Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Kvůli kterému bych teoreticky mohl opustit Prius. Takových opravdu není moc. Na spočítání by stačily zbývající prsty na jedné ruce zasloužilého celoživotního dělníka u cirkulárky.
Jenik3
Toyota ma muj respekt. Dela hlavne funkcni auta, ktera vydrzi. Chtel jsem koupit jetou corolu s motorem 1.6 (do 300 tis Kc), ale mizi z trhu jak banany za socialismu. Vypada to, ze lidi vedi, proc toyotu.
Camry je mimo moje moznosti, tak snad jen to, ze vypada pekne a ten hybrid se do vetsiho mesta hodi. Clovek nemusi smrdet v garazich a v kolonach (ve mestech).
Casto krotizovana maximalka 180 Kmh mi nesmrdi. Malokdy se v CR dostanu pres 150 a na nemeckym autobahnu to standardnich 160 udrzi.
Camry je mimo moje moznosti, tak snad jen to, ze vypada pekne a ten hybrid se do vetsiho mesta hodi. Clovek nemusi smrdet v garazich a v kolonach (ve mestech).
Casto krotizovana maximalka 180 Kmh mi nesmrdi. Malokdy se v CR dostanu pres 150 a na nemeckym autobahnu to standardnich 160 udrzi.
dyna15
Camry je perfektne auto a tiez o nom uvazujem. Len musim skrytizovat recenziu - jedna z mala zmien oproti Camry 2020 su asisitenti a tu sa vobec nespomina, ako funguju.
TSS 2.0, který tam ted dávají mám v Corolle, takže se klidně ptej. Můžu i srovnat s Camry, která má vylepšený TSS 1.0 ( nevím jeslti ho neoznačují 1.0+ ), s Yarisem, který má už TSS 2.5 nebo s minulou generaci RAV4, kde ještě nebyl full speed range DRCC, pripadne I Yarisu/Aurisu, kde byl úplně nejzákladnější TSS 1.0
fOE
Testovana spotreba vychazi velice pekne, ale ruku na srdce, kdo z nas jezdi jen a pouze v ramci limitu? I v CR pokud chci jet treba na dalnici s davem, jedu proste 150kmph, nekdy vic, nekdy min, ale vzdy kolem teto hodnoty (a asi nemusim dodavat: diky bohu alespon za to 😄 ). Proto by me zajimalo jak moc se na spotrebe projevi kdyz clovek jede trosku svizneji? Do jake rychlosti se treba udrzi pod 10L? Tam se totiz bude vedle vsech tech dieslovych superbu lamat chleba.
Maximálka 180. Ve 130 ustálená 6,7l/100. Akcelerace ze 160 na 170 14,9l/100. Perfektní CX. Mě z toho vychází, že pod 10 se vejde s přehledem. Bohužel, neumím dohledat video k tomu. Svět totiž zřejmě nepatří zase až tak moc šílencům, jak by se mohlo zdát.
Cx je kolik, 0,28? To je slušná hodnota, ale dneska už žádnej zázrak.
Hmotnost pod 1600 kg ´´zazrak´´ je, hlavne pri dobrom odhlucneni + vybave a s hybridom. Na dialnici sice o hmotnost moc nejde, ale v kopcoch ano, ani u nas nie su dialnice rovne, takze cim viac kopcovity profil tym viac usetri s nizkou hmotnostou aj na dialnici.
To je ovšem bez řidiče, s řidičem 1670kg... to mi nijak zázračný nepřijde. Ono s tím hybridem na tom záleží trošku míň.
Na tak velke auto s plnou vybavou a 2.5hybridom stale vyborne, ved nejake bmw3 je uz hmotnostou vyssie a to ma downsize motory. Jedine SuperB s 2,0 tsi 140kW je tiez velmi lahky, ma okolo 1600 kg. Ostatni v triede vratane Insignie su asi tazsi, aj Talisman pripadne premiovky.
"Moje" Insi má s řidičem 1649kg, tj. je o 21kg lehčí. Není to hybrid, zase to ale je 4x4 s velkejma brzdama atd. Neříkám že je to špatná hodnota, ale zázrak? To asi ne...
To mas odvazeno, nebo to mas v papirech?
Oboje jsou to papírové hodnoty. Nějaké "reálné" jsou na zeperfs... ale nevím, nakolik se tomu dá věřit, mám o té stránce své pochybnosti.
Že je Insi těžká mrcha potvrzuju 😄
Že je Insi těžká mrcha potvrzuju 😄
Ja by som tym 1649 kg s vodicom neveril, ale budis. Na ZEPERFS mam podobny nazor, vzdy ma potesi ked to niekto pouziva ako najsilnejsi dokaz.
Na některych německych autowebech uvaději realne hmotnosti tak snad se na ně da spolehat. Protože i na AMuS jsem zahlidl par nepřesnych čisel.
Nebo na YT jsou občas vidět jak převažuji auta.
A třeba slovensky Motoring převažuje nšktera auta. A zrovna nedavno tam byla hybridni Corolla 2.0 a když tam redaktor řekl, že je jizdně těžkopadna tak ji vzal na převaženi. Přesně si udaje již nepamatuji, ale tušim to bylo o vic jak 160kg než kolik udava samotna automobilka a bylo to cca 1490kg. Což je vlastně na urovni HH či dokonce i nad.
Nebo na YT jsou občas vidět jak převažuji auta.
A třeba slovensky Motoring převažuje nšktera auta. A zrovna nedavno tam byla hybridni Corolla 2.0 a když tam redaktor řekl, že je jizdně těžkopadna tak ji vzal na převaženi. Přesně si udaje již nepamatuji, ale tušim to bylo o vic jak 160kg než kolik udava samotna automobilka a bylo to cca 1490kg. Což je vlastně na urovni HH či dokonce i nad.
Tak to bylo ještě ve středu co udává Toyota
https😐/www.toyota.cz/…1016-1610407.pdf
Hmotnost Corolla TS 2.0HSD je 1370-1560 udávaná. Ta moje váží prázdná přesně 1560, u zákazníka jsem si ji nechal zvážit.
Tedy tvých zmiňovaných 1490 je ještě v pohodě. A na tezkopadnost jsem zatím nikde nic nečetl, ani si nikdo nestěžoval, kdo ji řídil.
https😐/www.toyota.cz/…1016-1610407.pdf
Hmotnost Corolla TS 2.0HSD je 1370-1560 udávaná. Ta moje váží prázdná přesně 1560, u zákazníka jsem si ji nechal zvážit.
Tedy tvých zmiňovaných 1490 je ještě v pohodě. A na tezkopadnost jsem zatím nikde nic nečetl, ani si nikdo nestěžoval, kdo ji řídil.
No je zajimave, že v testech se udava ta hodnota od tedy 13..kg.
A to převaženi bylo na Motoring bez řidiče.
Měl jsem za to, že hmotnost se musi udavat provozni a ne pohotovostni jak udava toyota.
Každopadně ta hmotnost to už je slušna soda a jak jsem psal je dokonce i nad HH. A i když jizdni vlastnosti chvalil tak ano zminil těžkopadnost krom jinych hruz okolo hybridniho ustroji a jedna z nich byla i dobře slyšitelna.
A to převaženi bylo na Motoring bez řidiče.
Měl jsem za to, že hmotnost se musi udavat provozni a ne pohotovostni jak udava toyota.
Každopadně ta hmotnost to už je slušna soda a jak jsem psal je dokonce i nad HH. A i když jizdni vlastnosti chvalil tak ano zminil těžkopadnost krom jinych hruz okolo hybridniho ustroji a jedna z nich byla i dobře slyšitelna.
Na plne vybaveneho pomerne velkeho kombika s panoramou a najvykonnejsim hybridom to nie je tak tragicke, holt ak to ma byt v tejto konfig a bezpecne, nemoze to vazit 1300kg. A to toyota pouziva myslim dost moderne postupy aj materialy, alebo mas pochybnosti ?
Tazkopadnost som na zmienovanej corolle nebadal, to mas ako s tym hybridom, mozes sa o tom debatovat do nekonecna, treba si vyskusat. Auto ako celok je vzdy komplex veci, v niecom lepsie v niecom horsie ako ine auto, ale nikdy som nemal pocit ze by samotny hybridny pohon v toyote nieco pokazil. Pisem z vlastnej skusenosti a to som dost narocny uzivatel. Pokial by som mal ten hybrid v hothatchi kde si chcem kvaltovat, tak by tam veci kazil, ale uvazovat takymto vytrhnutym kontextom o autach je iba placanie do vetra. Po skusenostiach s hybridmi by som ich radsej ako koncern s DSG a litrom, alebo s 1.5TSi. To pohonne ustrojenstvo ako celok mi nepride tak dobre ako ten hybrid.. bavime sa o aute na bezne jazdenie, nie okruhy.
Vobec mi nevadi, ze si pri max akceleracii zahuci, to robi aj moje daily s manualom a to je iny hukot. Podstatne je, ze az na max zrychlenie je v aute stale ticho a pohon je skutocne vyborne vyladeny, ta preciznost ma na nom bavi.
