé generace.
S EQC ani Etronem jsem nejezdil, nevím jak se poprali s hmotností.

Ta TMX 90D měla 0-100 kolem 5 vteřin a pak už tomu dost síly docházely. BMW 335i mi ve velkých rychlostech na dálnici ukázala bez problémů kufr. Tzn tohle konkrétní auto jelo asi tak stejně (0-100 lépe, pak hůř) než moje SL600 z roku 1995.
Auto to bylo konkrétně tohle (přesně tohle)😒br />https😐/www.auto.cz/…ma-kridla-100837

a po 100tkm jsem z baterií nedostal víc než 67kWh psaných na budíkách a tedy dojezd kolem 200km. Ano už mi tu z lidí napsalo, že tohle konkrétní auto je novinářský, že chemie baterií, že zrovna tohle kapacitu 90kWh nikdy nemělo atd. Řekněme si ale narovinu, že auto za 3002 tis bez DPH, který po 100tkm ujede 200km je prostě strašnej průšvih.
Takže za mě ani náhodou. Líbí se mi, jak rychle reagují a opravují různé chyby, navíc jízda mě s tím bavila, ale těch ale je prostě strašně moc. A pak ej tu fakt, že 45e ujede na baterky v bežném městském režimu cca 70km, myslím že i v mrazu to pod 50 reálně nebude. A to mi na ježdění po městě s dobíjením v kanclu a doma stačí. A na dálkový cesty to X prostě není, reálně pokud se nejede 120km/h, jde spotřeba na 30kWh. Na okreskách v kopcích totéž. Autopilot reálně není lepší než to co je v BMW, ale hlavně v tom konkrétním autě fungoval pouze pokud se dodržovala rychlost. Takže funkce naprosto k ničemu. A jestli na dálnici palím benzín nebo v elektrárně uhlí je mi vážně jedno. Přínos elektrické jízdy je jenom ve městech, jinde ho nevidím.
DonVito
Model X rocnik 2020 (Raven) je samozrejme uplne jinde nez rocnik 2016.
Ma novy podvozek i kompletni pohon z TM3. To je jak kdybys porovnaval ruzne generace X5.

Nize jen rychla reakce na tech 100tis km. 😲

Nevim cim jsi jezdil resp. v jak ubohem to bylo stavu. Promin, z tohoto delat zavery je opravdu fail.

Tesla dava ZARUKU na baterky Modelu X 8 let / 240.000km...
https😐/www.tesla.com/cs_cz/modelx
Realita vydrze je cca dvojnasobna.

Ja jsem jezdil s Teslou 300.000km a 90% kapacity.

Kazdy na to mame odlisny pohled 😄

PS Kdyz budes normalni auto brousit casteji na okruhu, tak ti taky nevydrzi ani 100 tisic. Asi tak k novinarske Tesle... Kdyz ty baterky trochu setris (ne prilis casto ludicrous mode, ne jen supercharger atp.), nebo lepe receno uplne neoddelavas.. tak vydrzi.
kesumb
Někam mi ten příspěvek zmizel😐
Každopádně já píšu jen zkušenost, kterou jsem s tím měl. To auto bylo rozhodně nejlepší EV, se kterým jsem jezdil. A taky jediný, který bylo reálně použitelný. Dokážu si představit, že člověk neřešící tolik jízdní vlastnosti a jezdící primárně klidněji se s negativama smíří. Já po tom chci docela dost a ten podvozek byl na svižnou jízdu špatnej. Tím ale myslím špatnej ve srovnání se špičkou, minulý GLE o moc lepší nebylo.
DonVito
Chapu.

No myslim, ze by stalo za to, si tu vousatou zkusenost osvezit s novym modelem (X) a v trochu slusnejsim stavu...

Ale samozrejme bych necekal od Modelu X, ze to bude buhvijak ridicsky auto 😄
To ostatne neni uplne ani TM3. V tomhle ohledu beru za etalon Giulii.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ktere auto je "mildhybrid s moznosti elektricke jizdy" ? Docela by me to zajimalo, diky!
Avatar - Beefcake
Beefcake
Klasiky trapny flamebait v nadpise, co zarucuje u niektorych miestnych clenov psychiatrickeho antiE-hocico timu spolahlivo tmu pred ocami.
Chcel som si dohladat, ako to EPA presne testuje a ci to je jediny vysledok testu, ale vyznat sa na ich webe je nemozne.
A uviest linky na podklady pre tento clanok, k tomu sa ACZ neznizi, to by sa mohlo stat, ze sa odhali, ako sa nieco "stratilo v preklade".