Tazkopadnost som na zmienovanej corolle nebadal, to mas ako s tym hybridom, mozes sa o tom debatovat do nekonecna, treba si vyskusat. Auto ako celok je vzdy komplex veci, v niecom lepsie v niecom horsie ako ine auto, ale nikdy som nemal pocit ze by samotny hybridny pohon v toyote nieco pokazil. Pisem z vlastnej skusenosti a to som dost narocny uzivatel. Pokial by som mal ten hybrid v hothatchi kde si chcem kvaltovat, tak by tam veci kazil, ale uvazovat takymto vytrhnutym kontextom o autach je iba placanie do vetra. Po skusenostiach s hybridmi by som ich radsej ako koncern s DSG a litrom, alebo s 1.5TSi. To pohonne ustrojenstvo ako celok mi nepride tak dobre ako ten hybrid.. bavime sa o aute na bezne jazdenie, nie okruhy.
Vobec mi nevadi, ze si pri max akceleracii zahuci, to robi aj moje daily s manualom a to je iny hukot. Podstatne je, ze az na max zrychlenie je v aute stale ticho a pohon je skutocne vyborne vyladeny, ta preciznost ma na nom bavi.
Ne ta corolla byla v HB tzn provozni hmotnost cca 1565kg a u ni tušim panorama nebyla.
A nějaka zminka o okruzich tomu nerozumim...kolik procent lidi s HH bude na ně občas nato častěji jezit ? Řekl bych mizive procento natož u běžnych verzi.
A přirovnavat zvukovou hruzu , ala vyti, tramvaj atd oproti i bidnemu zvukovemu projevu klasickeho motoru je prostě nesrovnatelne. K tomu CVT, "neovladatelnost" plynoveho pedalu to je pro mě hrozna představa. Takže hybrid muže mit určite vyhody nebo za ruznych provoznich okolnosti jake chce, ale osobně mě u něčeho takoveho vstavaji vlasy včetně chlupu hruzou.
A nějaka zminka o okruzich tomu nerozumim...kolik procent lidi s HH bude na ně občas nato častěji jezit ? Řekl bych mizive procento natož u běžnych verzi.
A přirovnavat zvukovou hruzu , ala vyti, tramvaj atd oproti i bidnemu zvukovemu projevu klasickeho motoru je prostě nesrovnatelne. K tomu CVT, "neovladatelnost" plynoveho pedalu to je pro mě hrozna představa. Takže hybrid muže mit určite vyhody nebo za ruznych provoznich okolnosti jake chce, ale osobně mě u něčeho takoveho vstavaji vlasy včetně chlupu hruzou.
Ja pisem o Mikesusovej corolle combi, ktory si ju zvazil a vazi 1560 kg, co viac potrebujes ? Tazsiu corollu uz nenajdes, takze jedno co niekto uvazda v teste, proste asi nema pravdu... staci sa pozriet na udaje v testoch ACZ.
´´A nějaka zminka o okruzich tomu nerozumim...kolik procent lidi s HH bude na ně občas nato častěji jezit ? Řekl bych mizive procento natož u běžnych verzi.´´ ano a presne preto vravim, ze bezne jazdenie ide hybridu bravurne lol
´´A přirovnavat zvukovou hruzu , ala vyti, tramvaj atd oproti i bidnemu zvukovemu projevu klasickeho motoru je prostě nesrovnatelne.´´ asi si nepochopil, ze ziadna hruza tam nie je, v tom aute je furt ticho az na max akceleraciu, tak o com tocis ?
´´K tomu CVT, "neovladatelnost" plynoveho pedalu to je pro mě hrozna představa.´´ o com tocis ? to auto ma elektriku a kazdy pokyn akceleratoru je zodpovedany okamzitou a v pripade potreby aj silnou EV odozvou, ovela pohotovejsou ako na podtocenom ECOBOOSTE... ziadna neovladatelnost plynoveho pedalu tam neexistuje
Vidno, ze svoje dojmy a predstavy, ktore su vygenerovane tym ze nemas ziadne realne skusenosti s tymi autami hraju pre teba prím nech je realita akakolvek. No asi ma to neprekvapuje.
´´A nějaka zminka o okruzich tomu nerozumim...kolik procent lidi s HH bude na ně občas nato častěji jezit ? Řekl bych mizive procento natož u běžnych verzi.´´ ano a presne preto vravim, ze bezne jazdenie ide hybridu bravurne lol
´´A přirovnavat zvukovou hruzu , ala vyti, tramvaj atd oproti i bidnemu zvukovemu projevu klasickeho motoru je prostě nesrovnatelne.´´ asi si nepochopil, ze ziadna hruza tam nie je, v tom aute je furt ticho az na max akceleraciu, tak o com tocis ?
´´K tomu CVT, "neovladatelnost" plynoveho pedalu to je pro mě hrozna představa.´´ o com tocis ? to auto ma elektriku a kazdy pokyn akceleratoru je zodpovedany okamzitou a v pripade potreby aj silnou EV odozvou, ovela pohotovejsou ako na podtocenom ECOBOOSTE... ziadna neovladatelnost plynoveho pedalu tam neexistuje
Vidno, ze svoje dojmy a predstavy, ktore su vygenerovane tym ze nemas ziadne realne skusenosti s tymi autami hraju pre teba prím nech je realita akakolvek. No asi ma to neprekvapuje.
Přesouvat běžna auta na okruhy je LOL tedy velke LOL a uplně mimo mi přijde tim omlouvat nějaky Hybrid, ktery je dle tebe na nějake běžne ježděni uplně v pohodě. Ne mě vyloženě sralo samotne CVT a to ne v nějake Corolle, ale v Civicu s 1.5T a představ si i ten měl lagy, kdo by to řekl u spalovaku a to ještě u turbenych. Reakce elektroautiček znam z kolotoču.
Navic ja motor nevytačim s nevoli a kdyby mi měl vadit nějaky zvuk, o hlučnosti jsem nic nepsal tak si dam na uši sluchatka.
Navic o nějake regulaci hovořil ten redaktor a poznamenal, že to u hybridu asi těžko bude někdo čekat. Jak to přesně formuloval nejsem schopen řict, už je to nějaky patek co to v TV davali.
Navic ja motor nevytačim s nevoli a kdyby mi měl vadit nějaky zvuk, o hlučnosti jsem nic nepsal tak si dam na uši sluchatka.
Navic o nějake regulaci hovořil ten redaktor a poznamenal, že to u hybridu asi těžko bude někdo čekat. Jak to přesně formuloval nejsem schopen řict, už je to nějaky patek co to v TV davali.
Tie okruhy som spomenul preto, ze pri aute na bezne jazdenie nie je potrebny nejaky skutocny sport feel co pri jazde na okruhu, alebo vyslovene zabavnej jazde na okreske potrebujes/chceš. Tym, ze sa o take auto ani nejedna, ten pohon v tom pripade nic nekazi svojim charakterom.
Problem je, ze porovnavas neporovnatelne oturbeny civic s CVT oproti hybridu, ktory ma atmosferu a elektriku... oboje s rychlymi reakciami. Tento pre teba asi nepodstatny detajl sposobi diametralne odlisne reakcie na plyn nez popisujes pri civicu.
Problem je, ze porovnavas neporovnatelne oturbeny civic s CVT oproti hybridu, ktory ma atmosferu a elektriku... oboje s rychlymi reakciami. Tento pre teba asi nepodstatny detajl sposobi diametralne odlisne reakcie na plyn nez popisujes pri civicu.
Mě jde o to, že ja bych něco takoveho nechtěl ani jako 2, 3...auto.
Raději budu za to nezodpovědne hovado vuči ekologii. I když muj ročni najezd, už davno neni zdaleka tak velky jako před lety.
Raději budu za to nezodpovědne hovado vuči ekologii. I když muj ročni najezd, už davno neni zdaleka tak velky jako před lety.
To je tvoja vec, ja som ti iba odpovedal na konkretne veci, ktore popisujes a nie su pravdive, pretoze mam vlastne skusenosti s tymi pohonmi.
Preferencie ti vnucovat nebudem, akurat mi pride zbytocne si ich vytvarat na zaklade neprávd.
Preferencie ti vnucovat nebudem, akurat mi pride zbytocne si ich vytvarat na zaklade neprávd.
A svuj nazor na na hydrodynamicky menic sis take udelal podle toho, co sis precetl o dvojspojkach ? 😉
Co znamená neovladatelnost plynového pedálu? Hybrid ma oproti klasika vyhdou tu, že dostaneš tolik výkonům kolik dáš plynu. Pul plynu, pul výkonu. Toho se u klasických aut nedockas.
To má Fabia, což ani není sedan.
Já se ptám... zkusil jsem to rychle googlit a našel tohle, tak když tím Roman šermuje, tak předpokládám, že tu hodnotu zná.
Nenašel jsem nic jiného než těch 0,28
Octavia 0,24... MB-A Sedan 0,22... to jsou pozoruhodná čísla (co si pamatuju). 0,28 - dneska přinejlepším průměrná hodnota.
Koeficient odporu vzduchu je jedna vec, odpor vzduchu samotný vec druhá. Ten až o toľko nižší nebude. Treba tiež brať v úvahu, že voči dobám, keď mali autá cx nejakých 0,3-0,35, tak boli o 10 cm nižšie a o 15 užšie. To spraví na čelnej ploche celkom dosť.
Ale já neřeším Camry vs. nějaké staré šunky, ale Camry vs. dnešní špička. Ta leží někde okolo 0,2 (EQS)... ale i běžná masovka typu Octavia se dostane pod 0,25. Pamatuju si ještě Insiginii, ta je v liftbacku 0,26. Pokud Roman píše o "perfektním Cx", tak bych čekal hodnotu aspoň někde kolem těch 0,24, to je celé.
Tak potom hej, ale aj tak by som to bral s rezervou. Cx sa mení od modelu k modelu, stačí faceliftovaný nárazník alebo motor potrebuje na chladenie viac vzduchu, alebo len na to dajú iný typ laku a to čísielko je zas niekde inde. Naviac sa nedá overiť, takže záleží možno aj na tom, ako značka bazíruje na marketingovom využití tejto veličiny - pretože reálne zas tak veľa neznamená. Zrovna u tej Octavie, ktorú spomínaš, sa uvádza cx od 0,24 do 0,26. Tesla S, u ktorej by si čakal super hodnotu, tak má len 0,25, a to disponuje hladkým spodkom karosérie, ktorý urobí naozaj veľa.
No... aerodynamika třeba těch 0,24 a 0,28 je rozdíl 17%... a těch 17% pak najdeš na spotřebě (hlavně ve vyšších rychlostech), na maximálce. Samozřejmě hodně dělají detaily... třeba design kol.
Octavia má 0,24 jako lift a 0,26 jako kombík... ale jo, jasně... Scout bude mít jinou hodnotu, RS taky, pak záleží i na těch kolech atd.
Octavia má 0,24 jako lift a 0,26 jako kombík... ale jo, jasně... Scout bude mít jinou hodnotu, RS taky, pak záleží i na těch kolech atd.
Súhlas, rozdiel je najvýraznejší vo vyšších rýchlostiach, to je bez debaty. Ale osobne tým číslam z letákov tak úplne neverím.
Myslím, že jsem byl špatně pochopen, ale beru vinu na sebe, že jsem to nesrozumitelně napsal. Chtěl jsem říct asi toto: Camry je sedan, tedy bude mít PRINCIPIÁLNĚ slušné Cx na rozdíl od SUV krabic, jako třeba RAVka. Ve skutečnosti nemá ani tak dobrou hodnotu, jako třeba můj ZVW30, ale o to nejde.
Udrží asi libovolně v rámci maximálky. Pokud se teda jede aspoň trochu plynule a ne neustálý plyn-brzda. S těžším Lexusem ES jsem jel trasu cca 120km v mixu dálnice (cca 50😖, Praha, okresky za celkem asi 7.6l/100 km (nebo nějak pod 8l, nepamatuji si přesně). Na dálnici jsem jel nějakou část maximálkou (180), protože to mě na pohonu zajímalo nejvíc a zkoušel jsem akcelerace. Město jsem měl okolo 5l/100km. Tu stejnou trasu jsem pak zkoušel s BMW 320d a tam jsem byl nějak lehce přes 8l.
Myslim, ze pod 10l sa s prehladom udrzi aj okolo 170kmh. Tipujem, ze pri 150 to das do 8.
To je opravdu zázračné nízká spotřeba na pokročilou hybridní technologii. Když s rozežraným 20 let starým 1,8 20V turbo 110kw s petikvaltem jsem jezdil 150kou za 8,5 a 100kou za 5,8. Pokud mám dát tedy zkušenosti s benzínovým motory a nevytahovat pořád TDI Evo.
Tady každej jezdí starými benzíňáky za neskutečně malé spotřeby. Nestačím se divit. A co teprve diesly. Já tedy Peugeotem 406 1.8i 16V na dálku za necelých 8 když se moc snažím. Nevím, asi dělám někde chybu.
Jak se psalo už nesčetněkrát, ve vysokych rychlostech hybrid ztrácí výhodu. 100 jezdi camry kolem 4-4.5
Pokial nechapes rozdiel medzi nejakym starym pekacom s 1.8t 20V a novou camry, asi je zbytocne nieco vysvetlovat. Ak si podla testu vezme pri 130 6,5 tak pri 150 to bude lahko nad 7, co je teda o dost menej ako 8,5 v mensom, hlucnom aute s mizernou bezpecnostou.
https😐/www.youtube.com/watch?… tu mas tacho 150km/h za 7l
Tym nehanim starsie auta, mam ich rad, ale ak zrovnavas ku nim spotrebu 1:1 tak zrovnavaj aj to ostatne, pretoze vsetko ma na tu spotrebu vplyv.
https😐/www.youtube.com/watch?… tu mas tacho 150km/h za 7l
Tym nehanim starsie auta, mam ich rad, ale ak zrovnavas ku nim spotrebu 1:1 tak zrovnavaj aj to ostatne, pretoze vsetko ma na tu spotrebu vplyv.
I na dalnici jsem nikdy neviděl u Camry spotřebu nad 8 litru, I když se jelo kolem omezovače, ale neměřil jsem nějaký krátký úsek při této rychlosti. Narozdil od corolly, která si přihne o něco víc.
Ty možná ne ale projdi si fotky a uvidíš spotřebu 11,4l a to u auta jedoucího max 180 je nějak hodně.V článku píšou kolem 6-7 a pak tam dají takovou fotku.Na dálnice ty hybridy prostě nejsou a proti TDI nemají jakoukoliv šanci.
Aha ty myslíš https😐/www.auto.cz/…si-ale-porad-sva?… ? Bylo by fajn aby se vyjádřila redakce a je dost nešťastné, že toto foto použili když v článku píší úplně o jiných číslech.
Za sebe jen mohu říct, že statistika "Jízdy" bez kontextu nic neznamená. Tipuji, že šlo o nějaké krátké startování při focení nebo manipulaci s autem. To snad nemusím vysvětlovat jak to funguje 😊
Za sebe jen mohu říct, že statistika "Jízdy" bez kontextu nic neznamená. Tipuji, že šlo o nějaké krátké startování při focení nebo manipulaci s autem. To snad nemusím vysvětlovat jak to funguje 😊
Ne, on nechape asi jak to funguje, kdyz stojíš s nastartovanym autem. 😒]
To mu vykouzlim jakoukoliv spotřebu na jakémkoliv aute. Jelikož vím, jak kluci fotí a jak auto má reálnou spotřebu, tak tohle je cca hodina na focení s popojetím pár metrů na jiné úhly.
To mu vykouzlim jakoukoliv spotřebu na jakémkoliv aute. Jelikož vím, jak kluci fotí a jak auto má reálnou spotřebu, tak tohle je cca hodina na focení s popojetím pár metrů na jiné úhly.
Jsi tady asi jediný (kromě mě samozřejmě a Jirku s PHEV nepočítám, protože zde mluvíme o HEV), kdo píše o funkčnosti hybridu pravdivě a s porozuměním problematice.
Ja mam i HEV, pisu o obou 😉
Kdo nechce, nikdy nebude chápat a věřit, a také nikdy nevyzkousi. A pokud ano, pojede záměrně tak, ze bude mít nestandardní spotřebu. Taky dokážu z corolly vykouzlit 11l/100km, ale je to otravné, nebezpečné a nekomfortni. Už třeba jen tím, že přehodim na manuální rezim, nechám zarazenou rychlost a prepnu na sportovní režim. Plynulost bude pryč, komfort bude pryč a běžná nízká spotřeba taky.
Tak jsem si vzal výsledky několika různých testů, které jsem našel na internetu a které uváděly spotřeby při různých rychlostech. Hodil jsem to do grafu, nechal spočítat extrapolaci pro vyšší rychlosti a vyšlo mi následující😒br />
Při 160 km/h by Camry Hybrid měla brát zhruba 8,5 l/100 km, při 180 km/h mezi 10,5-11 l/100km.
Při 160 km/h by Camry Hybrid měla brát zhruba 8,5 l/100 km, při 180 km/h mezi 10,5-11 l/100km.
Požere to zhruba stejně jako 2.0tsi 140kw tzn o 2-3litry víc jak nafta.Při velkých nájezdech se tohle nekupuje to už udělá sakra kaček za phm.
No já ti nevím. Máme ji především na dálky a průměrná spotřeba je u ní 5.2 aktuálně za 70tis km. Takze nafta bere na dalnici 2-3 litry?
Mikesus já ti věřím ale jak se ptal fOE třeba v D na dálnici mimo špičku kde jet 150-170 v kuse není problém tak za 5 nepojede nic ani aktuální TDI třeba v O4.Jedinà možnost jak změřit spotřebu je postavit třeba 1.5tsi(dynamický jako camry) s Dsg VS hybrid dotankovat a 500km někam na výlet dotankovat a zpět vyměnit pořadí.Porad musí jet na dohled za sebou.