Ze moze byt jazdna situacia-trasa, kedy moze byt PH menej usporny je mozne.
Ale PH sa nekupuje, aby si nonstop chodil s vybitou bateriou, nabijanou len spalovakom, to su vyhodene peniaze. V nasich podmienkach to tiez preto povazujem za riesenie len pre uzku skupinu ludi.
Na to staci bezny mild/full-hybrid - je to univerzalnejsie riesenie a na to by sa mali automobilky vo vyvoji zamerat.
Nie kazde auto je vhodne na vsetky typy premavky (Ada, ani decht...).
A hejtovat, ze sa pri nejakom porovnani ukaze nieco vymykajuce sa ocakavaniam je smiesne.
Elektrifikacia sa nerobi len kvoli spotrebe.

Okrem toho, tie EU testy spotreby PH su na smiech. S tym treba vazne nieco spravit, lebo udavat, ze tazke Mitshubishi PHEV ma kombinovanu spotrebu 2L/100 je len dalsi ofajc.
Superb iV 1,5-1,7 😊
Tak ale toto vsetko viete, len to nutkanie si kopnut do Ehocicoho je silnejsie 😊
Avatar - Ham.
Ham.
Že mild/full-hybrid je univerzálnější řešení? Tak to ani omylem, PHEV umí to samé co mild/full hybrid a k tomu umí navíc jezdit čistě na elektřinu, umí za jízdy dobít baterku na dlouhou jízdu po městě a když je potřeba, tak umí rekuperovat daleko delší sjezd třeba z Alp, protože má daleko větší kapacitu baterky. A navrch může (nemusí) využívat jízdu na energii ze zásuvky.Takže co se univerzálnosti týče, tak je PHEV daleko universálnější řešení než jakýkoliv obyčejný hybrid.
Niemand
S tým čo si napísal súhlasím. Ale problém je ekonomická návratnosť. Ja mám kde nabíjať, ale bez štátnej podpori to nemá návratnosť. Hybrid napríklad od Toyoty alebo H/K cenou blízkom klasickým motoliciam s automatom. PHEV je cenou úplne mimo. Pekne to vidieť u Kórejcov kde je pri tom istom aute na výber HEV aj PHEV.
Avatar - Ham.
Ham.
No když se podívám třeba na ceny Superbu PHEV a Toyoty Camry Hybrid v ČR (od 892 vs od 920 tczk), tak ta cenová návratnost je u PHEV lepší než u hybridu, protože je o něco levnější a spotřebu bude mít lepší (pokud se bude nabíjet), takže vyjde levněji i bez dotací, s dotacemi, s dálniční známkou zadarmo, a s možností parkovat v centru Prahy grátis pak ta cenová výhodnost ještě značně naroste a to nemluvím o tom, že u škodárny nevidím problém sundat automaticky 16% z ceny. A pokud někdo má charakter jízd vhodný pro PHEV, tak ten SUP vyjde levněji i než dvoulitrová nafta 140kW.
Niemand
Najlepšie je porovnávať vo vlastných radoch Niro full vs plug in hybrid. Alebo BMW 330 vs 330e. Ani pri jednom to nevyjde do 150 tisíc km a potom ma to už netrápi.
Pri tom Supe to aktuálne vychádza. Uvidíme ako to bude pri Octávii, ale Škoda potrebuje tlačiť modely s emisiami pod 50g/km aj za cenu toho, že na nich prerábajú, lebo celkovo je to lacnejšie ako pokuty. Jeden pomerne ťažký Sup iV9(počítaný 2 krát) im ušetri asi 150g * 95 EUR čo je viac ako 14 tisíc EUR na pokutách. Len som zvedavý ako dlho udržia takto zaujímavé ceny, lebo zvýhodnenie aut do 50g/km sa bude znižovať a v 2023 už sa bude počítať za jedno predané auto a šetriť len nejakých 7 tisíc EUR.
Avatar - speedfred
speedfred
Na Camry by vedeli dať zľavu 19%.Auto fajn ale ten pohoný reťazec nie je podľa mojej chuti.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Z tohoto pohladu ano, ale ten alpsky priklad je extrem, ide mi o bezne pouzite, s vyuzitim PH na maximum a teda s pravidelnym nabijanim. V opacnom pripade vozit so sebou nonstop niekolko 100kg (kolkokrat kvoli tomu aj bez rezervy) kvoli obcasnym par 10km a spoliehat sa len na rekuperaciu nie je bohvieco. Obe riesenia maju svoj vyznam.
Avatar - Ham.
Ham.
Já chápu slovo universální jako použitelný v co největším množství různých podmínek a situacích a to splňuje daleko lépe PHEV. Jinak samozřejmě každé aut👋systém má svou oblast optimálního použití a kupovat si PHEV a nikdy jej nedobíjet je kontraproduktivní (i když možné), stejně tak je ale kontraproduktivní (i když možné) kupovat si obyčejný hybrid a pak drtit dálnice.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Suhlas.
Mig_35
Niemand díky za odkaz
https😐/youtu.be/iq69GOFgeSQ?t=378