Ano. Ale tady nejsme v Německu. Nechápu ty argumenty Německem, to si musí rozhodnout sami Němci.a nerozporuju, že nad 140 bude úspornější TDI.
Ahoj, jazdim na pohodu aj pod 6 (pri pouziti funkcie plachtenia) na nasich cestach sa stale neda ist 150 a tak vela usetris v zuzeniach (D1) a pri brzdeni za kamionmi. Temponat na 160, cize cca 150? realnych v pohode v kabine je ticho a auto vladze.
Lubo
Je tu niekto kto šoféroval novú Camry a Superba vie porovnať?
Slyšel jsem, že nějaký Ozzák nebo Ozzman nebo tak nějak, ten prý už řídil všechno, co bylo vyrobeno. I to co teprve bude 😄 😄 😄 😄
A rohor šoféroval iba svoj storočný Prius, tak aspoň okopáva kotníky tým, čo majú najazdené. 😉
Camry ano, nový Superb ještě ne, ale Passaty ano (to je podobný, snad promineš 😁) , jako nové auto bych vzal Passat a proč? Protože je kombi a mne osobně nesedí eCVT , nicméně vím, že ten, kdo by vzal Camry s ní bude jezdit bez větších závad ještě za 10 let. Takže jako ojetinu bych oželel kombik a vzal radši něco s eCVT... třeba... Mondeo HEV :😉 😁
Opačně bych se zachoval jako pasažér, v zadu se mi více líbilo v Camry a to asi i více, než v Mondeu HEV, které mi přišlo subjektivně pohodlnější a lépe odhlučněné, ale v Camry bylo více místa a mnohem lepší sedačky 😊
Opačně bych se zachoval jako pasažér, v zadu se mi více líbilo v Camry a to asi i více, než v Mondeu HEV, které mi přišlo subjektivně pohodlnější a lépe odhlučněné, ale v Camry bylo více místa a mnohem lepší sedačky 😊
Co tě zajímá, mám zkušenost s Camry a Sup3 s 1.8 TSI.
Nemám. Hluboká omluva, opravuji si svůj žebříček všeřídilů 😀😀😀
Jestli chceš, klidně ti zařídím nějakou projížďku, kdyz je ti to tak líto.
Já se hlásím, seženu mu jedničkovou Ofci TDI, aby zažil pořádnej zátah vodspodu 😁
Ale musíš tu, která vyrábí uhlí. Žádnou žumpu
Celkové dojmy, podvozok, prevodovka, odhlučnenie, pocit z kvality.
Za mňa Superb 2.0 TSI 162 kW prevodovka mohla byť vyladená lepšie, podvozok sem tam húpavý, inak skvelé auto. Diesel Superb z požičovne s automatom úplne zle - možno to bolo nešetrným zaobchádzaním, ale celkovo hlučné, nič moc.
Tak ma zaujíma čo je pre niekoho so skúsenosťou lepšie auto.
Za mňa Superb 2.0 TSI 162 kW prevodovka mohla byť vyladená lepšie, podvozok sem tam húpavý, inak skvelé auto. Diesel Superb z požičovne s automatom úplne zle - možno to bolo nešetrným zaobchádzaním, ale celkovo hlučné, nič moc.
Tak ma zaujíma čo je pre niekoho so skúsenosťou lepšie auto.
Ani jedno auto není na závodění. Camry je lepe utlumena, vic zamerena na komfort a přesto je těžké ji rozhoupat. U superbu na vlnitejsich ( hodně horizontu ) silnicích měl člověk občas pocit mořské nemoci i s obyc tlumící, ale jakmile prisle krátké nerovnosti, houpavost zmizela a objevilo se typicke drncani. V tomto je camry lepší a superb dokáže s DCC ( jel jsem jen jako spolujezdec ) lepe tlumit drobné nerovnosti na comfort, ale rozhoupe se příšerně, naopak na sport se dobře zpevní, ale české silnice jsou utrpení. Normal je něco mezi, ale je to pořád takové drncave. Kdo vyzkouší eCVT a chápe, že nemůže mít cihlu na plynu několik hodin, tak se ani ne ude nijak vytáčet. Navíc ta plynulost a komfort sedí ke komfortním podvozku camry, tam cukajici DSG nemá žádnou výhodu. Navíc ecvt ma okamžitou reakci a motor nepodtaci. Zpracování je na podobné úrovni, to je hodně subjektivní a možná i podle toho na jaký kus se narazí.
Abych to shrnul, lepší odhlučnění (nemereno, subjektivní hodnocení i majitele superbu ), komfortnější podvozek, s DCC dokáže být lepším ale musi se přepínat režimy podle aktuální i situace. Pokud by se nastavil jen jeden, tak na českých silnicích je to horší. DSG oproti eCVT nemá snad jedinou výhodu, jen možná ten pocit, ze ti to řadí. Zpracování je tak stejné a pocit kvality hodně asi bude záležet na daném kusu. Jinak staristicky je na tom Toyota s kvalitou na míle vpředu od Škodovky, což můžu potvrdit z vlastni zkusenosti.
Abych to shrnul, lepší odhlučnění (nemereno, subjektivní hodnocení i majitele superbu ), komfortnější podvozek, s DCC dokáže být lepším ale musi se přepínat režimy podle aktuální i situace. Pokud by se nastavil jen jeden, tak na českých silnicích je to horší. DSG oproti eCVT nemá snad jedinou výhodu, jen možná ten pocit, ze ti to řadí. Zpracování je tak stejné a pocit kvality hodně asi bude záležet na daném kusu. Jinak staristicky je na tom Toyota s kvalitou na míle vpředu od Škodovky, což můžu potvrdit z vlastni zkusenosti.
gil54
.... který nemá registračku EL xxxx má hendikep.
Proč? Mám takový a nevšimnul jsem si, v čem bych ho měl hledat?
...protože nemá parkování v zónách zdarma, bez dálničních poplatků, bez silniční daně, výhody i v zahraničí.
Takhle😒br />
Do zahraničí naštěstí nemusím.
Na chalupě parkuju zdarma.
Před panelákem nezaparkuju často vůbec.
Od dálnice mě odstřihli a ani mi nechybí.
Ano, chápu, že pro někoho jsou tyto "benefity" zajímavé. Nejsem ten případ.
Spíše to vidím jinak ty výhody. Na značku EL obvykle dosáhne z hybridů jen PHEV. A ten má výhodu hlavně toho nabíjení (když tedy máš kde ho nabíjet).
Na chalupě parkuju zdarma.
Před panelákem nezaparkuju často vůbec.
Od dálnice mě odstřihli a ani mi nechybí.
Ano, chápu, že pro někoho jsou tyto "benefity" zajímavé. Nejsem ten případ.
Spíše to vidím jinak ty výhody. Na značku EL obvykle dosáhne z hybridů jen PHEV. A ten má výhodu hlavně toho nabíjení (když tedy máš kde ho nabíjet).
Myšleno samozřejmě obecně, pokud někdo uvažuje o hybridu, mohou - jistě jen pro někoho - být tyto benefity zajímavé při volbě mezi hybridy. A myslím, že máš asi pravdu, na ELx xxxx dosáhnou asi jen PHEV.
Není pravda. Silniční daň je taky 0 u HEV, protoze je řazen do alternativních pohonů. U mHEV už to ale asi být nemusí, to nevím.
Dalnici bych jim naopak zdrazil, tam nemají žádnou výhodu oproti ostatním autům. Pojedou na stejnou jako diesel.
Parkování na modré je výhoda, ale nikdo neví jak dlouho a hlavně bych musel hodně dlouho parkovat, aby se to vyplatilo. Má to spíš výhodu v tom komfortu, ze to clovke nemusí řešit a zaparkuje na prvním volném místě
Dalnici bych jim naopak zdrazil, tam nemají žádnou výhodu oproti ostatním autům. Pojedou na stejnou jako diesel.
Parkování na modré je výhoda, ale nikdo neví jak dlouho a hlavně bych musel hodně dlouho parkovat, aby se to vyplatilo. Má to spíš výhodu v tom komfortu, ze to clovke nemusí řešit a zaparkuje na prvním volném místě
Pokud bys koupil PHEV jen proto, že budeš mít parkování zdarma a vjezd do zelených zón, tak je to celkem vtipná ilustrace zelené politiky v Evropě. Camry je prostě alternativa k dieselu, hezká spotřeba bez trápení s kabely.
topten
mi je kazdopadne sympatictejsi nez 1.4turbo s elektromotorem.
Rasto
V Európe je v tejto triede kombi nutnosť pre úspech. Keby mala Camry aj dvojička luxus es kombi tak sa isto predávajú niekoľkokrát lepšie. Otázka je, či by to bolo dosť...
To není. Kombíky jsou specifikum pro německý, holandský, skandinávský a český (možná i slovenský) trh.
A také britský, rakouský, švýcarský? 😄
Viděl jsem čísla za Evropu z loňska, Supeb byl na 72% kombi, třeba Mazda 6 na 73%.
https😐/pbs.twimg.com/…/ElVoi1UWoAEFDkc?…
Viděl jsem čísla za Evropu z loňska, Supeb byl na 72% kombi, třeba Mazda 6 na 73%.
https😐/pbs.twimg.com/…/ElVoi1UWoAEFDkc?…
Ten britský mě trochu překvapuje, ale je fakt, že jsem tam působil před 20 lety 😉
Briti odjakziva vyznavali aj hatchbacky, takze kombik je logicky pre nich.
Za mě tam bylo spoustu kupátek a kabrioletů, ale doba se mění 😁 Já jezdil v CLK 320.
320 to je prima :-! pokial je rec o mercedese hahaha... Anglani kupovali vela liftbacky aj HB, napr octavia a jej predaje su zaujimave. Kabrio v UK je taky ostrovny paradox, je ich tam vela ako vravis.
Jojo ... Třeba v Itálii, Španělsku, Portugalsku a Francii podle mých zkušeností moc kombíků není, ale už pár let nikam nejezdím, tak třeba se mýlím.
No je fakt že čísla nemám, spíš jsem nějak vnímal, že tam byl v oblibě Superb Combi (vyhrával různé ankety a tak)... ale jestli to bylo vidět i v prodejích, to vlastně nevím.
Ale nakonec je stejně zajímavější ten pohled na Evropu jako celek, ne?
Ale nakonec je stejně zajímavější ten pohled na Evropu jako celek, ne?
Já fakt nevím. V mojí generaci a sociální "bublině" nejsou kombíky oblíbené. Proto asi moje odmítavé reakce. 😉
WinDiesel
Superb za 5 měsíců
238 PHEV
598 benál
2130 diesel
Camry za 5 měsíců
82 HEV
kde udělali japonští soudruzi chybu?
238 PHEV
598 benál
2130 diesel
Camry za 5 měsíců
82 HEV
kde udělali japonští soudruzi chybu?
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já bych řekl, že přesně v tom bodě, kdy rozhodli, že globální model pro EU potažmo ČR je OK a flákli jej sem tak jak ležel a běžel. Bez kombíku, bez dieselu, bez benzínu, bez PHEV, bez nastavitelných podvozků, bez 4x4, bez matrixových LED, bez manuálu, bez kvalitních seslí, bez další hromady fíčur na které jsou Evropané zvyklí. Neexistence každé z těch věcí ubírá hromady zákazníků a zbývá hrstka příznivců HEV. A třeba to není chyba, třeba to berou tak, že prostě prodají pár kusů a raději šetří náklady, protože všechny ty věci nabídnout je dost nákladné.
Nevím, kde dělají u škodovky chybu. Tady vidím u Camry přes 100tis za 4 měsíčníku 2021
https😐/www.motorbiscuit.com/…models-2021-far/
To nemel superb za celý rok 2020 ani 2019, pro rok 2021 radši prubezne prodeje nikde asi nedávají. Nikde jsem je nenašel.
www.best-selling-cars.com/…s-worldwide/amp/
https😐/www.motorbiscuit.com/…models-2021-far/
To nemel superb za celý rok 2020 ani 2019, pro rok 2021 radši prubezne prodeje nikde asi nedávají. Nikde jsem je nenašel.
www.best-selling-cars.com/…s-worldwide/amp/
Beefcake
, ze sa vzdy dospeje k tomu, ake su oktavia a superb dokonale auta....A to aj voci celosvetovo uspesnym modelom.
Toto ukazuje akurat na zdeformovane poziadavky tunajsieho trhu, kde kazdy musi vozit batoh vzduchu a necha si vrtat do kolena kvoli litru nafty.
Kto chce uniformu, nech si ju nosi.
Toto ukazuje akurat na zdeformovane poziadavky tunajsieho trhu, kde kazdy musi vozit batoh vzduchu a necha si vrtat do kolena kvoli litru nafty.
Kto chce uniformu, nech si ju nosi.
Tak ohledně vrtání do kolena bych tady spíš obvinil zastánce těchto hybridů, protože až na kvapnou jízdu po dálnici to je většinou úspornější..... a na rozdíl od Subaru tady eCVT nehučí imrvére, protože to občas jezdí na elektriku 😉
No, ale v tom hybrid aspo netravi všechno v okolí kvůli tomu jednomu litru oproti benzinu a 3 korunam na spotřební daní.
Diesel je o tom jízdním projevu 😉 To nikdy nepochopíš 😁 To je volba gurmánů... 10 z 10ti Ádů doporučují 😁
😒] 😒] 😒] 😒]
Volba gurmanu, to ochutnavaj, doslova, hlavně ti za nimi 😒]
Volba gurmanu, to ochutnavaj, doslova, hlavně ti za nimi 😒]
Ještě pořád jsi nepochopil, že nejnovější generace diselů faktnesmrdí? 😄
Američané ten batoh vozí taky, akorát v SUV. Proto tamní prodeje sedanů klesají a z nabídky nejedné značky zmizely. A benzín mají za pár korun.
SUV fakt nema batoh, to musí být minimálně o třídu větší, aby se srovnal s kombikem.
A to je právě ono 😁 Vždyť v USA označují jako "mid-size SUV" (= středně velké) auta o 5.1m délky 😁 U nás všichni považují za největší auto se "zbytečným" batohem Superba s 4.8m.
A to midsize SUV musí mít 5m, aby mělo kufr jako ten superb. Takže jsme u toho, musí být o číslo větší, aby mělo stejný batoh.
To záleží... kufr je kratší, ale vyšší... celkově je v interiéru a kufru Kodiaqu víc místa, než v Superbu, i když je Kodiaq kratší. Nicméně tedy pro mě raději toho Superba 😄
Prostor a variabilita - ano, rozhodně... pro mě je to stopka u Camry (tam mi to až tolik neva) i u Giulie (tam mě to mrzí... ale ono by to kvůli value/money asi stejně neklaplo).
Litr nafty - no to nevím, volba pro kolenovrta je spíš ta Camry - levný servis, levný provoz, jinak celkem bez chuti a zápachu. Když Superba, tak 2.0TSI 200kW... minule mě nehezky vyprášil v dlouhém táhlém 😒
Litr nafty - no to nevím, volba pro kolenovrta je spíš ta Camry - levný servis, levný provoz, jinak celkem bez chuti a zápachu. Když Superba, tak 2.0TSI 200kW... minule mě nehezky vyprášil v dlouhém táhlém 😒
Zalezi na definici kolenovrta. Buď je to ten, který bere efektivní pohon a jezdi usporne, protoze si to platí sam, nebo ten co si to nechá "dotovat" od ostatních daňových poplatníků. Ano pořád to platí sám, ale 3 koruny mu na litru přispívají všichni ostatní.
To je podobné jako srovnat buď někoho kdo svou rodinu chce uživit sám a podle toho volí výdaje, nebo ten, který natáhne ruku pro dávky,
To je podobné jako srovnat buď někoho kdo svou rodinu chce uživit sám a podle toho volí výdaje, nebo ten, který natáhne ruku pro dávky,
Je to ten, který chce hlavně ušetřit a radši obětuje užitné vlastnosti, jen aby to měl levnější.
Není tu Hamuna, tak si to napišme na rovinu - nafta dotovaná není, je naopak zdaněná, jen o něco méně než benzín... na tom ale její výhodnost nestojí. Dotované je (svým způsobem přes emisní "povolenky" i u nás) EV a PHEV.
Není tu Hamuna, tak si to napišme na rovinu - nafta dotovaná není, je naopak zdaněná, jen o něco méně než benzín... na tom ale její výhodnost nestojí. Dotované je (svým způsobem přes emisní "povolenky" i u nás) EV a PHEV.
Je zvýhodněná, ve výsledku to neplatíme, ale peníze nám chybí. To je věc, kterou hamuna spatne definuje. Je to postavené na hlavu, bohužel je to populistické a jde to úplně mimo smysl tě daně, která je daná právě znečišťováním. Místo toho, aby spediční firmy si to mohli ještě více odepsat, tak se to hodí všem a peníze chybí za cenu vyšších emisí. Ale uznávám, že dnes smysl daně není omezit, ale dojit.
Spediční firmy si odepisují spotřební daň?
U té nafty se řešilo, že relativně malá změna ceny může ovlivnit, jestli budou kamiony tankovat u nás nebo za čárou... a že tedy zvýšení spotřební daně naopak může znamenat menší výběr. Ale to je jen taková teoretická vsuvka, taky si myslím, že v tom žádná rozumná koncepce není... a uživatel to asi moc řešit nemusí - stejně jako to EV, prostě se přizpůsobí pravidlům.
U té nafty se řešilo, že relativně malá změna ceny může ovlivnit, jestli budou kamiony tankovat u nás nebo za čárou... a že tedy zvýšení spotřební daně naopak může znamenat menší výběr. Ale to je jen taková teoretická vsuvka, taky si myslím, že v tom žádná rozumná koncepce není... a uživatel to asi moc řešit nemusí - stejně jako to EV, prostě se přizpůsobí pravidlům.
JanFrk
0-100 za 8,3s a maximálka 180km/h, to jsou ostudné parametry na 160kW...
Má smysl ti vysvětlovat, že ta maximálka je elektronicky omezena ? Asi jo, viď...
Nemá. Všichni, co to zmíní vůbec nechápou.
Já se občas rád svezu a 200 se v ČR dá jet jen málokde, takže tohle by byla nejmenší překážka
Ono ani tech 150 moc často nejde.
To jo, když se s tátovým Yarisem rozjedu na 170, tak mne hned někdo zbrzdí, ale on netuší, že mi to trvá dalších 5 minut se rozjet zase zpět 😁
Ono záleží kde. Pokud jezdíte po D1, tak tam samozřejmě ne. Já jezdím po D5 - Plzeň - Německo - Plzeň a tady opravdu není problém jet 150 tempomat. Provoz není velký, podstatně menší, než D5 na Prahu.
No já mám auta, co jezdí přes 180, ale reálně kolem Prahy to využiji málokdy, na D5 někdy jo, naposledy jsem jel Rozvadov - Praha tempomatem 160, ale to zvládně i ta Camry... to na prázdné dálnici zvládne držet i HTP....Tak proč ti tak vadí ta 180tka?
V týdnu je D5 (a nejen ta) plná kamionů, takže pak potřebuješ často zrychlovat po tom co se předjíždějí. A to je přesně moment kdy vnímám výkon jako prvek komfortní výbavy. Bohužel to Camry/ES chybí, takové 2.0 TSI 162kw to zrychlení na dálnici má příjemnější, zvládne to rychleji bez vytáčení k omezovači. Toyotě/Lexusu v EU prostě chybí tyhle motorizace. V US mají mimochodem i ten dvoulitr s turbem.
To máš pravdu, ale kolik ušetříš času s tím TSI? Chápu, že je to příjemné, ale myslím, že reálné to prostě už není takový problém jako bývaly ty starší hybridní soustavy u Priusů či pozdějí Aurisu. Párkrát jsem se s tím svezl i po dálnici a není to nic, co by mne omezovalo.
Jo, já s tím co píšeš ty i Mikesus souhlasím. Zrovna ten 2.5 HSD se už dá označit za "dálniční hybrid". V porovnání se staršíma generacema je to v pohodě. Ale pořád to není 2.0 TSI. Se všemi výhodami i nevýhodami. Viz níže kde reaguju na to jak se chová na dálnici. Neobtěžuje, ale dynamika rozhodně neodpovídá 160kw, což je pro mě logické s ohledem na to jak funguje. Od toho má Toyota i Lexus silnější motory, které v EU nejsou.
Nebo 2.0TDI (ideálně pak nějaký naftový šestiválec) a asi nikdy nebude, já jsem pro to, aby vedle sebe koexistovaly všechny 3 alternativy a každý si vybere dle jeho potřeb, tzn na dlouhý a svižný dálniční svižný přesun pro mne bude hrát prim vždycky diesel 😊 Do města naopak jedině hybrid.
Ale do města zakázat vjezd dieselum. A klidně hybridy na dalnici omezit taky nějak. I když vlastne dnes už jsou, mají přeci jen maximalku 180. A ať každý jezdi cokoliv podle svých potřeb.
S plošným zákazem dieslů nesouhlasím, nežijeme v diktatuře, dá se to řešit mnohem efektivněji. Do většiny měst stejně nemůžeš zakázat vjezd, možná historické centra Prahy či jiných velkých měst, kterých napočítáš v ČR na prstech jedné ruky, ale tam bych omezil klidně vjezd na povolení všem autum a taky elektrokoloběžkám a cyklistům bez vyjímek.
Já bych postupoval takto😒br />
1: Tvrdé restrikce za ojebané STK a emise a postih hříšníků s vykuchanými diesly. Na západě, kde dieslu jezdí taky pořád dost jsem si nikdy nevšiml takového smradu a čoudících aut.. naopak východněji od nás, kde se na to kašle, je to ještě horší
2: Nákladní auta a dodávky - ty kouří nejvíce v kolonách, tam bych omezil vjezd na EUROnormy + osvěta + v historických centrech měst možná zákaz dieslových nakladaku/dodavek, dnes už alternativy jsou, těžká technika pak na specialni povolení, jak to má Francie či Německo
3: Osvěta, že na poskakování po městě sem a tam není TDI vhodný motor. Když omezíš člověka, co jednou za čas zajede s dieslem k nákupáku, to je podle mne moc, problém jsou ty staré vykuchané plečky, co lítají v kolonách.
INFRASTRUKTURA - obchvaty, zprůjezdnění komunikací namísto omezení, auta co jedou 50 plynule jsou ekologičtější, než ty, co se rozjíždí dokola a to i ta s vykuchanymi filtry.
4: neomezoval bych nikoho na dálnici, ať si tam každý jede jak chce...
Jestli chceme být eko, na dálnici nikomu nevadíme a radši přestaňme kupovat výrobky ze zemí, kde na eko kašlou...
Já bych postupoval takto😒br />
1: Tvrdé restrikce za ojebané STK a emise a postih hříšníků s vykuchanými diesly. Na západě, kde dieslu jezdí taky pořád dost jsem si nikdy nevšiml takového smradu a čoudících aut.. naopak východněji od nás, kde se na to kašle, je to ještě horší
2: Nákladní auta a dodávky - ty kouří nejvíce v kolonách, tam bych omezil vjezd na EUROnormy + osvěta + v historických centrech měst možná zákaz dieslových nakladaku/dodavek, dnes už alternativy jsou, těžká technika pak na specialni povolení, jak to má Francie či Německo
3: Osvěta, že na poskakování po městě sem a tam není TDI vhodný motor. Když omezíš člověka, co jednou za čas zajede s dieslem k nákupáku, to je podle mne moc, problém jsou ty staré vykuchané plečky, co lítají v kolonách.
INFRASTRUKTURA - obchvaty, zprůjezdnění komunikací namísto omezení, auta co jedou 50 plynule jsou ekologičtější, než ty, co se rozjíždí dokola a to i ta s vykuchanymi filtry.
4: neomezoval bych nikoho na dálnici, ať si tam každý jede jak chce...
Jestli chceme být eko, na dálnici nikomu nevadíme a radši přestaňme kupovat výrobky ze zemí, kde na eko kašlou...
Pokud chtějí k nákupaku, co stojí u dálnice, nemám problém. Ale jakmile by byla obytná zóna, pak jen na. výjimky obyvatel a zavést emisni zóny.
Infrastruktura je základ, bez toho se nehneme.
Infrastruktura je základ, bez toho se nehneme.
Viz moje reakce, na tvůj dřívejsi příspěvek není to prepetuum mobile a někdy je potřeba energii do baterie vložit, aby se mohla zase vzít.
Zrovna tohle není úplně pravda. A souvisí taky s tím výkonem v jakém čase stihneš na nějakou vyšší rychlost zrychlit. Je prostě pravda, že 2.5 HSD jede na dálnici asi nějak mezi 2.0 TDI 110kw a 140kw (Passat). Těch 160kw tam je jenom chvíli když se na to šlápne v nižších rychlostech.
to by mně právě zajímalo kdy to tam je. A to co povídáš by znamenalo, že při té dálniční rychlosti už elektromotor nepomáhal vůbec. Jen spalovák má 130kw.
No pomáhá určitě, ale otázkou kolik. Na všech Toyotích hybridech od 1.8 po 2.5 mám problém v souvislém zrychlení. Schválně si s tím dej 3x po sobě 0-180km/h a pak to zkus v běžném turbomotoru. Ten 2.5litr umí dobře pružně zrychlit, ale v souvislém zrychlení už dynamika není odpovídající. Takže logicky výkon to nakopne na chvíli a pak to šetří baterku a jede "napůl plynu". Tzn. ono to stačí na klidně ježdění a občasné předjetí. Ale jakmile s tím právě chceš drtit v provozu dálnici, tak těch 160kw prostě nemáš, protože vybiješ baterku nebo ji to šetří. Ale konvenční turbomotor s cca 140kw potrápíš do otáček a ten výkon vždycky dostaneš.
Jak jsem tu zmiňoval moje srovnání na stejné trase Lexus ES a BMW 320d, tam se to krásně projevovalo. ES umělo subjektivně stejně, ne-li lépe, zrychlit v moment kdy bylo potřeba. Ale jakmile bylo potřeba zrychlovat delší dobu, tak to zrychlení sláblo, narozdíl od toho 20d.
Jak jsem tu zmiňoval moje srovnání na stejné trase Lexus ES a BMW 320d, tam se to krásně projevovalo. ES umělo subjektivně stejně, ne-li lépe, zrychlit v moment kdy bylo potřeba. Ale jakmile bylo potřeba zrychlovat delší dobu, tak to zrychlení sláblo, narozdíl od toho 20d.
To by mě celkem zajímalo, kolikrát je třeba hybrid schopen předjet plným výkonem bez nějaké výraznější rekuperace.
Tuším, že koncernové PHEV ve sportovním režimu nabíjí baterii spalovacím motorem, aby byl výkon maximálně dostupný, a žere to jak prokopnuté.
Tuším, že koncernové PHEV ve sportovním režimu nabíjí baterii spalovacím motorem, aby byl výkon maximálně dostupný, a žere to jak prokopnuté.
Bohužel o tomhle se prakticky vůbec nepíše a nemluví. Ale je to podle mě ten problém hybridů na dálnici. A myslím si že v tom budou obrovské rozdíly mezi výrobci, tzn. řešením pohonů.
Já obecně moc nevěřím, že spalovák zvládne generovat tolik výkonu aby stíhal dobíjet baterky, které pohání elektromotor a ten by dokázal výkonový deficit dorovnat. Možná ve sportovních hybridech typu LaFerrari apod. Ale rozhodně to tak nefunguje v Toyotách. A viz ty odkazy na Lexus LS, tam prostě dynamika udávanému výkonu přestane nad 100km/h odpovídat.
Já obecně moc nevěřím, že spalovák zvládne generovat tolik výkonu aby stíhal dobíjet baterky, které pohání elektromotor a ten by dokázal výkonový deficit dorovnat. Možná ve sportovních hybridech typu LaFerrari apod. Ale rozhodně to tak nefunguje v Toyotách. A viz ty odkazy na Lexus LS, tam prostě dynamika udávanému výkonu přestane nad 100km/h odpovídat.
Zalezi za jakou dobu. Kdyz vybijes baterku, nemůžeš očekávat pomoc EV, ale zase stačí trochu zvolnit a motor něco vyrobí sám.
Jasné, proto jsem právě psal, že těch 160kw bohužel není vždy k dispozici (obzvlášť na dálnici).
HSD taky generuje elektřinu motorem, když je na nule?
HSD není nikdy na nule 😄, Vždycky včas generuje motorem.
V Alpach jsem stary Prius jednou dostal do stavu, kdy v prudkem stoupani proste baterka indikovala nulu (ano, vim ze nebyla prazdna) a do konce stoupani bylo jeste daleko. To auto pak opravdu skoro nejelo, s plynem na podlaze jsem jel cca 50. Ale slo o hodne dlouhe a prudke stoupani (pres 15😖.
Jindy jsem to nezazil
Jindy jsem to nezazil
Na nulu jako takovou ji nenechá. A dává do baterky, jen když má nadbytek energie než co potřebuje k jízdě. Pripadne při KD nechá klesnout a pak rychle dobíjí.
Aha. Takze se bavíme u konkrétním jízdním režimu. No není to prepetuum mobile, kdyz chces jen odebírat z baterky, tak někdy dojde. To je logické.
Extrémním příkladem bych dal Lexus LS. Verze 500h (359k) https😐/www.youtube.com/watch?… dá 250km/h o chlup pomaleji než 730d G11 (265k) https😐/www.youtube.com/watch?… Zlomí se to právě nad 100 km/h. Konvenční Lexus LS 500 (+62k, tj. 421k) dá 250 km/h o 30s rychleji než 500h: https😐/www.youtube.com/watch?…
Prostě v baterkách není logicky nekonečná kapacita pro plný výkon...
Prostě v baterkách není logicky nekonečná kapacita pro plný výkon...
Tak reálně má to auto 177 koní. 220 koní je jen čísílko do prospektů, tohoto výkonu dosahuje jenom malou chvilku v nižších rychlostech. Někde kolem 100 km/h už je to jen nepříliš výkonná atmosféra táhnoucí sebou navíc baterky a elektromotor.
Ty si s tím nikdy nejel, co?
No a je tedy maximální výkon HSD dostupný v celém rychlostním rozsahu?
To si nemyslím, ale nevím jaký je. Myslel jsem, ze to víte, kdyz o tom píšete.
Já myslel, že jsi to kdysi pod Yarisem rozebíral ty. Proto se ptám.
Ne já to nevim v jakém režimu a kdy je max vykon. To bych si ani netroufl odhadovat. Navíc to nejde pořádně ani změřit, údajně. Kde jsem s eptal na měření výkonu, tak na info že se jedná o HSD, tak že to nemůžou změřit.
hugino
Ak to berieme podla rázvoru tak nový Mercedes C ho má o 4 cm dlhší takže mal by byť približne v tej istej kategórii ako Camry a tu nastáva malý problém že keď má niekto 1 200 000 kč na sedan prečo by si mal kupovať priemernú Toyotu keď za to môžem mať prémiu s lepším výkonom a k tomu 6 rokov servis grátis.Naštastie vždy je alternatíva k Toyotám aj keď netvrdím že Camry je škaredá ale za mňa je to také rozhúpané auto pre Amíkov s dosť zastaralým infotainmentom,bez moderných asistenov,bez najmodernejších svetiel a hučiacou eCVT.Ale ím to stačí Európan je o dosť náročnejší na výber auta za svoje prachy.Tu je to jasne vidno že to čo sa predáva celosvetovo nemusí mať v Europe úspech.Za mňa je nový Mercedes C úplne iný level a za tie isté prachy.
Tak nějak koukám do konfigurátoru a nemohu se dopočítat a taky tady z tebe jde cítit, že vůbec nevíš o čem píšeš.
Camry začíná s tímto motorem 160kw na 940 tisících
MercedesC180 (nejlevnější z konfigurátoru) s 125kw na 1 049 tisících, a
by si dostal výkonější Cklase, musíš vzít buď C300 (190kw - 1 321 tisíc), nebo C300d (195kw - 1 412 tisíc), nehledě na to, že to jsou ceny základní.
Takže u Camry platí stejně jako u každé jiné střední mainstreamové třídy, že za vybavenou TOP verzi máš základní model prémiovky....
Ach Hugino, tebe ta nenávist k Toyotě jednou přivede do blázince....
Camry začíná s tímto motorem 160kw na 940 tisících
MercedesC180 (nejlevnější z konfigurátoru) s 125kw na 1 049 tisících, a
by si dostal výkonější Cklase, musíš vzít buď C300 (190kw - 1 321 tisíc), nebo C300d (195kw - 1 412 tisíc), nehledě na to, že to jsou ceny základní.
Takže u Camry platí stejně jako u každé jiné střední mainstreamové třídy, že za vybavenou TOP verzi máš základní model prémiovky....
Ach Hugino, tebe ta nenávist k Toyotě jednou přivede do blázince....
Takže takto.Písal som o aute za 1 255 000 kč tj cena za testované Camry.Výkonovo na toto Camry stačí úplne Mercedes C 200 tj.204 k+20k,zrýchlenie 7,3,300 Nm a maximálka 246 km/h.Ten C 300 by to Camry úplne ale že úplne v dynamike deklasoval. Podľa cenníka v ČR je cena za C 200 1 122 880 kč.Takže stále mi ostáva +-100 000 kč na doplnky + 6 rokov neplatím servis a to môže byť ďalších povedzme 100 000 kč.Vy dvaja Ozzman aj Mikesus sa skvelo dopĺnate ale naštastie stále existuje alternatíva k vašim názorom a práve o tom je diskusia. :yes: A čo sa týka priestoru vždy to je lepšie porovnať naživo lebo aj auto s menším rázvorom môže byť priestrannejšie ako auto o triedu vyššie / viď Octavia / a pritom to C-éčko má dlhší rázvor.Za mňa radšej Mercedes v základe / aj keď už ten základ nie je ako volakedy / ako Toyota v plnke.Za tie isté prachy čo dáš za Camry sa môžeš voziť v Mercedese ako pán a viete prečo.Lebo ste niekto. :-!Sú ludia ktorý sú nastavený len na jednu značku a nič iné ich nepresvedčí a sú ludia ktorý pozrú aj ďalšie alternatívy za dánú cenu a naštastie stále je si z čoho vybrať a pokiaľ sa dajú kúpiť autá so spalovacím motorom tak nevidím dôvod kupovať volaké PHEV,HEV či EV či ako sa to
tie električky s 200 kilovými baterkami volajú a sledovať rekuperáciu a všeliake eko stromčeky na prístrojovke. 😄
tie električky s 200 kilovými baterkami volajú a sledovať rekuperáciu a všeliake eko stromčeky na prístrojovke. 😄
Ale chápeš, co si napsal za kravinu původně?
Psal si, že dostaneš vybavenější a výkonější mercedes a to není pravda, dostaneš základ oproti maximální výbavě v Camry.... já bych si vzal taky radši Cklasse, Camry mne neoslovuje, ale píšeš hovadiny, to je celé a mne rozhodně nemůžeš obvinit, že hájím Toyotu, nikdy jsem ji neměl a ani ji neplánuji, jezdím klasickými spalováky, benzín a nafta....
a s tím prostorem, jelikož já Camry jezdil a Mikesus ji mají v rodině, tak asi víme, jak je na tom s prostorem....na rozdíl od tebe.
Psal si, že dostaneš vybavenější a výkonější mercedes a to není pravda, dostaneš základ oproti maximální výbavě v Camry.... já bych si vzal taky radši Cklasse, Camry mne neoslovuje, ale píšeš hovadiny, to je celé a mne rozhodně nemůžeš obvinit, že hájím Toyotu, nikdy jsem ji neměl a ani ji neplánuji, jezdím klasickými spalováky, benzín a nafta....
a s tím prostorem, jelikož já Camry jezdil a Mikesus ji mají v rodině, tak asi víme, jak je na tom s prostorem....na rozdíl od tebe.
Kde som napísal že za rovnaké prachy dostanem vybavenejší Mercedes C.Napísal som že radšej C v základe ako Camry v plnke alebo že stále mi ostáva cca 200 000 kč na dovybevenie voči cene tejto KONKRÉTNEJ Camry.Treba čítať pozorne. A sedel si v novom C-éčku keď dokážeš porovnať vnútorný priestor .Ja som sedel v obidvoch a ten priestor je dosť porovnatelný.Dosť záleží na hrúbke výplní dverí,stredového tunela a hrúbke sedačiek.Auto môže byť zvonku rozmerovo velké ale vnútorný priestor môže byť iba priemer.Aj BMW 5 je zvonku velké auto ale v každej generácii mal problémy s vnútorným priestorom takisto Giulia.
A co jsem psal proti C klasse? To jsi trochu minul. O dynamice ani slovo, o ceně taky ne. Jen ten prostor bude v C klasse úplně na jiné úrovni, že? 😒] 😒]
To nie je nenávisť a mne to je v podstate jedno kto si čo kúpi ale mi pripadá už smiešne keď niekto stále obhajuje vraj geniálny hybridný ATMOSFERICKÝ pohon s eCVT.Tie autá sú použitelné hlavne do mesta na okreskách a dialnicach sa tie výhody strácajú.Daj mladému povedzme 25-30 ročnému človeku do ruky povedzme 25 000 € na kúpu auta a ti garantujem že Toyotu nepôjde ani pozrieť.Jednoducho Toyota má stále imidž auta pre penzistov a staršie paničky / tj.vydzobané slnečnice /.
Máš pravdu. Ke kvalitě musí člověk dospět. Ty na to ještě čekáš.
Do té doby tady budeš hystericky pokřikovat a nesmyslnosti HSD pohonu 😄
Neber to ve zlém. Sám jsem si ještě v 35 letech vážně myslel, že Toyota je "nějaká Čína" co se týká kvality. Věřil jsem PR hovadům od VW, že nejlepší je VW co "táhne vocpoda" a jede 250. Sláva, mám toto dávno za sebou.
Do té doby tady budeš hystericky pokřikovat a nesmyslnosti HSD pohonu 😄
Neber to ve zlém. Sám jsem si ještě v 35 letech vážně myslel, že Toyota je "nějaká Čína" co se týká kvality. Věřil jsem PR hovadům od VW, že nejlepší je VW co "táhne vocpoda" a jede 250. Sláva, mám toto dávno za sebou.
Na okresce se nic neztrácí, tam je pořád efektivnější a úspornější než diesely. Na dalnici výhoda mizí, to nepopírám. Miska vah se k dieselum ve spotřebě převažuje někde kolem 100-120, podle konkrétního motoru v hybridu
Väčšinu napísal Ozzy, ja len toľkoto: https😐/www.sauto.cz/…a/camry/18708918
V podstate komplet výbava (Executive) za 840t. Takže akúkoľvek porovnávanie s Céčkom za 1,2M je úplne mimo misu.
V podstate komplet výbava (Executive) za 840t. Takže akúkoľvek porovnávanie s Céčkom za 1,2M je úplne mimo misu.
C se asi neprodává za ceníkové ceny, ne?
Určite nie, ale to bude individuálne, kdežto Toyota to ako vidíš ponúka s veľkou zľavou priamo. To sauto.cz nehovorí samozrejme o tom, aké zľavy sa na dané auto dajú získať, ale určitú výpovednú hodnotu tie ponuky majú. Keď Camry je v cenách od 800t do 1,29M a Mercedes od 1,29 do 2,8M. Proste presne ako písal Ozzy, kde mainstream končí, prémia začína a vyvodzovať z toho záver, že za tú cenu, kde sa okrajovo stretnú radšej prémiu je úplné ingorovanie reality.
My sa asi nerozumieme.Ja som písal o Camry v teste za 1 255 000 kč že za tákúto cenu môžem mať nový MB C a ty mi tu podsúvaš volakú predvádzačku ktorej cena je na IČO .Ja len tvrdím že keď mám dať 1 255 000 kč za Camry tak za tie prachy môžem mať prémiu C, BMW 3 alebo A4.Jasne že keď budem mať 839 000 kč za to C-éčko nekupiš ale sú tam skladovky Passat,Arteon ,Mondeo,Insignia,Giulia alebo Superb.A dokonca pri niektorých modeloch máš bonus v podobe karosérie liftback čo je určite praktickejšie.
Arese
...neprémiové střední třídy není vůbec co řešit - nádherná Škoda Superb nabízí parádní výběr 2 karosářských verzí a širokou paletu pohonných jednotek vč. čtyřkolky. Po nějaké Camry, u které bych mohl konfigurovat jen stupeň výbavy a barvu, bych se ani neohlédl! 😁
Ako som písal vyššie, toto môže byť alternatíva k Superbu, ale iba ak pozeráš Superb iV liftback (prípadne v širšom kontexte, ak hľadáš úsporný Sup, t.j. s naftou a automatom).
Ak hľadáš veľký a praktický kufor, silný benzín, štovrkolku či manuál, samozrejme Camry nemá čo ponúknuť.
Ak hľadáš veľký a praktický kufor, silný benzín, štovrkolku či manuál, samozrejme Camry nemá čo ponúknuť.
mne sa camry celkom aj paci.. je to vyborna alternativa prave ku koncernu... ma svoj vlastny styl a o spolahlivosti tu tiez niet pochyb.... to auto bude spolahlivy clen rodiny..... aj ked ja by som tu mal jasno.. arteon "kombik" s 2.0tsi by sa mi tu pozdaval asi najviac .... brat zase sniva o mazde 6... ale urcite aj camry ma dost zakaznikov a fanusikov a ja som rad za tuto alternativu v europskom coraz monotonnejsom D segmente....
Arggon
zas tu někdo tvrdí že v Camry taháte zbytečný baterky.... ehm
Superb sedan 2.0TDI 147kW DSG 1576kg
Camry 2.5HSD 160kW eCVT 1595kg
bludišťáka tomu kdo napíše čím to je 😁
Superb sedan 2.0TDI 147kW DSG 1576kg
Camry 2.5HSD 160kW eCVT 1595kg
bludišťáka tomu kdo napíše čím to je 😁
Možno by bolo správnejšie porovnávať benzín s benzínom. Sup 2,0TSI DSG váži 1544 kg a 1,5TSI DSG váži 1477 kg.
Pre poriadok: plugin Sup iV váži 1732 kg. Takže možno zaujímavejšia otázka znie, koľko by vážila čisto spaľovacia Camry s 2,5 atmo.
Pre poriadok: plugin Sup iV váži 1732 kg. Takže možno zaujímavejšia otázka znie, koľko by vážila čisto spaľovacia Camry s 2,5 atmo.
mno budiž ale pointa je v tom že jsi jen váhu ze předu přesunul před zadní sedačky, žádnou zbytečnou váhu proti třeba superbu netaháš protože, nemáš alternátor, nemáš startér, nemáš turrbodmychadlo, nemáš startovací 80AH+ baterii, nemáš spojku(u dsg dvojspojka), to vše je jen váha kterou ušetříš a strčíš jí z pod kapoty před zadní nápravu
jen upozorňuju na to že argument o tahání zbytečný váhy pro fullhybridy od Toyoty neplatí. Je to jiná konstrukce, jinej koncept, není to nalepenej elektromotor s baterií na klasickej spalovák.
jen upozorňuju na to že argument o tahání zbytečný váhy pro fullhybridy od Toyoty neplatí. Je to jiná konstrukce, jinej koncept, není to nalepenej elektromotor s baterií na klasickej spalovák.
Odpovím snadno. Baterka v Camry váží 45kg. Elektromotor nemůžeš vyndat, protoze je součástí převodovky, která je lehčí než DSG.
MatejKos
Jedná sa o ďalší Mazda motor využívaný v rámci prepojenia Toyota - Mazda tak ako to je pri 2.0 hybride napr. v Corolle ?
Ale opakujem, kto chce sedan s dobrou výbavou a bazíruje na spotrebe, dá sa zohnať za fajn cenu.
Dále cituji "Camry zapadne", "je nevýrazná". Ty máš chlape dost.
Ale ano, jasně, chápu, že auto za 1M už není nutně o tom, co člověk potřebuje...
Jinak ale... myslím, že většina běžných uživatelů kdyby zkusila litr a 1.8 VTEC z 9G, tak by dala přednost tomu litru.
A ta 2.5 eCVT tam sedne jako prdel na hrnec
Neberte to tak, ze nejsou levnější a použitelném to vubec, ale už to šetření je hodně vidět.
mimochodem, moderní přímovstřikové benzíny jdou dobře "vocpoda" ale tam to asi nevadí moulo
zkraty jdou taky dobře "vocpoda" ale kupodivu to nikomu nevadí
restartuj si mozek pokud nějaký máš